• Miraklet09

    Värnamobor (inom jönköpingslän med :-D )

    Här är en tråd som vi från värnamo trakterna kan snacka och kanske ordna fika grupper osv

    välkommna


    E
  • Svar på tråden Värnamobor (inom jönköpingslän med :-D )
  • daax
    cadalinen skrev 2009-07-10 19:21:00 följande:
    Gick det bra med inskrivningen? Tycker det är lite tyst härinne! Har ni semester allihop eller?
    Joddå det gick väl rätt så bra, är sådär bekväm med våran BM. Men få ge henne en chans till. Tyvärr kunde dom inte ge oss en tid för ultraljud, så jag ska ringa och boka det nästa vecka, samt att hon glömde att skicka med en broschyr om det, som var så viktigt att läsa igenom , så jag få ber henne skicka det.
  • cadalinen

    Hehe, mm...var lite sådär nöjd också, hade hellre haft samma som jag hade vid det första samtalet! Vid ultraljudet kom det ju fram att vi inte hade fått alla broschyrer också, så vi kanske hade samma tant...

  • daax
    cadalinen skrev 2009-07-13 19:36:21 följande:
    Hehe, mm...var lite sådär nöjd också, hade hellre haft samma som jag hade vid det första samtalet! Vid ultraljudet kom det ju fram att vi inte hade fått alla broschyrer också, så vi kanske hade samma tant...
    Usch då har vi säkert fått samma, hon hade även missat att skicka papper om fosterdiagnostik som vi skulle har läst på innan inskrivningen.

    Själv har jag mått skitdåligt underhela semestern, jag är supertrött, orka ingenting. Pricken över allt är att jag har legat med huvudvärk nu i 3 dagar, och illamåendet har blivit värre och jag spy betydligt mer nu en innan. Usch bli ett klagoinlägg.
  • Miraklet09

    Hej tjejer

     Idag var maken med mig på bm kontrollen..
     Jätte snäll bm, inte alls som ja trodde, väldigt trevlig,
     hon var försiktig när hon mätte magen med, haha de kiklades (eller hu de stavas)
     och tänka er ja klarade gå hem den rundan sammanlagt gått ut 1.5h idag
     så gllllaaaaadddd och en annan sak, TÄNKA ER snart så planerar maken att åka till
     gekås med mig, men dock så får vi tydligen inte papperna för gekås kortet,
     så det lär dröja till nästa vecka ändå, men den som väntar på något gott...

     nu ska ja tvätta upp lite underkläder tänkte jag,...

     Hua svettas som en gris men de bjuder ja på

    Vecka 31+0 (haha hon skrev först 30+0 tokigt)
    vikt 82.0kg (haha lagom och bra) gått upp 11kg sedan inskrivningen vecka 12+0
    blodtrycket var 125/70 (vecka 12+0 var det 130/75 men nu så hade ja gått i 45min
     nonstop osså de sa hon med så det var ändå bra
    sf måttet låg på 33cm haha hua mua.... Hon sa även att hon kunde inte känna
    om huvudet låg neråt, men att om ja fortf känner sparkarna uppåt så ligger hon troligen
    så att de fortf är ont om plats men bebisarna ändå kan röra sig, skönt det
    hjärtslagen låg på 150, från v 12+0 låg dem på 134
     så det går som det ska uppåt


    E
  • daax

    Miraklet09:
    Skönt att allt var bra!
    Vi var på Gekås och smygkollade lite förra veckan .
    Ett tips är att titta på deras hemsida innan ni åker! och kolla om det är kö in eller inte

  • Miraklet09
    daax skrev 2009-07-14 13:58:01 följande:
    Miraklet09:Skönt att allt var bra!Vi var på Gekås och smygkollade lite förra veckan .Ett tips är att titta på deras hemsida innan ni åker! och kolla om det är kö in eller inte
     ah ja var där i söndags

     men e det någon idee kolla kön innan man åker??? :-P
    E
  • daax
    Miraklet09 skrev 2009-07-14 14:27:29 följande:
     ah ja var där i söndags  men e det någon idee kolla kön innan man åker??? :-P
    hehe visserligen så ändras det , men när vi kollade så var det 1 timmes kö, sen 3 timmar senare så var det ingen kö. Så det kan ju bli kö under tiden.
  • daax

    cadalinen: Jag bli förvirrad snart, ringde mvc angående tid för ultraljud, och sa även att jag inte har fått alla broschyrer om det, då säger hon att det räcker att läsa "vänta barn boken" man fick.

    Sen kan jag fortfarande inte boka in tid för ultraljud, för dom har inte lagt upp sitt schema för hösten än. Få panik panik över detta... Ska visserligen göra det i mitten av sept, men vet ju inte hur lång väntetid det är.

  • cadalinen

    Daax:

    Fick du Vänta barn boken?
    Den fick jag. Annars fick inte jag några papper direkt heller, förutom det som man skulle fylla i och lämna in om hälsa och vanor samt broschyren från livsmedelsverket! Hon på UL sa till mig att jag borde ha fått papper om förlossningen och allt vad det var, svårt att komma ihåg när man inte vet vad hon pratar om... Men hon sa att jag säkert får dem vid vårt nästa möte med bm, som ska vara någon gång efter RUL. Så det får jag väl hoppas på!

    Tycker det låter lite dåligt att de inte har lagt upp något schema, är ju inte precis som att de börjar en ny termin som i skolan, de har ju samma verksamhet året runt så det borde väl bara vara att boka in en tid!? Konstigt!
    Men jag tror inte att du behöver få totalpanik, hon bokade av någon annan tid för att vi skulle kunna göra RUL vid "rätt" tidpunkt! Så det gör de säkert om det kniper...

  • Miraklet09
    daax skrev 2009-07-14 16:35:07 följande:
    cadalinen: Jag bli förvirrad snart, ringde mvc angående tid för ultraljud, och sa även att jag inte har fått alla broschyrer om det, då säger hon att det räcker att läsa "vänta barn boken" man fick. Sen kan jag fortfarande inte boka in tid för ultraljud, för dom har inte lagt upp sitt schema för hösten än. Få panik panik över detta... Ska visserligen göra det i mitten av sept, men vet ju inte hur lång väntetid det är.
    ah dem har sånt dator system nu tror jag,
    de flesta har semester nu och dem måste boka om för senare framåt,
     dem kan inte boka upp sådär innan dem vet hur det ser ut för hösten,
     dem bruka boka tid för UL ganska så tätt inpå besöket,
     ja fick mitt RUL i vecka 14 runt där, inte ofta man får det har ja förstått,
     bara hänga ut

     har ud gjort/erbjudigts nupp ul?
    E
Svar på tråden Värnamobor (inom jönköpingslän med :-D )