Inlägg från: Consuela BananaHammock |Visa alla inlägg
  • Consuela BananaHammock

NI förstör mitt barn!

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 15:38:13 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 15:30:38 följande:
    Skulle inte du känna dig obehaglig till mods om ett par passerade dig, såg dig och sedan såg på varandra och log på samma vis?
    Men gör jag det så att barnet ser det...OOOOOHJA...absolut!?
  • Consuela BananaHammock

Kim Olsson skrev 2009-05-23 16:07:32 följande:

Helena Gordon skrev 2009-05-23 16:06:11 följande:
    att genom att inse vad som format den du är och dina åsikter kan du rannsaka och granska dig själv och de val du gör mer kritiskt. Enkelt.
    Och varför ska vi göra det? För att vi inte delar andras åsikter då?
  • Consuela BananaHammock
    Syrran83 skrev 2009-05-23 16:08:38 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 16:02:40 följande:
    Håller med!Håller med ts i övrigt. Man blir ju bara irriterad på att könsbiologerna lär upp sina barn till att reta barn som vill vara mer individuella och oliktänkande.
    Men där kom väl ändå dagens lägsta inlägg.
    Att vi som vill hålla på könsrollerna på våra barn skulle lära dom att mobba andra.

Tänk människa innan du trycker på dina tangenter
  • Consuela BananaHammock

Kim Olsson skrev 2009-05-23 16:11:11 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 16:08:56 följande:
    Nej det är knappast det det handlar om. Det handlar om att det är nyttigt att fundera över hur man blivit den man är och varför man gör de val man gör. Ingen vill väl stagnera?
    Jag anser mig inte behöva fundera på vem jag är eller hurvida mina val har kommit. Jag står fullt för mig själv och anser att mina val och mitt tänkande är något jag jobbat fram under mina år.
  • Consuela BananaHammock
    Ablan skrev 2009-05-23 16:15:59 följande:
    Nej jag tänker själv och är inte programerad därför är jag väldigt medveten om varför jag tycker och tänker som jag gör.
    Och vem påstår du då inte gör det här ?
  • Consuela BananaHammock
    StilaM skrev 2009-05-23 16:17:42 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 16:13:53 följande:
    Du vet inte vem du är eller hur dina val formats med anser att de är resultatet av flera års arbete?
    Jag VET vem jag är och hur mina val har formats.
    Jag VET oxå att den jag blivit i vuxen ålder är pga val och mitt sätt att tänka på.

Det är inget jag behöver eller tänker sätta mig ner och fundera över. Jag vill vara den jag är och tänker förbli det :)
  • Consuela BananaHammock

Helena Gordon skrev 2009-05-23 19:43:11 följande:

Precis. Det verkar ju som att de flesta här accepterar att någon vill klä sin grabb i klänning, men det har blivit oacceptabelt att inte villja göra det.
    Sjukliga fanatiker finns det gott om....:)
  • Consuela BananaHammock
    Pallas skrev 2009-05-23 19:53:53 följande:
    Nej, du har fattat fel. Om min son har klänning blir jag kallad rabiat genuskärring, han blir kallad bög och alla blir lidande. Om jag nekar honom mha diverse cirkelresonemang blir alla nöjda. Utom sonen, som inte får ha det han tycker är fint, och jag, som tycker att det är något dåligt att begränsa mina barn kring såna petitesser.
    Tycker att de flesta här har sagt att om ni vill klä era pojkar i klänning så gör ni det...men om vi inte vill, har det blivit ett förbannat liv om hur inskrängta och outbildade vi är
  • Consuela BananaHammock

Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:59:21 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:
    Tycker jag var en märklig summering. testa den här istället: Säger du inte nej till din som när han vill ha rosa/glitter Hello Kitt el dyl så är du en rabiat feminist som använder din som som murbräcka. Dessutom får ungen skylla sig själv om någon fäller högst berättigade kommentarer om det pojken hra på sig. Dessutom får sonen se till att skaffa skinn på näsan. Väljer man att sticka ut får man stå ut med spott och spe.
    Dessutom har dom flest här inne sagt att vi skiter i vad ni sätter på era barn.
  • Consuela BananaHammock
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:57:58 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:
    Japp, min son har aldrig bett om nån klänning. Och jag hoppas aldrig han gör det heller.
    Svaret hade i så fall blivit ICKE !!! :)
Svar på tråden NI förstör mitt barn!