• LisaHampus

    Våran scrappartråd fortsätter igen :)

    Här peppar vi varandra och skriver våra frågor. Alla är hjärtligt välkomna.
    För att vara med i våra utmaningar med omröstningar så vill vi gärna att du är med och skriver i tråden.
    Våra utmaningar (som händer ibland) går det till så här:
    En hittar på en utmaning, när tiden gått ut ska bidraget skickas till den som kommit på utmaningen, sen lägger denna ut en omröstning med bidragen och lägger så in en länk i tråden så vi hittar omröstningen. När omröstningen är avslutad skriver utmanaren ut vilka som har lämnat de olika bidragen. Och den som vunnit hittar på nästa utmaning.
    Är du med i med våran utmaning för veckan så vill vi inte att du lägger ut ditt bidrag i din blogg eller någonstans på internet förrän omröstningen är avslutad.

    Här är länk till hur man gör en omröstning ( man måste vara plusmedlem för att kunna göra detta. Är man inte det kan man överlämna till någon annan att göra omröstningen åt än.)
    www.familjeliv.se/Forum-5-163/m8965722.html

    En bra länk att kolla in.
    www.scrappa.com/category/scrapbooking/sverige

    Våran Scrappartråds Skiss och idébank skissochide.blogspot.com

    LisaHampus: lisa.blogg.se/scrapbooking
    Sessan: sessanspyssel.blogspot.com
    Nanna76: nannaspyssel.blogspot.com
    pysselgalningen: blogg.coffeeaddicted.se
    Tygbiten: tygbitensscrapp.blogspot.com/
    Coursell: bettanspysselblogg.blogspot.com
    Minne: minneskattochpysselsida.blogspot.com
    zozzo87: zozzo87scrapbooking.blogspot.com
    Hoppetossa: hoppetossadesign.webblogg.se
    Millami: millamis-scrapbooking.blogspot.com
    IngGa: www.ingga.blogg.se/scrapp
    Cajsasmamma www.nogg.se/MorOchDotternTornrosa
    Majalaja majalaja.wordpress.com
    Cyllan: h-zon.blogspot.com
    momoffive: chinry.blogspot.com/
    Ina66: inassmyckesdesign.blogspot.com
    Lorelei: loreleiis-pyssel.blogspot.com
    örnen76: ornen.blogg.se/
    anuya77: scrapp77.blogspot.com/

    Vill du ha med din blogg säg bara till så ordnar jag det!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 10:11
    Angelflikkan: angelslillavarld.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-05 10:39
    car: www.lingonochlime.blogspot.com
  • Svar på tråden Våran scrappartråd fortsätter igen :)
  • Cyllan

    Nu är jag tillbaka efter en kort fika paus....

    Nanna:
    Vänjer man sig att bo i låda troo?? (tror även att vi kommer att ha våra kvar ett bra tag...fniss)
    Vi ska ta ett ryck och bli av med några av våra i helgen då maken har jour och vi ändå inte kan köra flyttlass. Känner att vi behöver fåå till ett hem här nere...saknar gardiner, tavlor och annat som gör ett hem lite mer personligt.
    Hihii...känner igen det där med att inte hitta saker som man vill ha tag i (eller komma på att de ligger en timmes resväg här ifrån...fniss)

    Tygbiten:
    Soom jag har längtat hem till datorn ikväll - jag och tjejerna har varit hemma hos mina föräldrar i e m. En blir juuu lite beroende av sin dator...speciellt nu när jag inte kunnat sitta vid den i måånga dagar...fniss

  • Nanna76

    Har dock gjort ett par kort och sen har jag gjort några LO´s men de får ni vänta ett tag till för det tog sån tid att publicera dem, men korten finns på bloggen om ni är intresserade.

  • cajsasmamma

    Nanna; Kul att du ha fått användnig av papprerna.. Tråkigt för er med jobberna, jag hoppas själv att jag ska få mer timmar på skolan. Fick mer igår så till nyår ha jag "vik" iaf...
    Tror du det blir kräftskiva i helgen? Jobba lite då men är ledig på lördagkvällen.. Men du kan väl slå en pling, o jag kan åka med o ta upp kräftorna fast inte själv, skulle väl ramla i själv som kräftbete..

