• Kazeer

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-08-27 21:35:32 följande:
    Jag gillar "höstluften" som är nu, känns lite friskare än sommarkvalmet
    Du får gärna skicka hit lite höstluft. Vi har sommarkvalm (?) så att det räcker och blir över.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-27 21:37:47 följande:
    Jag lovar att stoppa lite i ett kuvert
    Det tackar jag för
  • Kazeer

Tiden, ja, den har en otäck förmåga att springa iväg...

Vi har så smått börjat planera min pappas 70-årsdag i mitten av oktober. Jag kan bara inte fatta att han ska fylla 70 år! 55 hade varit mer rimligt.

Före sommaren erbjöd vi oss att ha hans 70-årsfirande hemma hos oss. Då var han inte riktigt redo att tala om det och han trodde inte att det skulle komma så många. Hans syskon går bort en efter en (det var begravning för en av han bröder i måndags) och de som fortfarande lever är så gamla och skröpliga att de troligtvis inte gör resan ner hit.

Nåväl, på begravningen i måndags fick pappa ett starkt intryck av att flera av mina kusiner har tänkt sig att komma och uppvakta honom. Så nu har vi lagt planerna på en "sittande" middag på hyllan och kommer i stället att ha öppet hus med buffé.

Nästa år fyller jag 40... Det är alldeles overkligt och helt galet

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-27 21:44:56 följande:
    Jag får krupp Jag ska ju på kurs/utbildning med jobbet i morgon... Min chef sa - den är på Vigelsjögård.Miljöskadad som jag är så tänkte jag direkt att det var nå´t av kommunens pensionärsboenden och att vi skulle hålla till i ngn samlingssal, nu googlade jag lite för att kolla adressen men, inte fanken är det ngn pensionärsboende det är ju för fanken en konferensgård eller rättare sagt ett ställe där man bla kär "teambuildning" plötsligt fick jag ännu mindre lust...Eller... min chef o en tjej till från jobbet gick kursen i våras men den dagen hade jag en läkartid så jag fick hoppa på nu istället och... ja jag kommer mer eller mindre att vara den enda som kommer "solo" från en arbetsplats F*n jag både vill och inte vill... kort sagt, jag tycker att själva utbildningen är spännande men inte just nu och framför allt inte hela dagen i morgon
    Det blir ju lite knas om det ska handla om teambuilding och du är den enda från din arbetsplats som är där
  • Kazeer

Jag ska också försöka komma i säng. En dusch först bara...

• Kazeer

God morgon!

• Kazeer

Vid tvåtiden i eftermiddag kommer morfar hit för att sitta barnvakt. Mats och jag ska in till Lund och äta en bit mat och sedan ska vi gå och se "Harry Potter and the Half-Blood Prince"

• Kazeer

Mats köpte lite mer BRIO-järnväg till Gustav idag. Det blev lite räls, en tunnel samt ett batteridrivet lok. Jag tror att morfar kommer att få problem att få Gustav att göra något annat än leka med järnvägen i eftermiddag.

När det var dags att äta lunch, blev Gustav väldigt upprörd över att behöva avbryta leken. Han åt äggvitan av ett kokt ägg, drack lite mjölk och sedan sade han att han var mätt. Ja ja, vi tog inte den striden utan han fick gå tillbaka till sitt ölskade tåg.

• Kazeer

God morgon!

Vi hade en jättetrevlig eftermiddag/kväll igår! Vi tog tåget in till Lund, hämtade våra biobiljetter och sedan gick vi runt och letade efter en restaurang. I Malmö är det lätt att hitta restauranger men de beror nog på att vi har ätit ute där så många gånger. I Lund blir det mer en chansning. Men vi hittade ett ställe på Mårtenstorget som verkade bra och det var det också.

Mats åt en Kräftskagen till förrätt. Jag smakade lite av den och den var god. Men när jag fick in min varmrätt, var jag glad att jag inte hade beställt en egen förrätt. Jag hade beställt restaurangens klassiska burgare och den var gigantisk! Mats åt någonting som hette "bla bla bla Black Angus" (ja, den hette inte bla bla bla men jag kommer inte ihåg hela namnet).

Harry Potter-filmen var sådär. Kul att ha sett men... Hela filmen kändes stressad och så mycket av boken fattades. Första timmen var dessutom, trots stressen, låååååååååååångsam och jag höll på att somna flera gånger. Sedan blev det bättre.

När vi kom hem strax efter nio, satt Gustav och morfar och sov framför en Bamse-film...

• Kazeer

I förmiddags gick vi in till centrum. Det var dags för höstmarknad men den var inte mycket att hurra för. Vi var också inne i en möbelaffär för att börja titta efter en bäddsoffa samt möbler till vårt "burspråk". Det sistnämnda kommer att bli ett problem eftersom vi absolut inte är överens om vad vi tittar efter

När vi kom hem, somnade Gustav med Mats förberedde lite lunch. Gustav fick sova vidare och har precis vaknat. Han och Mats sitter ute i uterummet och äter kräftor.

Jag har dammat halva bokhyllan i vardagsrummet, flyttat om böcker och lite annat småplock. Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna stående.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13