Vårmammor västerås 2007
Oj nu var det dags igen för en fortsättningstråd för oss och våra 2-åringar!!
Oj nu var det dags igen för en fortsättningstråd för oss och våra 2-åringar!!
Juli
Fre 3 Nat
Lör 4
Fre 10 Nat, Solen
Lör 11 Nat
Fre 17
Lör 18 Nat
Fre 24 Nat, Solen
Lör 25 Nat, Solen
Darling: Nädå, inte gått i graven än men däremot sjuka barn. Först en minsting med vanlig virusinfektion a la hosta/snuva/feber. Sedan en stor tjej som drabbas av extrem hosta som blev till falsk krupp med ett "svårt andas-anfall" i bilen plötsligt igår. Hon satt och sov när vaknade och började kippa. Hade som tur var en vän i baksätet som satt mellan barnen så det var hon som märkte. Vet inte om jag ens märkt annars för hon fick ju inte fram ett ljud, bara ljudlösa tårar som rann av paniken. Samtidigt som pratade med 112 (hon satt då i vännens famn) så började hon sakteligen kunna dra försiktiga tunga andetag, lillpluttan
Bara tjöt om henne...preciso som om hon fått astma. Men på sjukhuset sedan så lät allt "bra" igen förutom på kruppen och de kunde inte förklara det plötsliga andningstrubblet när hon ändå satt upp och vi hade AC på... men det som jag tyckte mest konstigt var att efter "anfallet" så slutade den ihärdiga hostan och hon har sedan dess bara hostat några få gånger/natt och dagen idag. Super knepigt?! Men skönt som bara den att den "försvann"!!!
Semester. Här blir det leksand i några dagar och annars inplanerat Kålmården besök kanske en helg och så bara vanliga spontanbesök till parken zoo. Annars vara hemma och pula. Förhoppningsvis mkt bad om vädret tillåter
Vad har DU inplanerat för skoj på smestern då Darling?
Hej!
Jo, har verkar det som om vi alla tagit semester. Eller att vi alla behöver semester, så tyst som det är! Hur mår ni? Det vore så kul att ses och surra snart! Vin hos Nat låter ju förträffligt!
Vi har inte riktigt planerat vår semester i detalj ännu, så jag gissar lite nedan. Kan komma att ändras mao. Men vi ska nog vara hemma ganska mycket, och är vi hemma så är jag på!
Juli
Fre 3 Nat
Lör 4 Hallon
Fre 10 Nat, Solen
Lör 11 Nat
Fre 17
Lör 18 Nat
Fre 24 Nat, Solen, Hallon?
Lör 25 Nat, Solen, Hallon?
Solen: Hoppas att dottern mår bättre, lät ju inte kul det där... Min son har förylningsastma, och jag tycker att det är så jobbigt när andningen inte funkar som den ska. Små guldklimpar... Man vill ju att dom ska vara pigga och friska hela tiden!
Lillskruttet: Hur går det med pendligen? Fortfarande lika trött? När får du semster? Ska ni till Åland något? (Hoppsan, tusen frågor..)
Dillon: Tränar du något nuförtiden? Jag kommer knappt ihåg när jag var på friskis sist. Kanske vi ska kolla upp något pass till veckan så vi kan ses en sväng?
Ha det så bra i sommarvärmen. Vi hörs!
Kram!
Juli
Fre 3 Nat
Lör 4 Hallon
Fre 10 Nat, Solen
Lör 11 Nat
Fre 17
Lör 18 Nat
Fre 24 Nat, Solen, Hallon?, Darling ?
Lör 25 Nat, Solen, Hallon? Darling ?
alltså, det känns osm om vi har hela juli inbokad med diverse saker..men jag skriver upp mig iaf, så får vi se..jag säger som hallon, dte kan komma att ändras...
varmt o härligt----njuter så av denna sol och värme som vi äntligen fått!!!!!!! har köpt ny pool till barnen idag då vi hittade ett hål i den andra när vi skulle fylla den..hmm...sen har även jag plaskat lite....
nu på kvällen blev det ett glas vin till mate, kallt vitt vin är smasken det!!!
i morgon ska vi har grillfest för släkten på min pappas sida....kommer bli mycket trevligt, om än lite tomt utan min ena farbror då..
men vi får tänka på honom!!!!
Tjejer!
Inser ju att jag inte skrivit på hundra år, eller något ditåt....
