Inlägg från: Consuela BananaHammock |Visa alla inlägg
  • Consuela BananaHammock

NI förstör mitt barn!

FannyGioia skrev 2009-05-24 13:38:19 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:37:34 följande:
    Ömkar du andra som har det mycket, mycket sämre då?
    Jag ömkar inte någon. Alla väljer själv sitt liv och hur det ska se ut
  • Consuela BananaHammock
    Danitrass skrev 2009-05-24 13:39:48 följande:
    Åh! Så naivt!
    Jasså....på vilket vis då??
  • Consuela BananaHammock

EMO 979 skrev 2009-05-24 13:41:16 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:39:25 följande:
    Så du menar att arbetslösa, permitterade människor som exempel väljer att bli uppsagda, inte kunna få ett fast jobb hur mycket de än försöker....snacka om att se på livet med rosa solglasögon..HAHA
    Ja...eller kan man ju sätta sig ner och bara skylla på omständigheterna och tycka synd om sig själv en stund och skylla på samhället

Patetiskt tänkande...DET däremot är skrattretande
  • Consuela BananaHammock
    StilaM skrev 2009-05-24 13:42:00 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:39:25 följande:
    Har du varit utanför dörren? Bor du i en källare? En någorlunda välinformerad människa kan väl inte på fullaste allvar mena att alla själva väljer sitt liv och att klass, kön, etnicitet mm inte på något sätt spelar in i vilka möjligheter man har?
    Jo, det menar jag på fullaste allvar...
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 14:04:50 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 11:58:25 följande:
    Försök bli företagsledare. Eller jurist, för den delen. Fast du kanske kommer från övre medelklass och tar sådant för givet..?
    Hahaha...nix, det gör hon inte!!! Men vart jakommer ifrån spelar inte någon roll alls för hur jag väljer att forma nitt egna liv!!
  • Consuela BananaHammock
    FannyGioia skrev 2009-05-24 15:34:59 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 15:25:25 följande:
    Tja, det tror jag inte alls på. Du är kanske omedveten om hur du har påverkats, men påverkas gör vi alla.
    Ja, på gott och ont. Har du tex haft en trist barndom finns det människor som kämpar livet ur sig för att få det bättre.
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 18:26:10 följande:

Japp, förstår vad du menar... Ibland undrar jag om jag inte är så korkad som en del menar... jag fortsätter att bråka i trådar jag egentligen tröttnat på för länge sedan... :P
    Brist på annat att göra förmodligen. Men med din enorma kunskap borde du väl kunna komma på nåt mer meningsfullt!!!!
  • Consuela BananaHammock
    PD77 skrev 2009-05-24 20:05:29 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:37:34 följande:
    Jag svarade:"Så du tar för givet att bara för att jag inte tror att alla har samma förutsättningar, så betyder det att jag har det dåligt ställt och inte gjort allt jag alltid drömt om? Du har inte tänkt på att jag kanske försöker se saker och ting ur andra människors synvinklar?Har du hört talat om det sociala arvet? Man påverkas av den omgivning man växer upp i. Har man föräldrar som har utbildning och som tex tycker om att diskutera världsfrågor runt middagsbordet och uppmuntar sina barn att göra vad de vill göra, att det kan göra allt de vill osv, så är chansen stor att man själv fortsätter med eftergymnasial utbildning och har en ganska bred syn på världen och en bra självkänsla. Har man däremot föräldrar som tycker att utbildning är slöseri med tid och utövar föräldrarna även psykisk misshandel (som att man är värdelös, inte kan något, ingen idé att man pluggar för man är dum osv) och man får uppleva och höra detta under hela sin uppväxt så är risken stor att man hamnar med något underbetalt slitgöra, bara för att man aldrig fick chansen att tro på sig själv."Tänkte att du kanske hade någon kommentar
    Jag har kommentarer givetvis...har däremot annat att göra om dagarna än att sitta här jämt och svara på inlägg :)

Förstår att alla människor har olika förutsättning i livet. Men håller fortfarande fast vid att alla väljer sin egen väg och sina egna val i livet. Vill fu leva i den "högre klassen" som det så fint kallas i livet, får du fani mej kämpa för det....annars nöjer du dig med lagom och lever där efter. Klass indelning ska givetvis finnas oavsett bakgrunden man kommer ifrån. Vissa kämpar, jobbar och offrar mer än andra.
  • Consuela BananaHammock
    PD77 skrev 2009-05-24 21:30:33 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 21:14:12 följande:
    Jag bara undrade, eftersom du svarade på andra inlägg efter mitt. Men det är lugnt.
    Missade förmodligen ditt då :)
  • Consuela BananaHammock
    PD77 skrev 2009-05-25 08:53:00 följande:
    Morbid Mistress skrev 2009-05-24 21:45:48 följande:
    Hur bra inlägg som helst, men tror du att det kommer att förstås... ? Nej, antagligen inte. Det spelar ingen roll hur bra man förklarar något. Tyvärr finns det alltid trångsynta människor som saknar förmågan att se saker ur olika synvinklar. De vill inte lära sig och kanske inte heller har hjärnkapacitet att göra det heller... (inte personligt riktat, utan allmänt menat)
    That goes both ways!!!!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!