• dillon

    Vårmammor västerås 2007

    Oj nu var det dags igen för en fortsättningstråd för oss och våra 2-åringar!!

  • Svar på tråden Vårmammor västerås 2007
  • LillSkruttet

    dillon: Bra att du uppmärksammade att tråden gått ur datum.


    Här är det fullt kaos....borde egentligen inte sitta här... Sambon fyller 30 på söndag och ska ha fest för kompisar i morgon och familjefirande på söndag. MASSOR att städa och planera....och det känns som om en hel del hänger påatt jag håller huvudet kallt. Vilket jag varit extremt dålig på på sistone. KÄnner att stressen med att pendla gör att min hjärna kopplar från så fort jag kliver av tåget här hemma. Gär massor av småmisstag som jag normalt aldrig gör (ex glömmer att vrida av tändningen på bilen INNAN jag släpper upp pedalerna.....!!) och glömmer bort att jag ska hämta upp lillebror fast jag lovat osv osv.....Varningstecken!

    Nu ska jag iallafall springa vidare här i städkaoset, så jag fåt gå och sova någon gång.

    Natti natt!


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Darling73

    ha!! här var den...fick ingen länk i mailet av dig dillon..

  • dillon

    Sorry kag kopierade länken men glömde tydligen klistra in den i era inboxar..haha! Så lillskruttet jag skiver under på din förvirring...här om dagen hittade jag inte bilen när jag skulle hem från jobbet....hade ställt den på ett helt annat ställe än vanligt undrar om jag var helt borta den morgonen? Hoppas ni får till en bra helg med fest och firande och du tänk på att inte städa för mycket för efter gästerna gått brukar det vara stökigt igen

    Kram

  • Hallontjejen

    ny tråd! Igen!!! Huj, tiden springer fort, fortare, fortast! Eller nåt... haha. Tack för att du fixade tråden, Dillon!

    Lillskruttet: Du är inte den enda som snart inte vet hur man knyter skorna längre. Jag har fantastiskt roligt på jobbet, skulle inte vilja byta mot något annat, men just nu är jag överöst med saker som jag känner att jag inte riktigt har full koll på hela tiden. Duktighetsgenen i en gör att det är svårt att koppa av. Jag har till och med haft grymt svårt att sova senaste veckorna. Jag! Jag brukar somna i samma sekund som huvudet landar på kudden. Nu ligger jag och vrider mig med stickningar i armarna, tryck över bröstet och svårt att andas... Jag VET att det inte är någon hållbar situation, men jag vet inte hur jag ska ta mig på fötter igen. Jag känner att jag tappar kontrollen, och det gör mig ännu mer stressad... Puh. Fika och vin snart något ? (andas iiiiiin... andas uuuuuut). Jag hoppas iaf att ni haft en riktigt bra helg och att sambon var nöjd med firandet.

    Darling: Vad ledsamt med din släktig som gick bort. Stor kram på dig!

  • Natalejjis

    Tjena brudar!

    VIN låter bra. Säg till så ska jag samla krafter!

    Idag ska Oliver på danskurs. Det är 5ggr fördelat på två veckor. Streetkidz.. Han är så spänd och ser fram emot det massor! Tänk så stora dom blir!

    Ha en skön dag!

    Kram kram

  • Darling73

    tack hallon!!!!! begravning på tisdag....

    i morgon far vi upp till stugan igen för div måleri och pyssel...barnen lämnar vi hos farmor en eller två nätter....kommer hem på söndag igen..och då hopaps jag på bättre väder igen...eller gärna innan det oxå så klart...

  • Tre solstrålars mamma

    Darling: Beklagar sorgen Ja livet orättvist..

    LillSkruttet och Hallontjejen: Uj vad det låter som mkt hos er just nu. Hoppas det lägger sig snart. Inte bra om går in i väggen.. Kanske går att ta bort lite måsten som att tex städa lite mer sällan, skaffa lite barnvakt, ge varandra sovmorgon på helgen varannan dag.....

    Natalejjis: Är det lugnare hos dig nu eller fortfarande lika jobbigt? Roligt med danskursen Visste inte ens de hade sådana vid den här tidpunkten. E går ju sedan tre terminer tillbaka på danskurs men de slutar i maj och börjar i september tror jag.

    Kikar alltid in här snabbt och läser men känner att inte riktigt har tid skriva så mkt. Så jag läser iaf vad ni andra skriver men det får bli långt mellan varven på att jag skriver. "hänger" mer inne på facebook för det är betydligt snabbare där.
    Livet rullar på och vi håller fortfarande på att sakta men säkert renovera huset, gräva rabatter, jobbar på gården och försöker hitta på saker med barnen. Tiden bara springer iväg...
    Jag är "ledig"" sedan 1v tillbaka. Ledig från skolan men meningen är att jag ska fixa mkt både hemma och på gården så vi kan få lite mer familjetid när väl M går på semester. Vi (läs jag) måste måla om alla uthus, vårt eget hus framsida, alla maskiner ska göras rent, gräs ska klippas (fält), granar planteras, uthus rensas osv osv. Har lite å göra iaf
    Tänker dock ta hem barnen måndagar och fredagar nu fram till semestern för inser att nog inte riktigt orkar hålla på varje dag ändå. Det blir ju iaf kvällsarbete varje dag eftersom vissa saker fixar jag inte utan M´s hjälp så då måste vi vara två å de får vi fixa när barna sover..


    Älskar mina små trollungar
  • LillSkruttet

    Hallontjejen: Men fy då! Dina symtom låter riktigt illavarslande. Låter som varningstecken för panikångest i mina öron.....Du MÅSTE försöka slappna av, annars är det risk att det blir en riktig hårdsmäll in i väggen. (Lätt att säga jag vet, är ju inte världsbäst på att slappna av jag heller....)
    Kram!


     


    Dillon: Haha! Jag förstår känslan...så där är det i princip ALLTID när jag varit på någon större affär och handlat (ex COOP, MAXI eller IKEA). IQ fiskmås!

    Förstår inte riktigt hur det kan komma sig att pendling tar så på krafterna. Man ÅKER ju bara.....eller? Men samtidigt när jag tänker efter så är jag alltså på resande fot 3,5-4 timmar varje dag! Man kommer liksom aldrig fram eller hem. Det är väl det som tar på krafterna antar jag. Sen är ju inte jobbet det roligaste, och jag känner mig inte alls motiverad. *suck*
    Letar iallafall arbete närmare hemma. Har sökt ett par här i V-ås som jag inte hört något från, ett i Enköping där ansökningstiden inte gått ut ännu, och så ett på gång i E-tuna (bemanningsföretag).


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Darling73

    hallon: tycker det låter lite farligt för din hälsa det där...dax att varva ner och det NU!!!!! lättare sagt än gjort, men försök..skala bort lite måsten och alla prestationsgrejer....sonen din vill ha sin mamma kvar vettu!!!!!

    vart på begravningen idag...tungt värre, men så fint samtidigt....kunde le mellan tårarna då det togs upp saker som han sagt och gjort....kan inte fatta dock att det var han som låg i kistan, helt galet sorgligt!!!!!

Svar på tråden Vårmammor västerås 2007