• Kazeer

Kärringmaffian del 13

Rabarberpaj har jag velat baka i flera veckor - men jag är rabarberlös. Jag har ett recept på en rabarber- och jordgubbspaj under marängtäcke, som jag ska testa att baka ... någongång...

Vi åt fläskpannkaka till middag. Jag ska ta en bit till, när Gustav har somnat.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-27 19:56:14 följande:
    I morgon ska vi till Kolmården så nu pågår planering så vi hinner med både Delfinshow o Bamseteater
    Jag ser fram emot en rapport från Kolmården. Mats och jag diskuterade framtida sommaraktiviteter. Vi var rörande överens om att ingen av oss är särskilt intresserade av att åka till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Det gör vi i så fall enbart efter önskemål från Gustav. När det gäller stora djurparker så ligger ju Köpenhamns zoo avsevärt närmare oss än Kolmården...
  • Kazeer

Svalis: Hur långt är det mellan Norrtälje och Gävle?

• Kazeer
    Kazeer skrev 2009-07-27 20:11:34 följande:
    Svalis: Hur långt är det mellan Norrtälje och Gävle?
    Jag googlade och såg att det är nästan 16 mil.
  • Kazeer

God morgon!

Jag har lyckats förhandla mig till en liten stund med datorn. Min son vakar som en hök över mig, så att jag inte ska glömma bort att han ska använda den sedan

• Kazeer

Svalis: Ha en härlig dag på Kolmården.

• Kazeer

Gustav och jag körde till Järavallen och gick en promenad i skogen. Vi hittade några förskrämda hallon, som Gustav efter viss tvekan gick med på att äta. Myror är jätteintressanta att titta på. Det kan man göra länge. För att inte tala om kottar. Gustav såg det som sin uppgift att rensa stigen från ALLA kottar. Först kastade han bara ut dem i terrängen. Men sedan upplyste jag honom om att de hade ramlat ner från tallkronorna och då skulle han ju kasta tillbaka dem En liten bananpaus blev det, sittandes med ryggen mot en stor tall.

På hemvägen stannade vi och åt lunch på MAX. Det var inte planerat men det hade tagit bra mycket längre tid att gå 1500 m i skogen än vad jag hade räknat med - och jag var absolut vrålhungrig. Sedan handlade vi middagsmat på ICA.

Nu sover lilleman...

• Kazeer

God morgon!

• Kazeer

Svalis: Underbara Kolmårdenbilder på Bilddagboken. Tack för rapporten här ovan. Kolmården låter som en helt vanlig djurpark men det finns även exotiska djur. Du skrev att ni gick mycket. Finns det safarimöjlighet, d v s att man kör in med bil?

• Kazeer

God eftermiddag!

Gustav och jag har varit i Lund och hjälpt mormor tömma sitt rum på jobbet. Hon är inne i sin sista semestervecka. Från och med nästa vecka är hon pensionär på heltid.

Vi fick jättegod lunch hemma hos mormor. Ångad kycklingfilé fylld med fetaost och färsk basilika. Till detta kokt potatis och en kall sås gjord på creme fraiche, dijonsenap, vitlök och oregano. Helt sanslöst gott!

Svar på tråden Kärringmaffian del 13