• Kazeer

Kärringmaffian del 13

När mamma var i USA nu i våras köpte hon en ångkokare av bambu och sedan dess ångkokar hon majoriteten av sin mat. Hon är helt lyrisk. Nu hade hon hittat en bambuångkokare i en affär i Malmö och den hade hon köpt till mig. Det ska bli spännande att pröva på att använda den.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Storken: Så skönt med en dag på stranden! I Lund blåste det småspik, väldigt kyligt och oskönt. Då undrade jag hur ni hade det nere i Skanör/Falsterbo.

• Kazeer

Idag har det varit en bra dag . Visst har jag mått illa, tre turer busskörning har det blivit - men ändå en bra dag.

Jag vägde mig i morse. De tre kilo jag drog på mig i början, då jag stoppade i mig precis vad som helst i vilka mängder som helst för att slippa illamående, de har försvunnit igen. Kanske inte så konstigt med tanke på att mycket av det jag äter inte kommer kroppen till godo. Dessutom kan jag omöjligtvis äta godis och ännu mer omöjligt är det att dricka läsk. Mina portioner har dessutom halverats. Jag äter ungefär lika mycket (lite) som Gustav.

• Kazeer

Vi kollar på speedway. Det är det enda som Gustav håller sig någorlunda lugn till. Han är väldigt trött.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-11 20:18:24 följande:
    Speedway... Vi har funderat på att gå o kolla på steedway här ngn gång, det är nästan skamligt att ha bott här i Roslagen i femton år utan att ha varit på en enda speedwaytävling
    Vi har ju bott både i Dalarna (i närheten av Avesta) samt i Roslagen ... och vi funderade också på att gå på speedway men kom aldrig iväg.
  • Kazeer

God morgon!

Resten av familjen ligger och sover. När jag vaknade, låg jag på yttersta kanten av sängen med Gustav upptryckt i ryggen. Väldigt obekvämt, må jag säga

• Kazeer

Vi har varit ute och gått en liten promenad. Solen skiner från en dramatisk himmel - många mörka moln. Det är ganska kvavt, så det skulle inte förvåna mig om det blir åska.

• Kazeer

Jag sitter och lyssnar på "All the roadrunning" - en CD med Mark Knopfler och Emmylou Harris . Gustav sover. Mats är och köper sten - nytt trädgårdsprojekt. Solen skiner.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-12 14:36:36 följande:
    Vad har mATS FÖR TRÄDGÅRDSPROJEKT PÅ GÅNG Ooops caps loock Vi softar idag, var ute på fm och sen en sväng in till Norrtälje för att handla, nu försöker jag hitta inspiration att ta itu med Linns rum men den vill inte infinna sig Så mkt roligare att sitta o titta på lillla Mysan som upptäcker livet och omvärlden Nu har vi bestämt oss för att kattungen är en hon och Linn har bestämt sig för att det är en Mysan Mysan har bestämt sig för att det är hon bestämmer, hon är totalt orädd för Molly.Molly Tja hon har nog bestämt sig för att Mysan är hennes lilla skyddsling Bosse Han undrar nog mest vad det är för nå´t vi har släpat hem, sitter mest o spanar på henne i ögonvrån sådär lite halvnonchalant
    Heja, Mysan!

Trädgårdsprojektet.. Jo, runt vårt hus, mellan grunden och gräsmattan, finns ett parti med stora stenar (svårt att förklara). Mats håller på att ta bort dessa. Sedan ska han lägga kantsten längs gräsmattekanten och mellan kantstenen och husgrunden ska det sedan läggas småsten.

Blev det begripligt...?
  • Kazeer

Idag mår jag riktigt bra *peppar peppar* Lite illamående ligger och lurar men inte alls så hemskt som det varit hittills.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13