  • Lorelei

    God morgon alla! Är hemma idag eftersom barnen är sjuka och maken måste jobba. Han har varit hemma må-ons och kommer ta morgondagen också... men idag fick jag vara hemma. Självklart fick dottern för sig att hon skulle vara uppe och ledsen hela natten då! Har sovit så gott i egen säng sedan hon kom hem. Hela natten dessutom... Men i natt fick vi igen det! Hon vaknade 22 och skrek sedan till 03.30 ungefär när hon typ däckade av ren utmattning. Vi provade bära, vyssja, säga till på skarpen, lägga tillbaka i egen säng, sjunga, läsa, ingenting, ja allt! Men det var till slut bara att låta henne ligga mellan oss och skrika för ingenting fungerade och hon blev bara arg när vi tog i henne. Hon ville ha äpple och vatten och det fick hon, sen ville hon sova med äpplet i munnen men det fick hon INTE! Så det är nog tur att jag inte ska jobba idag för då hade jag förmodligen kapat öronen av första patient som klagar.

    Jag ska få skrappa på söndag!! Det ni! Tänkte jag skulle hinna med några KAOSer Har ju 3 nominerade och så fick jag ju en till av Tygbiten så nu har jag 3 till att göra!! och nominera och det blir inte enkelt! Det finns så många jag skulle vilja ge dem till! Och när ska jag hinna göra hela 6 stycken!? Yaix! Jag har beställt nya stämplar men eftersom den beställningen gick igår så lär de inte komma förän i nästa vecka och inte till nu på söndag när jag egentligen behöver dem.... :-/

  • Tygbiten
    Lorelei skrev 2009-08-20 07:39:34 följande:
    God morgon alla! Är hemma idag eftersom barnen är sjuka och maken måste jobba. Han har varit hemma må-ons och kommer ta morgondagen också... men idag fick jag vara hemma. Självklart fick dottern för sig att hon skulle vara uppe och ledsen hela natten då! Har sovit så gott i egen säng sedan hon kom hem. Hela natten dessutom... Men i natt fick vi igen det! Hon vaknade 22 och skrek sedan till 03.30 ungefär när hon typ däckade av ren utmattning. Vi provade bära, vyssja, säga till på skarpen, lägga tillbaka i egen säng, sjunga, läsa, ingenting, ja allt! Men det var till slut bara att låta henne ligga mellan oss och skrika för ingenting fungerade och hon blev bara arg när vi tog i henne. Hon ville ha äpple och vatten och det fick hon, sen ville hon sova med äpplet i munnen men det fick hon INTE! Så det är nog tur att jag inte ska jobba idag för då hade jag förmodligen kapat öronen av första patient som klagar.Jag ska få skrappa på söndag!! Det ni! Tänkte jag skulle hinna med några KAOSer Har ju 3 nominerade och så fick jag ju en till av Tygbiten så nu har jag 3 till att göra!! och nominera och det blir inte enkelt! Det finns så många jag skulle vilja ge dem till! Och när ska jag hinna göra hela 6 stycken!? Yaix! Jag har beställt nya stämplar men eftersom den beställningen gick igår så lär de inte komma förän i nästa vecka och inte till nu på söndag när jag egentligen behöver dem.... :-/
    Jobbigt med sjuka barn men härligt att du ska få scrappa på söndag.
    Jga har liksom glömt hur det var att ha små barn, herregud så fort det går.
    Jag har två tonåringar och en 9-åring. 9- åring är 150 lång och förståndig som få = lillgammal.

    Jag väntar på den 5 och 19 september då jag ska på maror.

    Åh NANNA76, tråkigt och bekymmersamt det här med jobb. Ibland önskar jag att det inte vore så långt till pensionen för det är så mycket jag vill göra och tiden vill inte räcka till. Men jag gillar mitt jobb även om jag gnölar om det ibland, vi har också neddragningar i kommunen och  i vår verksamhet kommer troligen en kvnna få sluta. Det ärså trist för hon passar verkligen för jobbet och har oerhörda resurser för vår verksamhet. Det trista är att vi har en annan kvinna som varit anställd längre än henne i kommunen och hon är både lat, ljuger och är sjukskriven för än det ena och än det andra.

    Idag ska jag var nämndeman i länsrätten så jag är ledig från jobbet, börjar lite senare med andra ord därför sitter jag här nu.

    Idag ska jag ock¨så lämna in 7 presentkort som jag har gjort åt en affär. Äntligen är de färdiga ... Livsfarligt när folk säger: Gör det när du får tid!

