• agua

Det roligaste eran make/ sambo har sagt?

Finns ju en där man berättar det roligaste ens barn har sagt nu gör jag en för ens ens äkta hälft.

Jag kan börja
    Han- Vars ligger Hongkong?
    Jag- Är inte 100% men tror i Kina
    Han Jaha med en förundrad blick jag trodde de var Österikes huvudstad

En annan gång

Han- Vad pratar man i Afrika?
    Jag Beror väl på vars i Afrika man kommer ifrån?
    Han - men jag menar deras landsspråk typ som vi har svenska
    Jag- Men älskling Afrika är inte ett land det är en kontinent
    Han- Jaha??? ( ser ut som ett frågetecken)

Kanske ska nämna att nu har han köpt sig en världskarta xD

• Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?
  • Jappen

Min man har sagt många roliga saker men senast var det när han på sitt nya jobb pratade med en kollega som väntar tvillingar och min man intresserat undrar om det var enögstvillingar hon bar på.........hon som är extremt blyg förklarade att hon hoppades att hennes barn skulle föda med vars två ögon och gick sen, min man som inte fattade varför hon svarade så konstigt fattade sent sitt misstag men då hade hon hunnit gå för dagen.....
    När han kom hem och berättade skrattade jag så jag grät..

• Atjo

Min svärmor är en fena på att fälla plumpa kommentarer utan att hon tänker sig för. En gång när hon och jag skulle åka buss till hennes hemstad Liverpool satt vi och väntade på bussperongen. Då säger hon till mig: "Du har så jämna och vita tänder att när du blir gammal så kommer folk att tro att du har löständer." Ehhh... tack... eller inte, kanske.

En annan gång, när vi var hemma i England och hälsade på precis efter vår dotter fötts, var även min mans faster på besök från Irland. Hon är ganska kraftig av sig och min svärmor kallar henne Fat Kathleen när hon talar om fastern. (Svärmor är för övrigt inte jätteförtjust i sin svägerska.) Jag och alla andra höll på att dö när hon gång på gång tilltalar svägerskan med Fat Kathleen! "Vill du ha en kopp te, Fat Kathleen", "Vill du titta på något annat på TV, Fat Kathleen?" etc. Till slut drog jag med henne ut i köket och sa till henne att hon allt fick sluta kalla henne för Fat Kathleen och hon säger då: "Men! Det gör jag ju inte!". Jooo!!!

• anits83

Vi pratade på jobbet om olika sporter och skulle förklara att har ett par vänner som kör triathlon mot varann.

Hur det kom ut..

-Ja, mina vänner de kör sånt där trekant..!

• Kickiiii

Jag : Va duktig du e som kan göra flera saker samtidigt.
    Sambo: Ja, jag kan faktiskt de!

Så gjorde han bort sej när han försökte prata och laga mat samtidigt och skyller på att man inte kan göra 2 saker samtidigt.

Jag: Men du sa ju att du kunde göra flera saker samtidigt nyss?
    Sambon: Men, inte när jag e kille!

Ooookej.. bara när du e tjej? ;)

• Fröken Freda

Min sambo pratade i sömnen i natt. Jag hade nyss gått och lagt mig varpå jag hör min sambo börja flina lite sådär finurligt. 

Jag: Vad flinar du åt?
    Han: Nä jag såg en lustig grej på tv.n.
    Jag: Jaha vad var det då?
    Han: Nä det var nåra som åt så mycket smulor så dom såg ut som snögubbar fast av brööö.

• catcall

Jag kunde inte sova, så jag petar på min pojkvän:
    "Äääälskling, jag kan inte sova..."
    Han mumlar något totalt ohörbart tillbaka:
    "omm noo all laaa"
    "Men älskling, pratar du klingon nu igen?"
    och då ropar han, högt som sjutton:
    "Qapla!" (vilket är "success!" på Klingon)

• Stintans
    catcall skrev 2009-08-21 15:06:31 följande:
    Jag kunde inte sova, så jag petar på min pojkvän:"Äääälskling, jag kan inte sova..."Han mumlar något totalt ohörbart tillbaka:"omm noo all laaa""Men älskling, pratar du klingon nu igen?"och då ropar han, högt som sjutton:"Qapla!" (vilket är "success!" på Klingon)
    HAHAHAHA!
  • MymlanMy
    catcall skrev 2009-08-21 15:06:31 följande:
    Jag kunde inte sova, så jag petar på min pojkvän:"Äääälskling, jag kan inte sova..."Han mumlar något totalt ohörbart tillbaka:"omm noo all laaa""Men älskling, pratar du klingon nu igen?"och då ropar han, högt som sjutton:"Qapla!" (vilket är "success!" på Klingon)
    Vad är klingon?
  • Zixi
    MymlanMy skrev 2009-08-21 18:44:48 följande:
    Vad är klingon?
    Elakingar i StarTrek
Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?