Jag mår bättre! Fick för 2 veckor sedan lite knappt goda besked från min chef. Löneökning (inte så dumt) för att ha råd att åka till hösten, och dispans att arbeta hemifrån 2-3 dagar/vecka fram till semestern. SÅÅÅÅÅ SKÖNT!!!!
Så till veckan åker jag in till Sthlm bara må och ons.
Tyvärr VET jag att det bara gäller fram till semestern, men det är svårt att låta bli att njuta i fulla drag. Efter semestern blir det fulla dag, t o m längre än i dag (får inte komma in kvar över 8, utan måste vara där 8, och får inte gå halv fem, utan fem, vilket ger en tid hemifrån på ca 13 timmar/dag). Så jag letar fortfarande jobb.
Långt kvar till semestern här. Har inte fått semester förrän v 31 (önskade från v 29, men det var helt kört). Så det är bara att jobba på. I denna värmen vill man inte ens tänka på att jobba. *pust*
Ang att träffas så låter det jättetrevligt!!
Dock känner jag att först nu är det lugnare här hemma, äntligen har vi helger som är tomma. Så jag avvaktar faktiskt att skriva upp mig på listan. Klarar inte av planeringen just nu, måste bara få varva ner. Det beryder dock inte att jag inte följer med och ses någon kväll. Känner bara just planeringen/inbokningen av någon helg gör att jag får lite panik.....
Varningstecken I know!...
I övrigt rullar det på. Har äntligen hunnit iväg till skräddaren och vi har tittat över hur brudklänningen ska sys om osv. Igår var vi på stan och köpte vigselring. Nu är det verkligen på riktigt!!
Spännande!
Nehej, en dusch efter denna varma dag, och sen några timmars sömn.
Ha det gott!!
KRAM!
Hallon: Glömde ju svara på Ålandsfrågan.
Vi åker nog till Åland v 31. När ska ni dit?
Heeej!!
Jag lever! Men det är ju så härligt väder så man vill inte vara inne!! Idag har vi varit ute på Östra Holmen, så härligt det är där!! Sen har vi poolen här på tomten som används väldigt flitigt just nu....
Hann med ett besök på festivalen i fredagskväll, barnen åkte en hel hög karuseller. Att det kan vara så kul?? Någon mer som var där?
Jobbar också sista veckan innan semestern startar, 5 sköna veckor! Vi har inga stora planer. Ska till Leksand, annars lite småutflykter, ska även på en tältsemester. Vet inte riktigt var ännu.
Solen: Usch och fy. Vilken pärs. Hoppas lillskruttan mår bra nu! Och att ni alla får vara friska!
Darling: Tråkigt med båtmotorn....Trivs ni bra i nya stugan annars då? Visst är det härligt med vin, sol och poolplask-njuter!
Hallon: Jaa träna. Kommer aldrig iväg...måste ha draghjäp. Vi kollar schemat och hörs av. Kanske vi får med Solen oxå!?
Saknar er, nu måste vi ses snart (bra med lista Nat)! Vi är ju rätt oplanerade i juli men som sagt några utflykter ska vi på så det är lite svårt att säga när jag kan.
Juli
Fre 3 Nat, Dillon
Lör 4 Hallon, ev Dillon
Fre 10 Nat, Solen, Dillon
Lör 11 Nat
Fre 17
Lör 18 Nat
Fre 24 Nat, Solen, Hallon?, Darling ?, ev dillon
Lör 25 Nat, Solen, Hallon? Darling ?, ev dillon
Ha en bra vecka! Kraaam
tack alla goa tjejer för igår!!!!!! jäklars va kul det var!!!!
har massa småblåmärken på min ena underarm efter arosfortet, men men, det är smällar man får ta!!!
känner mig i övrigt pigg och nykter
kolla min bilddagbok på lite bilder....
har inte namngivit någon alls av oss, så ni är så anonyma så...
KRAMEN PÅ ER ALLA!!!!!!
Underbart!! Tack för en kul kväll! Ni är roliga
Mår oxå bra idag, trodde jag inte eftersom jag fick i mig en hel del vin o annat igår!!
Puss på er
TUSEN TACK, MINA UNDERBARA VÄNNER, FÖR EN HELT FANTASTISK MÖHIPPA!!!
Var länge sedan jag hade så rolig!!
Är också öm och blåslagen efter arodforten, träningsvärken idag är inte att leka med. Dessutom lite lagom gungig i kroppen efter all alkohol igår. Mår trots det rätt så bra idag.
Ler för mig själv när jag tänker på gårdagen, ni är UNDERBARA!!!
Darling: Vågar man kolla bilderna.....
![]()