Inlägg från: Helena Gordon |Visa alla inlägg
  • Helena Gordon

NI förstör mitt barn!

Airlee skrev 2009-05-23 13:58:42 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:57:56 följande: Nej, jag är genuint nyfiken på varför det är viktigt för dig att även de män du inte har en relation med ska klä sig efter dina preferenser.
    Vilka män jag inte har en relation med? Jag pratar om MIN man. Sen för den delen så skulle jag inte vilja att män och kvinnor "ser likadana" ut. Det är väl inget konstigt att man känner så!?
  • Helena Gordon

Jag vill att kvinnor ska va kvinnor och män ska vara män. Sen har jag inget emot män som klär sig som kvinnor eller smågrabbar som vill ha glitterskor. Men jag skulle inte tycka de va kul om allt mode blev unisex, så män gick i högklackat och klänning. Och JAG skulle inte klä min son i klänning. Det klär jag min dotter i. Det är INTE fel.

• Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 13:59:13 följande:
    Jag tycker att det är upp till dig, men jag säger aldrig nej eller ja till min son baserat på om han har snopp eller inte. De är bara barn, jag ser inte vad det ska göra för skada att få knalla till lekparken i klänning.
    skada gör det väl inte, men det gör det inte om han INTE får det heller.
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:06:24 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:04:21 följande: Min gissning är att du (och alla andra som har liknande åsikter) hänger upp en stor del av sin identitet vid rollen som kvinna (eller man) och att tanken på ett jämlikare samhälle därför framstår som ganska hotfull, då den skulle innebära att du/ni var tvungna att gräva lite djupare och hitta en känsla av identitet i andra egenskaper än de yttre.
    Jag skulle inte attraheras av en man som var klädd som kvinna. Jätte fint att du kan det. Handlar inte om att det skulle kännas hotfullt. Skulle tycka det vore mer tråkigt.
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:08:17 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:07:33 följande: Jag tycker att du ska tänka mer på det jag skrev innan du avfärdar det.
    Varför?

Jag accepterar vad alla andra vill. Det är åt andra hållet man blir helt sågad och oaccepterad i denna tråd. Man är fördomsfull och "bad-as-mama" om man inte klär sin son i klänningar och toffsar. Tycker detta är helt hysteriskt.
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:10:27 följande:
    Nej förmodligen inte. Jag tropr på att man ska få välja mn jag förstår att alla inte håller med mig. Däremot så anser jag att man gör skada om man lär ut till barn hur man anser att flickor och pojkar ska vara och se ut.
    Mycket av det kommer också genom instinkt...
  • Helena Gordon
    Ablan skrev 2009-05-23 14:13:26 följande:
    Jag skulle säga "go for it" jag bryr mig inte, helt seriöst. Jag tycker att alla människor har rätt att vara som man vill vara så länge man inte skadar eller kränker andra människor.
    Men man kränker inte andra människor genom att klä sin pojke i pojkkläder. Detta har ju gjorts mila långt.
  • Helena Gordon
    Airlee skrev 2009-05-23 14:14:18 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:11:35 följande: Det handlar fortfarande om något större och viktigare än att klä sina söner i klänning. Ingen vill tvinga dig att göra det. Men jag tycker som sagt, helt uppriktigt, att du borde fråga dig själv vad det är som gör att du har så starka åsikter om hur människor bör klä sig och varför du skulle reagera så negativt på att se människor klä sig på ett sätt som går emot könsrollerna. För din egen skull.
    Åh du saliga ande...

Ja, jag ska granska mig själv en kvart eller två. För min egen skull.
    Starka åsikter? Jag trivs med "könsuppdelningen" till en viss del. Min dotter älskar att pula i garaget, min son älskar att pyssla med mitt hår och leka med mitt smink. Det gör mig inget.
    Men det finns gränser.
    Jag är väl en fruktansvärd människa då, men jag vill att män ska vara män...  (är dem sedan transsexuella, homosexuella, transvestiter osv gör det mig inget alls - jag har homosexuella vänner).  Men en framtid där män och kvinnor ska se likadana ut låter trist!
  • Helena Gordon
    Maggis Nervis skrev 2009-05-23 14:15:58 följande:
    haha, vaddå för instinkt? Menar du att flickor automatiskt vaknar upp en dag och tänker "oj, klänning är ett plagg för mig, min bror kan absolut inte ha det på sig" Eller kanske: Gunhild 20 år tänker: Jag måste välja ett jobb inom vården, det är kvinnogöra, elelr nej, min uppgift här i livet är att föda barn och vidareproducera min mans gener. Instinkt my ass...
    Vad smart du låter!
  • Helena Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 14:20:47 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:18:12 följande: Fast det är ju just det - genom att sätta sådana gränser så säger du ju till dina barn att det INTE är ok att vara transvestit, transsexuell eller gay!
    Vad snurrar du om???
Svar på tråden NI förstör mitt barn!