• serenity78

    Hysteriska kvinnors testfest 5

    Jaha, tre månader är ju som en fis i vinden...lr hur man nu säger Ny tråd alltså!

  • Svar på tråden Hysteriska kvinnors testfest 5
  • crazy hannah

    Susie och Icka, det smärtar mig att läsa hur ni har det och skulle göra allt för att ni snart skall få pluss men det e ju lite svårt för mig att fixa till, skulle ju möjligtvid kunna bidra med oändligt mkt massage och tappa upp varma goa bad, sätta nålar på er, tvinga i er ännu mer vitaminer och framförallt piska er till att ha sex jämt men tror nog inte att det skulle vara en bra lösning {#lang_emotions_tongue_out}... Men jag finns här iaf och tänker på er MYCKET...  Och detta gäller ju såklart Gumpan också..

    Men GUMPAN: jag börjar bli allvarligt orolig, vart är du?????

    KRAAAAAAAAAAAAAM


    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • Susie

    Hej Crazyhannah!

    Åhh tack! Gud vad det värmer! Jag hoppas att allt beror på slumpen och att spåtanten har rätt ha ha ha! Jag fick en liten kick nu när jag snackade med min nygravida vän då hon hade en teori om att man är mer fertil i vissa perioder....hon hade själv tänkt på det en längre tid då de flesta faktiskt har barn födda nästan samtidigt (syskon alltså), och så fick hon pluss och såklart blev det BF på hennes son's 2 årsdag Jag får sätta min sista förhoppning till att just den här ÄL är min fertila ÄL och jävlar vad vi ska nuppa nu!
    Kram till dej!

  • Susie

    Gumpan,

    Jag hoppas att du bara är upptagen med en massa foton som du skrev och att det verkligen har gått bra idag!? Snälla kom in och dela med dig så vi får veta att du mår bra!
    Kramis!

  • serenity78

    Godmorgon tjejor!! Åh, va jag blir glad över era tankar på mig - sitter nästan och grinar en skvätt för jag känner en massa kärleksfull energi från er

    Susie, du hade rätt - jag var upptagen med att kolla kort från thailand och när vi kom hem var jag helt slut pga värktabletter, antibiotika och anspänning...

    Så lite om vår dag igår då:
    Mitt progesteronvärde var precis som det skulle, jag har alltså bra ägglossning vilket jag ju trodde eftersom jag min cykel blivit så regelbunden och bra
    Mannens spermitest, som ju va "lätt avvikande", visade att spermierna var något få till antalet men av bra kvalité, läkaren trodde att hans nästa prov mycket väl skulle kunna visa ett helt normalt testresultat. Även om antalet skulle vara lite lägre än normalt så var de simmare som fanns alltså pigga och krya
    Sen fick jag göra spolningen...hade det gått enkelt o lätt så hade det inte varit någon fara alls men....min livmoder låg tydligen framåtlutad (normalt tydligen) men gjorde att hon hade svårt att komma in med slangen - hon fick därför ta en klämma och nypa tag i min livmodertapp och dra Inte en utan TVÅ ggr
    Var inte skönt, inte heller när hon blåste upp ballongen lite väl mycket...MEN...jag överlevde och allt såg bra ut! Bra livmoder, fri passage, normalt med äggblåsor, friska äggstockar osv Även om vi alltså inte fick nån förklaring till barnlösheten så känns det toppen för nu är jag liksom färdigutredd
    Mannen var så söt, satt och klappade på mig och pratade om hur duktig jag var - som att jag var tre år lr en hund lr nåt...ha ha...

    Det bästa är ändå detta: som vi förstod det av vad läkaren sa så är det lite upp till oss om och när vi vill ställa oss i kön för provrörsbefruktning, som hon sa: "en del kan inte vänta en dag till medan andra känner att de vill försöka ett tag till" - så mannen och jag har kommit överens om att fortsätta försöka själva över sommaren, har det inte blivit nåt till hösten så ställer vi oss i kö.
    Och det som fick mig att jubla är att det bara är 3 månaders väntetid här så om och när vi väl tar beslutet så lär det ju gå fort
    Allt som allt var det superbra besked tycker jag så nu är jag HAPPY!

    Blev dock ledsen när jag läste era inlägg icka och susie
    Icka: kan aldrig helt förstå men kan sympatisera fullt ut med dina tankar om att du snart kunde haft dina små hos dig...det är en sorg som man inte önskar någon och som jag skrivit förut så tänker jag ofta på er. Stor kram till dig!
    Susie: nu är vi nästan i samma situation, båda borde ha bra förutsättningar (ja, förutom min mans ev fåtaliga spermier men det förklarar inte allt även om det är så) men ändå blir det inget...men snart...lr hur?? På ett lr annat sätt

    Jag måste springa på möte men måste bara säga att det stöd man får i den här tråden är guld värt, vilka härliga människor ni är!

  • lilla trieste

    Strålande Gumpan! Men jag måste få fråga, Var i helskotta bor ni någonstans?
    3 MÅNADER!!!!

    I stockholm är det 2 år! Vi står fortfarande kvar i kön dessutom... ha ha den platsen säger jag inte upp förrän barnet är fött!

  • crazy hannah

    Åh va glad jag blir för din skull Gumpna, va skönt att allt såg bra ut och att det känns bra att försöka tills efter sommaren då ni inte kommer att behöva provrör {#lang_emotions_smile} och om ni nu mot förmodan behöver det så är det ju kanon att det bara är 3 månaders väntetid, trodde det skulle vara typ 1 års vänte tid på sånt.

