Inlägg från: Consuela BananaHammock |Visa alla inlägg
  • Consuela BananaHammock

NI förstör mitt barn!

Pallas skrev 2009-05-23 13:04:25 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 12:56:47 följande:
    Men kan du se bakom din egen bakgård nu! Om dina barn inte retar mina, jättebra! Det förtar dock inte det _faktum_ att det finns föräldrar som lär sina barn såna här saker. Hör du inte till dem så applåderar jag, men det är inte till dig mina inlägg vänder sig då. Du kan iaf _försöka_ föreställa dig att det finns företeelser som inte går till som hemma hos dig? Det du påstår med ditt inlägg är i princip att jag _inbillar_ mig att min son blir kallad bög för att han har rosa, eller blir utfryst på dagis för att han hade blöja tills han var över fyra år. Det tycker jag är rättså respektlöst.Tala om för mig, vad är det som får en femåring att kalla min fyraåring för "bög"?
    Det har jag ingen aning om...Ouppfostrad förmodligen. Men den diskussionen sträcker sig långt utanför denna. Det finns och kommer alltid finnas barn till imbiciller som inte förstår bättre än att lägga sin sjukliga värderingar på sina barn. Förhoppningsvis så försöker alla föräldrar att inte göra det. Men när det kommer till denna diskussionen tycker jag INTE det är rätt att göra jämförelsen så knapp att det handlar om klädval till pojkar/flickor
  • Consuela BananaHammock

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:32:37 följande:

Nu har jag varit ifrån tråden ett tag, den tycks inte ha utvecklats så mycket. Anser fortfarande att det INTE är konstigt att man klär sin dotter flickigt och sin son pojkigt. Vill min son klä sig flickigt när han är gammal nog att förstå saker och ting själv så får han det. Likaså med min dotter, men nu är det jag som bestämmer. Jag är ingen kass morsa för det. Jag uppfostrar mina barn bra och tillåter inte att de retar något annat barn  - what so ever! Är man dum nu för tiden om man inte klär sin grabb i "flickiga kläder"?
    Som jag sagt tidigare....Genus pedagogiken har blivit ner dragen i skiten av fanatiker.
  • Consuela BananaHammock
    Ablan skrev 2009-05-23 14:52:33 följande:
    Världen går inte under men blir tråkig. Varför måste hela männskloigheten dels in i två läger när alla kan vara egna individer istället?
    Klart att alla får vara egna individer, men om man utmärker sig från mägnden så får man ta att folk stirrar.... Men om man nu tvunget vill sticka ut så förbannat...vill man nog att folk ska lägga märke till en oxå....LIIIte uppmärksamhet
  • Consuela BananaHammock
    Ablan skrev 2009-05-23 14:56:30 följande:
    Nej man måste inte alls ta att folk stirrar. Tycker du att det är en rättighet du har, att stirra ut någon så fort de inte är innanför din mall?
    Om det är en rättighet? Ärligt talat. Kommer det en pojke i rosa volang klänning och klackskor....stirrar jag inte ...tro mig...men jag ger min man en flinande blick
  • Consuela BananaHammock
    anna450 skrev 2009-05-23 15:00:02 följande:
    Samma här,och det är folk som skulle stirra lika mycket på mig om jag hade en kortkort tröja på mig och fettet stack ut!
    Haha...förmodligen :)
  • Consuela BananaHammock
    Airlee skrev 2009-05-23 15:00:47 följande:
    Som normen ser ut idag så är den, tja, tråkig för att använda ditt ord. Kommentaren om hundar handlade om att om det är så viktigt för en att ha något snyggt och prydligt att visa upp för omvärlden så kan man lika gärna skaffa sig utställningshundar, eller ännu hellre en vacker trädgård. Något man kan forma som man vill och stoltsera med.
    men om inte jag ska forma mina barn...vem är det då meningen ska forma dom?
  • Consuela BananaHammock
    Airlee skrev 2009-05-23 15:03:22 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 15:01:41 följande:
    Självklart ska du vägleda dem, det är din uppgift. Men jag tror att många idag bryr sig osunt mycket om vad andra tycker och tänker och kanske till och med sätter det före sina barns välmående.
    Tror det handlar om att alla har olika värderingar och olika sätt att se vad som är viktigt. Jag lär och har alltid lärt mina barn att det yttre är viktigt. Hur du presenterar dig själv för andra.
    Givetvis lär vi dom att det är personen som räknas främst, men att du kommer längre med ett vårdat yttre
  • Consuela BananaHammock
    Airlee skrev 2009-05-23 15:07:55 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 15:05:58 följande:
    Självklart är det så, jag tror inte heller att du är en sån person jag syftade på.
    Tack ;)
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 15:26:08 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 14:53:50 följande:
    Fast nej, då får man ju inte vara en individ! "Alla får vara hur de vill, men vill de inte vara som alla andra får de skylla sig själva!" DET är vad du skriver!
    Jasså...vart det så jag skrev. Ja...man kan uppfatta allt på det sättet som man tycker passar sig
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 15:29:18 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 14:58:24 följande:
    Du mobbar alltså barnet. Nå, du är i alla fall ärlig.
    På vilket sätt mobbar jag barnet?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!