    Ha det gott Kram
  • Cyllan

    Tingeling tjejer!

    Hu såå trött jag är...e inte van att gå upp tidigt (fniss) men nu är det andra bullar när dotterna ska till skolan

    Lorelei:
    Uff vilken natt du/ni haft...hoppas lillan sover bättre i natt

    Tygbiten:
    Hihiii...jag har me svårt att få saker gjorda om jag inte vet att jag måste ha de gjorda inom en viss tid

  • Lusthan

    Idag har jag varit på Panduro och shoppat lite. Jag hittade bokstäver som jag tyckte kändes lättare att hantera än de jag redan har och sedan hade de massor med papper och lite annat som jag också köpte. Det blir nog några fler vändor dit tror jag. :) När jag har tid att faktiskt göra något så kommer jag publicera det i bloggen. Då säger jag till.

  • Cyllan
    Lusthan skrev 2009-08-20 21:05:14 följande:
    Idag har jag varit på Panduro och shoppat lite. Jag hittade bokstäver som jag tyckte kändes lättare att hantera än de jag redan har och sedan hade de massor med papper och lite annat som jag också köpte. Det blir nog några fler vändor dit tror jag. :) När jag har tid att faktiskt göra något så kommer jag publicera det i bloggen. Då säger jag till.
    Fick min Paduro-katalog idag men får nog blunda när jag bläddrar den för jag har noll ekonomi att shoppa nått just nu...fniss
    Ser fram emot att få se vad du ska skapa med dina nya papper och bokstäver
  • Lusthan

    Oh, jag skulle ha tagit en katalog när jag var där... Jag funderade på det när jag var där inne och handlade men tänkte att det är skitsamma.

    Ja jag ska plugga lite och se om jag får tid över. Det har inte blivit mycket av någonting förutom att mysa med sambon som har två veckors ledigt mellan två jobb. Men jag måste bli klar med mina grejer innan han och jag börjar den 1 september så det är väl dags att köra igång ordentligt antar jag.

    Imorgon så ska jag ringa sjuksyster på skolan. Sonen har varit extremt trotsig nu under sommaren och det börjar att övergå i ett självdestruktivt beteende. Helt plötsligt så säger han att han vill ta livet av sig. Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra och om jag ska kontakta BUP men nu när jag pratade med fritidsfröken idag så sa hon att jag skulle prata med sjuksyster som förstakontakt. Bedömer hon att det är allvarligt så kommer vi kanske gå vidare annars kanske det räcker med kurator eller nått på skolan. Jag hoppas att det stannar där i alla fall. Nu när jag sagt det till fröken så har jag väl ingen återvändo heller. Nu måste jag agera. Det är ju inte kul om han inte mår bra. Svårt att avgöra när man pratar med en sjuåring kan jag tycka. Ena sekunden är allt toppen och nästa så är allt botten och sen tillbaka igen.

  • Tygbiten
    Lusthan skrev 2009-08-20 22:19:34 följande:
    Oh, jag skulle ha tagit en katalog när jag var där... Jag funderade på det när jag var där inne och handlade men tänkte att det är skitsamma. Ja jag ska plugga lite och se om jag får tid över. Det har inte blivit mycket av någonting förutom att mysa med sambon som har två veckors ledigt mellan två jobb. Men jag måste bli klar med mina grejer innan han och jag börjar den 1 september så det är väl dags att köra igång ordentligt antar jag.Imorgon så ska jag ringa sjuksyster på skolan. Sonen har varit extremt trotsig nu under sommaren och det börjar att övergå i ett självdestruktivt beteende. Helt plötsligt så säger han att han vill ta livet av sig. Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra och om jag ska kontakta BUP men nu när jag pratade med fritidsfröken idag så sa hon att jag skulle prata med sjuksyster som förstakontakt. Bedömer hon att det är allvarligt så kommer vi kanske gå vidare annars kanske det räcker med kurator eller nått på skolan. Jag hoppas att det stannar där i alla fall. Nu när jag sagt det till fröken så har jag väl ingen återvändo heller. Nu måste jag agera. Det är ju inte kul om han inte mår bra. Svårt att avgöra när man pratar med en sjuåring kan jag tycka. Ena sekunden är allt toppen och nästa så är allt botten och sen tillbaka igen.
    Jag tycker att du gör rätt som kontaktar skolsyster.
Svar på tråden Våran scrappartråd fortsätter igen :)