-
MRSVi skrev 2009-07-07 13:02:26 följande:Han fick två sprutor, en antibiotika o en smärtstillande. Nu är han glad igen.
Jag såg på FB att han hade fått tillbaka sitt "purr".
-
God morgon!
Jag gick och la mig före nio i går kväll. Tio över nio konstaterade jag att jag inte kunde hålla ögonen öppna, så jag la undan boken, släckte lampan och somnade. Gustav väckte mig klockan sex nu i morse. Jag har sovit som klubbad i nästan nio timmar
Men jag kände mig bedrövligt trött hela dagen i går.
-
Mrs V: Hipp Hipp Hurra för maken idag!
Svalis: Det är trist med dålig service
men det du åt lät verkligen jättegott.
-
MRSVi skrev 2009-07-08 08:41:16 följande:Från ovanvåningen hörs "Happy birthday to you, stick your head down the loo, you look like a monkey, and you smell like one too!"... följt av innerligt sexåringsskratt.
-
God morgon!
Igår sov jag hela dagen
På förmiddagen mådde jag pyton och nu börjar jag bli så trött på det
Från elva till halv sex sov jag mer än jag var vaken. Helt slut. Huvudvärk. Men jag var glad att jag vaknade till liv vid halvsextiden för bara en liten stund senare fick vi överraskande besök.
En f d kollega till mig från Högsby dök upp med sin familj. De brukar semestra i Skåne och tänkte titta in. Det var så roligt och jag blev verkligen glad. De var bara här i tjugo minuter, vilket var tur, eftersom vi skulle på en husvisning.
Jag har inga planer för dagen, inte mer än att jag borde städa. Jag borde kanske också ringa min BM. Jag vet inte hur länge till jag orkar med detta illamående. Det stora problemet är att jag inte klarar av att dricka något. Det enda som går någorlunda är vanligt vatten men dricker jag mer än en liten klunk så mår jag jättedåligt.
-
God morgon!
Gustav har två nya Teletubbies-filmer - jippi!
Den gröna figuren tycks ha varit på solsemester 
-
God morgon!
Gustav och jag ska till Lund idag och åka buss (obs! inte "köra buss"
). Mats ska till Kristianstad hela dagen.
-
God eftermiddag!
Vi är fortfarande i Lund och har precis ätit en mycket god lunch. Mormor ska brygga te men Gustav säger hela tiden "faffe"
"faffe" = kaffe
-
Visst är det konstigt att helt "normala" bebisar kan se så rysligt små ut. Det är helt klart så att man på något sätt har lyckats att glömma hur liten ens egen var. Gustav med sina dryga 2 kg hade väl varit en jätte vid sidan om Linn.S vali s skrev 2009-07-11 15:05:02 följande:Här har vi strålande sol Linn och jag var in till Rimbo en sväng på fm tillsammans med våra kompisar carola & Liam Först lekparken, sen leksakaffären och slutligen lunch Nu väntar vi på att Liam ska vakna från sin fm´s lur så att vi kan åka äöver dit och fika När vi var inne i Rimbo mötte jag min jobbarpolare som fick barn för nio dagar sen Tjejen vägde 3800gr vid födseln och var alltså ingen "minis" ändå såg hon så pyttepytttepytte liten ut, vid såna tillfällen kliar man sig i huvudet och försöker minnas hur liten Linn faktiskt var Linn var sådär en fyra-fem månader när hon vägde 4kg -
Gustav och jag har haft en trevlig dag hos mormor i Lund. När vi kom dit vankades det frukost. Gustav gillar mormors frukost, som idag bestod av päron, mango och galiamelon (allting tärnat) med yoghurt och ovanpå yoghurten ströddes det vetegroddar (eller om det var vetekli) och någon "fröblandning" med bl a linfrö.
Efter frukost åkte vi buss ner till centrala Lund. Gustav fick panik, när vi klev på bussen och dörrarna var öppna samtidigt som motorn var igång. Han är väldigt noga med det när vi ska åka bil - inga dörrar öppna när motorn är igång
Men sedan lugnade han sig. Vi handlade frukt och potatis på torget och fetaost och rostade (?) kikärter i en liten, kaosartad butik. Sedan åkte vi hem igen.
Lunch blev potatis och lite framplockade maträtter från mormors frys - renskav och polsk köttfärs. Efter lunchen drack Gustav och mormor grönt te.