• Cotton Candy

högklackade skor - hjälp mig!!!

Idag har jag köpt ett par högklackade svart stilettskor på DinSko. Jätte fine och sexiga

Jag är van att gå i högklackade skor men inte like höga som dom här (10cm). Foten får en lite konstig position i skon tycker jag... jag är ju van att undersiden på foten ligger emot sulan men med dessa skor blir det som ett mellanrum ml skon och min fot. Jag vet inte om det alltid är så på så högklackade skor eller om det ser knäppt ut.... testade ett par andra med lägre klack och där passade foten liksom bättre i skon...

Någon som ofta går i högklackade skor som kan berätta för mig om det alltid är så eller om det är ett tecken på att skon inte passar?? Testade en storlek större med de blev alldeles för stora då.

• Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!
  • Cotton Candy

Nu har jag lagt ut tre kort, inte så lätt att fota foten bara!

flinx skrev 2009-06-06 13:54:42 följande:
    Min erfarenhet är oxå att ju bättre kvalitet desto lättare är de att gå i. Har två par rikigt dyra skor som sitter som ett smäck och är stabila fast de är höga. Men då har ord pris varit 1900 resp 1400, fast jag har hittat dem på rea!
    Givitvis är det så och de andra jag testade som satt bättre var också dubbel så dyra. Kanske blir det så att jag köper dom istället.
  • THEA och Grodan
    Cotton Candy skrev 2009-06-06 14:05:55 följande:
    Nu har jag lagt ut tre kort, inte så lätt att fota foten bara! Givitvis är det så och de andra jag testade som satt bättre var också dubbel så dyra. Kanske blir det så att jag köper dom istället.
    Jag tyckte inte att det såg så farligt ut. Men det såg inte så bekvämt ut dock
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • Lorelei

Jag tycker inte att det ser konstigt ut alls, man ser ju att de inte sitter perfekt men å andra sidan så tittar vi efter det eftersom vi vet hur de sitter Hade jag sett dig på en fest hade jag inte ens reagerat. Om du brukar vilja gå i högklackat så skulle jag välja de som satt bättre trots att de var dyrare, om jag var du... om det är till enbart ett fåtal tillfällen så behåll dem och spara pengarna

• flinx

Snygga svarta bas-pumps! Nu ska låta så jävligt präktig men ett par svarta basic aftonpjuck kan vara värt att lägga en slant på. Ett av mina par dyrisar är ett par svarta snyggisar som är rätt basic och som funkar även nu, fem år senare. Är det ett par crazy "årets thing" kan det kanske vara värt att lida genom en kväll men kör på ett par med bättre passform på din fot. Den ser onekligen ut som om hålfoten inte får nåt stöd. Eller teste hålfotsinlägg som nån sa.

• Cotton Candy

Tack för era svar, jag tror jag ska ta mig en tur dit igen imorgon och testa dom andra igen.... känner mig inte 100% och vill inte gå i skorna innan jag testat dom andra ifall jag vill byta dom.

Synd för dom är himla fina - på hyllan iaf!

• Cotton Candy

Nästa problem är då färgen!!!!
    Dom dyrare skorna fanns i svart och i röd och jag är svag för röda skor. Annars går jag alltid klädd i svart, svart, svart.

Visst vore det smartast att köpa dom svarta? Det funkar ju till allt och det tröttnar man aldrig på.

Men de röda är sååå fina....
    I need more money

• Lorelei

hm... rött är skitsnyggt. Men då skulle jag kanske ta ett par som är lite mindre dyra så att säga, för vad säger att rött är på modet om ett år? Svart är mer hållbart...

• Lorelei

Sen beror det ju helt på hur mkt pengar man har att lägga på skor

• Cotton Candy

Precis... svart är nog bättre.

• THEA och Grodan
    Cotton Candy skrev 2009-06-06 14:24:40 följande:
    Nästa problem är då färgen!!!! Dom dyrare skorna fanns i svart och i röd och jag är svag för röda skor. Annars går jag alltid klädd i svart, svart, svart. Visst vore det smartast att köpa dom svarta? Det funkar ju till allt och det tröttnar man aldrig på. Men de röda är sååå fina.... I need more money
    Jag måste ju säga röd men du skall nog inte lita på mig, jag köper massor med crazy skor bara för att jag gillar dom. Senaste paret var ett par cerise/svarta med en klack formad som en elgitarr
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
Svar på tråden högklackade skor - hjälp mig!!!