• Kazeer

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-07-23 08:57:28 följande:
    Det är völdigt sällan jag har PMS och då är det rätt lindrigt jämfört med hur andra har det *peppar peppar*
    När jag var drygt 20, hade jag hemsk PMS. Jag kunde börja stortjuta för ingenting, t ex när jag hängde tvätt. Jag kunde ha så hemskt nattsvarta tankar att jag ibland var rädd, när en lastbil körde förbi, eftersom jag trodde att jag skulle kasta mig ut framför den. Det var verkligen hemskt!
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Gustav ville gå ut, efter frukost. Himlen såg regntung ut så jag tog med mig hans regnjacka. Gustav bestämde hur vi skulle gå. Så fort vägen delade på sig så pekade han och sa "häråt". Vi hade inte varit ute många minuter, när det började duggregna. Efter en halvtimme började det spöregna. Det bekom inte Gustav det minsta men jag hade ingen regnjacka och blev alldeles sjöblöt. Efter en halvtimme ute i spöregn, var det väldigt skönt att kommma hem. Gustav hade gärna stannat ute mycket längre

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-23 10:45:29 följande:
    Jag ska egentligen städa Linns rum - igen!!!Idag tänkte jag plocka bort hennes duplo o littlepeople figurer eftersom det var väldigt länge sen hon lekte med dom. Dessutom tänkte jag ställa alla "bebisböcker" dvs pekböcke, Max osv i en av hyllorna ute i garaget - det händer att vi tittar i dessa böcker men inte tillräckligt ofta för att motivera all den plats dom tar upp
    Jag ska röja i groventrén och i köket ... och sedan kanske jag bakar kanelbullar i eftermiddag.
  • Kazeer

Jag såg de sista minuterna av Dr Quinn. Idag var det bröllop - Dr Quinn och Sully gifte sig. De åkte iväg på sin bröllopsresa i en tågvagn som var omgjord till en bröllopssvit. Det var en massa pussande och varje gång Sully pussade Dr Quinn, kastade Gustav sig över mig för att pussa mig Sedan började det hetta till och skulle nog bli mer än pussande. Då sprang Gustav iväg och ropade "Pappa"

• Kazeer

Mats kom hem från jobbet och var på ett strålande humör. Han skulle köra två vändor sten till återvinningscentralen och sedan ta med sig Gustav till Bauhaus.

När han kom hem efter andra stenrundan, var det goda humöret som bortblåst. Nån idiot hade lyckats repa hans bil. Som tur är så fick han namn etc på personen men det är ju ändå en massa bök med att få repan åtgärdad.

• Kazeer

Jag har slängt in en kladdkaka i ugnen och satt en bröddeg på jäsning. Kanelbullar får det bli en annan dag, eftersom smöret inte räcker.

Nu ska ja börja fundera på hur jag ska laga Gustavs vagn...

• Kazeer
    MRSVi skrev 2009-07-23 20:19:00 följande:
    De där skorna jag har dateat ett tag... de fick följa med mig hem i dag.O de var nedsatta med över 50 procent!
    Vad roligt! Grattis!
  • Kazeer

Jäklar i min lilla låda vad jag har varit duktig! Jag har lagat Gustavs vagn. En symaskin var inblandad och inte en enda svordom yttrade jag. Det ser inte ut som det gjorde från början men man får ta sig en rejält nära titt för att upptäcka det. Jag är supernöjd!

Nu gäller det bara att sömmarna håller...

• Kazeer

Fast lite synd är det att vi inte måste köpa en ny vagn...

• Kazeer

Jag slutar snart äta. Inget smakar ju som det brukar utan smakar istället APA. Bläääääääääää!

Mats gjorde hamburgare till middag - normalt jättegott men jag kunde inte äta mer än en halv. Coca colan smakade vedervärdigt.

Gustav och jag åt fiskpinnar till lunch. När jag var gravid med Gustav kunde jag äta fiskpinnar morgon, middag och kväll. Idag var det hur äckligt som helst.

Kranvatten är däremot gott...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13