Kärringmaffian del 13
Gustav och jag har haft fruktstund. Vi har ätit "päjom", vilket är vad Gustav kallar päron ... och äpplen med, för den delen ![]()
Gustav och jag har haft fruktstund. Vi har ätit "päjom", vilket är vad Gustav kallar päron ... och äpplen med, för den delen ![]()
Lunchen är avklarad och Gustav är på väg att somna.
Vid blöjbytet vid halvnio-niotiden var blöjan rejält våt. Det var nog morgonvällingen. Sedan dess har Gustav suttit på toaletten vid två tillfällen. Inget har kommit men det har inte kommit något i blöjan heller. Vi gör ett nytt försök efter sovstunden.
Medan vi väntade på att lunchen skulle bli färdig, bakade vi en kladdkaka. Det var inget fel på den, kan jag meddela... ![]()
Gustav, Stella och jag har varit ute och gått i en dryg timme. Det var skönt och roligt. Gustav har plockat blommor, hoppat i vattenpölar, vinkat åt flygplan och kanske lärt sig vad "moln" är.
Gustav är ute med Mats i trädgården och jag ska passa på att koka mig ett ägg. Jag blev plötsligt alldeles vrålhungrig.
Mats är helt förtvivlad över alla myror som dyker upp i trädgården.
Gustav har gått över till grannen för att spela kubb ![]()
Gustav har charmat grannarna
. Han har varit i deras trädgård och lekt med deras döttrar, som är 10 resp 12 år gamla. Den äldsta tog dessutom med honom på en promenad och sedan har de lekt i vår trädgård också. Det var inte lätt att få honom att komma med in vid halvniotiden. Nu har han fått en välbehövligt bad och en flaska välling. Pyjamas på och borsta tänderna och sedan är han nog ganska så redo för sängen.
God morgon!
Boppie: Jag sa aldrig detta igår men jag tycker att så som du gör med Amelie, att låta henne spara till sådant hon vill ha redan nu, är helt suveränt!!! SÅ hoppas jag att vi kommer att göra med Gustav också.
Storken: Var på Öland är ni? Vilken camping?