    KRAAAAAAAAAAAM


    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • icka76

    Susie: Anledningen till at jag vill sätta upp mig i adoptionskö är att det är flera års väntan. Självklart ska jag försöka allt innan jag adopterar, hormonbehandling med sprutor är steget efter pergo, oftast och sedan IVF. Men jag hoppas och tror att det tar sig innan. Men jag tror redan nu att jag kommer att "nöja" mig med ett barn, för jag är inte sugen på den här resan igen. Därför är det väl ganska bra att sätta upp sig i adoptionskö och gå utbildningar och så för nästa barn kommer att adopteras om jag inte får enn fullständig minnesförlust och glömmer allt det jobbiga Appropå massagen, stod det något om vilka som utförde den?

    Gumpan: Härligt att allt såg bra ut, men trist att det gjorde ont. Min livmoder var lite hjärtformad, börjar fundera på om det kan påverka implantationen? Tänk vad många ni är som är oförklarigt barnlösa, undrar vad det beror på? Jag har ju turen att veta att jag har PCO, men jag ägglossar ju varje mnad med pergon, så det kanske även är nått annat "fel". Jag har en teori om att min slemhinna är för tunn och att cirkulationen är dålig, därför testar vi med spikmatta och massage denna månaden. Återkommer med resultat

  • Susie

    GUMPAN! GUd vilken lättnad!!!
    Vad glad jag blir för dej! Nu är vi ju på samma nivå mer eller mindre och det känns ju skönt att vi båda är OK och kan stötta varann. Spolningen ökar ju också chanserna och hoppas det kan öka din chans till nästa ÄL!
    Då ska det ju inte vara nåt problem med hans simmare känns det som!
    Det måste ju kännas bra att din ÄL har ställt in sig på "standard 28 dagar" också, det är ju lite mer bevis på att kroppen funkar som den ska liksom och att du är helt regelbunden! Min var ju 28 dagar förrut och senaste 6 mån 25...... det är sånt som kan gå runt i mitt huvud.....gulkropps hormon som ökar för tidigt och bla bla bla bla bla...... Hur ska ägget hinna fästa sig på 12 dar när slemhinnan redan stötts ut? Ändå ska det inte vara en sk kort lutealfas jag har enligt min läkare. MEN jag får lita på att allt är rätt med mina hormoner trots att jag haft väääldigt mycket problem med hormonerna senaste åren. (DET GÖR MEJ FÖRBANNAD! Att de inte kan ta ett simpelt prov och kolla nivåerna!??)
    Vad jobbigt att du fick lida endel där inne, fy det måste göra förbannat ont att "dra i livmodertappen" Ahhhgggt! Tur att du fått veta nu så du kan slappna av!
    Vi försöker nog sommaren ut (har inte snackat klart med Danne), sen kontaktar vi vår fertilitetsläkare som skickar oss till kliniken där de gör IVF och på deras hemsida kan man läsa om 3 veckors väntetid för att få börja sin behandling....Vet dock inte om det verkligen kan stämma?! MEN, de är ju privata, kanske det är därför.........Så får det bli helt enkelt!
    Jag är alla fall så himla lättad av att läsa ditt inlägg gumman! Sååå glad!
    Nu jädrar! Hoppas det tar sig bra nu för dig!
    Jag har en strategi som jag även planerade förra månaden, men som misslyckades HA HA HA! Den med alkohol..... men det gäller bara fram tills den 19e så det får räcka med 14 dagars uppehåll hahaha! Nej men såklart kommer jag dricka gott vin på alcudia Förrutom det ska vi väl lyckas nuppa endel, med början ikväll hoppas jag och en bit in på nästa vecka!
    KRAM till dej!

  • Susie

    Hej Icka!

    OK! Då förstår jag hur du menar! Men du, jag vet att du blir gravid snart jag tror verkligen din kropp är inställd på det nu! Jag hoppas du får ett fint plus snart igen!
    Jag tror kanske att du inte känner likadant med barn två, för då kan ni ju "köra på" direkt och ha en mycket mindre press på er medans erat barn fortfarande är liten och tar upp all tid, det blir ju inte alls lika påfrestande att "försöka" på samma sätt eftersom du vet att det kan dröja. Jag tror du kommer klara det fint och få flera egna barn vännen!
    Tror du spikmattan kan ge resultat på slemhinnan och blodgenomstömningen direkt när man börjar använda den? Jag är väl kanske lite sent ute, men jag ska vetekudde runt ryggen varje kväll och mycket massage med värmade olja.
    Ang, den där massagen...... Den verkade inte allför trevlig! Jag tror inte det var det vi var ute efter, det verkar användas mer vi komplikationer efter födsel eller andra sjukdomar läste jag sen och bilden jag såg var en knytnäve som masserade livmoderväggen innifrån medan den andra handen masserade på magen.....Uhhh!
    Men massage i ryggslutet över Äggstockarna tror jag inte kan skada utan bara göra det bättre!
    Du hade provat Glandin va? Jag törs inte prova det igen även om det för mej skulle vara bra att få en lite förlängd cykel kanske...
    SNART SNART vännen tar det, tror stenhårt på 3X PLUS nu till slutet av månaden
    Kramis!

  • serenity78

    lilla trieste skrev 2009-06-10 09:59:08 följande:


    Strålande Gumpan! Men jag måste få fråga, Var i helskotta bor ni någonstans?3 MÅNADER!!!!I stockholm är det 2 år! Vi står fortfarande kvar i kön dessutom... ha ha den platsen säger jag inte upp förrän barnet är fött!
    Jag vet!!! Var helt inställd på 1½-2 år och då vill man ju ställa sig i kö med en gång men 3 månader är ju knappt ingenting! Vi bor i norrköping och provrörsbefruktningen utförs då i linköping... Ha ha, abonnerad plats alltså Men skönt att ni slapp hänga i den kön allför länge!
Svar på tråden Hysteriska kvinnors testfest 5