Norrland09 skrev 2009-05-25 13:41:08 följande:
Håller helt med ArneAnka. Barn är barn. Man kan inte lasta dem för något här i livet. Man kan inte ändra på deras föräldrar heller. Vi kan hjälpas åt att ändra samhället men det går väldigt sakta - och fram till dess så skulle jag hellre låta pojken gå i pojkkläder å tjejen i tjejkläder - för att inte riskera mobbning. Å andra sidan förstår jag inte tjafset heller. Varför måste alla se likadana ut ? Varför måste det finnas ett unisex? Vi föddes olika och kommer alltid vara olika. En tjej har rosa klänning. En kille har skjorta och blå jeans. Vi ser olika ut Vi tänker olikaOch jag tycker det är helt underbart! Alla är olika och vi dras till olikheterna! aldrig i mitt liv att jag skulle falla för en man med rosa tyllkjol. Jag vill inte ha nån som ser ut som mig eller är som mig. Visst ska alla ha rätt att klä sig som de vill och älska som de vill, men att sudda ut könsgränserna tror jag är farligt. Låt tjejerna ha sina klänningar i fred.
Javisst, barn är barn. Varför är det då viktigt att göra skillnad mellan könen?
På vilket sätt tänker vi olika? På vilket sätt dras vi till olikheter? Det finns ju uppenbarligen män som blir kära i andra män och kvinnor som blir kära i andra kvinnor. Vad beror det på? Är de också olika?
Varför har tjejerna ensamrätt på klänning?