• Kazeer

Kärringmaffian del 13

MRSVi skrev 2009-08-31 17:19:51 följande:
    Det sket sig, eftersom ram/konstaffären där jag tänkte få min bild monterad var stängd... men vi hade trevligt ändå, o tar en sväng till galleriet på onsdag istället. Det ligger en grisfarm i närheten som kanske kunde vara kul att titta in till.Anton o Alice tyckte förstås att det var vansinnigt skoj att åka brandbil... o att titta på en massa fordon. Anton köpte en brandbil, o Alice köpte en flodhäst som hon har döpt till Ugly. Vi åt lunch där för 8 pund för alla fyra, så maken blev glad han också.Strålande väder har vi dessutom, vilket förstås bidrog till att det blev en lyckad dag.
    Bättre lycka på onsdag!
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer
    stora storken skrev 2009-08-31 19:56:19 följande:
    Tandläkare är aldrig kul.... Jo allt är väl....vår chef var hos oss idag och körde lite info. ang svininfluensa - gammal "tugg"...och inga svar på vnliga frågor så som att vad gör vi om en hel grupp lägger sig - kunden blir sjuk...mm...Vi upptäckte ganska så snart att vårt företag har ingen plan över huvudtaget.....de är kul när frågorna haglar över oss....
    När det gäller svininfluensan, har jag en fråga som jag verkligen ska försöka få besvarad. Vad skiljer det nya vaccinet från andra influensavaccin? Naturligtvis är en skillnad den "verksamma ingrediensen", som ska skydda en mot just den influensa man vaccinerar sig mot. Men resten av vaccinet, är det samma "bas" som hos andra influensavaccin?

Jag har väl i stort sett bestämt mig för att jag ska vaccinera mig men jag skulle gärna vilja ha svar på den funderingen, innan jag bestämmer mig helt. Jag ska fråga min BM om hon vet. Annars borde man kunna maila Läkemedelsverket eller kanske krisinformation.se.
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-31 20:51:17 följande:
    Den här snyggingen får det absolut att kännas mindre obehagligt Jag har verkligen ett I-landsproblem nu ikväll - jag är vrålhungrig Idag o imorgon är det enbart flytande som gäller - hur kul är det att dricka soppa när man helst vill sätta tänderna i en hamburgare, en knäckemacka eller vad som helst bara man får tugga

Hoppas du har en god soppa att dricka.
  • Kazeer

Jag tänker inte vaccinera mig för att jag är rädd för att bli väldigt sjuk eller för att jag ska dö, om jag får influensan. Sannolikheten för det ska hända är ju trots allt väldigt, väldigt liten.

Anledningen till att jag (troligtvis) tänker vaccinera mig är att influensan sägs vara väldigt smittsam och att många kommer att få den. Även om man bara blir lindrigt sjuk, så kommer det ändå att innebära svårigheter för samhället, om många blir sjuka samtidigt. Om jag vaccinerar mig, drar jag ett litet strå till stacken i begränsandet av smittspridningen (förutsatt att vaccinet hjälper).

• Kazeer

Mats kommer att vaccinera sig och om vaccinet blir godkänt för små barn, lär vi vaccinera Gustav också.

Det som är min oro är just hur vältestat vaccinet är, därav mina frågor i ett tidigare inlägg. Det är så mycket skräckpropaganda som florerar och det gör det svårt att skilja fakta från fiktion. Men man får väl bara se till att vara noga med att välja sina källor.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-31 21:30:18 följande:
    Det är just det där med testande av vaccinet som gör mig fundersam, än är det väl inte godkänt för barn Då ställer jag direkt följdfrågan, hur pass noggrannt är det testat nu när det är så bråttom Hörde en liten  del av en "debatt" om det hela på radion för ett par dagar sen, där var det ett par som hävdade att vaccineringen kommer på tok för sent...Ja... vi får se hur allt utvecklar sig...
    Det är just därför jag vill veta hur stor skillnad det är mellan detta nya vaccin och de influensavaccin som har använts genom åren.

Om "basen" i vaccinet är densamma och det bara är den "verksamma ingrediensen" som skiljer, då är jag inte så orolig. Är det ett helt nytt vaccin som tagits fram, då tycker jag att det faktum att det inte hunnit testas är mer bekymmersamt.
  • Kazeer

God morgon!

Jag tror att jag har fått illamåendet från helvetet. Jag är som mannen på restaurangen i en av Monty Pythons filmer

• Kazeer

Om en liten stund ska jag försöka klä på min lilla ål til pojke hans kläder.

• Kazeer

Att Gustav börjar på förskolan kl 9 suger verkligen. Han hinner komma igång med sin lek här hemma och vill absolut inte gå till förskolan. Det är likadant varje gång Det är gnäll och bråk ända tills vi kommer utanför dörren. Har vi bara kommit ut, så går det bra. Då blir han på gott humör igen och det är inga problem, när vi väl är framme vid förskolan. Det är i alla fall något att vara tacksam för.

• Kazeer

Svalis: Somnade du om?

Svar på tråden Kärringmaffian del 13