• Cotton Candy

högklackade skor - hjälp mig!!!

Idag har jag köpt ett par högklackade svart stilettskor på DinSko. Jätte fine och sexiga

Jag är van att gå i högklackade skor men inte like höga som dom här (10cm). Foten får en lite konstig position i skon tycker jag... jag är ju van att undersiden på foten ligger emot sulan men med dessa skor blir det som ett mellanrum ml skon och min fot. Jag vet inte om det alltid är så på så högklackade skor eller om det ser knäppt ut.... testade ett par andra med lägre klack och där passade foten liksom bättre i skon...

Någon som ofta går i högklackade skor som kan berätta för mig om det alltid är så eller om det är ett tecken på att skon inte passar?? Testade en storlek större med de blev alldeles för stora då.

• Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!
  • Lorelei

Skulle tippa på att det helt enkelt beror på att skon är för hög för foten. Foten är inte skapt att gå i så höga skor och kan inte anpassa sig efter den vinkel som bildas i så höga skor. Missförstå mig inte, jag har några par med lika hög klack i min ägo, men det är inget jag går i dagligen.

• THEA och Grodan

Felkonstruerad helt enkelt. Har flera par med sådan klack och dom som är bäst ligger som en smäck mot foten   Det går att gå i sådana som dina, men du kommer säkerligen ha ont efter ett tag.

Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • Cotton Candy

Jag misstänkte det...
    Jag kommer ju inte heller använda dessa skor dagligen men frågan är om det är bättre att byta till en sko med lägre klack bara för att vara snäll mot foten... jag har gått runt lite i de nya skorna här hemma och det känns ju onekligen annorlunda att gå med foten så utsträckt men det känns inte obehagligt. Fast det kanske går det efter några timmer....?

Svårt.

• bebe längtan

köpa sulor..eller schools party feet lr vad nu heter

• Cotton Candy

Jag köpte sådana gelkuddar till att ha i skon så foten liksom stannar på plats men jeg tycker ärligt talat inte att det är så stor skillnad. Jag får försöka gå i dom lite till innan jag bestämmer mig.

• Prepp

För att rädda foten kan du ju alltid testa Scholls Party Feet, små gelsulor man lägger i skorna för att kunna gå lite längre i dem än man annars kanske pallat :P

• Cotton Candy

Nu har jag gått lite i dom och det känns faktisk ok än så länge, kanske inte för en långpromenad men mingelparty blir nog bra.

Men ser det löjligt ut? Det synns ju lite gran att foten inte sitter som en smäck i skon? Eller är det ingen som tittar så noga?? Nu känenr jag mig alldeles osäker.

• Lorelei

Du får ta ett kort och ladda upp så ska vi säga vårat

• THEA och Grodan
    Cotton Candy skrev 2009-06-06 13:49:04 följande:
    Nu har jag gått lite i dom och det känns faktisk ok än så länge, kanske inte för en långpromenad men mingelparty blir nog bra. Men ser det löjligt ut? Det synns ju lite gran att foten inte sitter som en smäck i skon? Eller är det ingen som tittar så noga?? Nu känenr jag mig alldeles osäker.
    Beror nog på hur mycket du gillar skorna, jag tycker personligen inte att det gör så mycket. Men det är klart att någon kan reagera, men det viktigaste är ju hur du känner
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • flinx

Min erfarenhet är oxå att ju bättre kvalitet desto lättare är de att gå i. Har två par rikigt dyra skor som sitter som ett smäck och är stabila fast de är höga. Men då har ord pris varit 1900 resp 1400, fast jag har hittat dem på rea!

Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!