Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vitt lantliv - del 3

JagOchHan skrev 2009-07-14 09:44:20 följande:
    Anton - jag tror inte att det blir för mycket. Vita brädtak är bland det vackraste och rofullaste jag vet så Men det kanske beror på vem som tittar på dom.Jag skulle inte tvekat till att ha alla tak så.
    Det är ju väldigt smidigt att bara ta ner pappen som ändå är trasig o ful o sen måla plankorna. Vi har länge funderat på vad vi ska göra med taken, ända tills min sambo var och värderade ett hus där de gjort så. Fattar inte att vi inte tänkt på det innan, jag har nog inte fattat att det finns så fina plankor under :)
  • Anton2005

Nu har jag börjat riva tak :) På övervåningen har vi trägolv som jag tänkt måla vita någon gång när det finns tid över...men passar dessa brädtak även till fiskbensparketten en matsalen?
    I hallen är taket idag otroligt fult och på golvet ligger terracottafärgat klinkersgolv som jag aldrig gillat...just nu känner jag att till vitmålat brädtak skulle vit och ljusgråttrutigt (ej klinkers) golv passa jätte fint, samt att bröstpanelen dörrkarmar mm målas vitt, vad tror ni om det? Massa frågor från mig nu men jag känner mig verkligen inspirerad. I senaste nummret av lantliv fanns bilder på ett exakt sånt golv som jag tänker på.

• Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-07-13 22:51:45 följande:
    Fyndade en snygg guldram på den lokala loppisen idag, typ som denna www.blocket.se/alvsborg/Tavla_med_guldram_225...Motivet/duken är trasigt men jag ville ju bara åt ramen! Det hade gått några små flisor ur ramen men det går nog att fixa med lite plasticpadding. Ramen är i gediget trä, ingen spånskive-skit här inte, och krussidullerna är nån typ av gips eler bruk. Jag gav 25 spänn. Ramen kommer att bli vit (någon som är förvånad ) och den ska hänga på vår lilla toa. I mirgon ska jag kolla upp vad en spegel kostar.
    Så snyggt det kommer bli, kommer passa perfekt som spegelram
  • Anton2005
    Ari Gold skrev 2009-07-14 13:04:30 följande:
    Vi har plankor på övervåningen utom i stora sovrummet där de av någon mysko anledning satt upp fula vita plattor. På nedervåningen har vi synliga takbjälkar i alla rum.
    Åh vad fint det lär med bjälkarna. Välkommen hit!
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-07-14 13:52:25 följande:
    Ja, det blir nog snyggt. Kollade med en glasmästare idag och ett spegel glas går på 100kr.Så säg 200kr när spegeln är klar, helt ok för en stor spegel med ram.
    Perfekt...så roligt när man pysslar lite själv och det blir både snyggt och billigt. Hemmet blir lite mer personligt med eget pyssel oxå
  • Anton2005

Jag fortsätter väl att fylla forumet med inlägg.... :)

Har hittat ett skåp på blocket som jag jätte gärna vill ha men det är 15 mil enkelresa o jag har verkligen ingen möjlighet att ge mig iväg denna vecka.

Har fortsatt att riva tak idag men dammsugaren gav sig så det blev till att åka och köpa en ny. Hade ju spanat in electrolux vita men efter att ha prövat en annan med lite fler finesser så vann den faktiskt över den vita :)

• Anton2005
    LCroft skrev 2009-07-15 07:16:41 följande:
    Godmorgon tjejer! Anton har fyllt år för länge sedan redan men gratulerar iaf i efterskott. Lina har också firat, men 5 års kalas var det visst? Grattis åt er också i efterskott. Sussi har roliga drömmar mage lider jag med som blivit sjuk! Krya på dig!Malin hade en toppendag på med vänner på stan, skönt Vide ska få ett mysigt rum, ska bli rolit att få se mer bilder sen.Och där tog mitt minne slut Sitter på jobbet och har nedräkning, 2 dagar kvar (räknar absolut inte med den här dagen) Håller på och fixar lite i köket. Har rivit bort ett par skåp, tagit fram en bit timmervägg och målat den, lagt upp lite hyllplan. Nu väntar jag bara på spisfläkten. Idag ska även mannen upp på vinden och börja på, när vi byggde ut huset gjorde vi inget åt vinden, men den ska nu börjas på med så att jag så småningom får mitt efterlängtade stora sovrum på ca 30 m2. Men vi bygger på den när tid och ork finns, tar ingen stress. Planen är att det ska vara klart tills nästa vår senast. Så vi ska faktiskt försöka ta det lungt
    Tack, gulliga du. Låter som det blir jätte fint i köket, åh så underbart med timmervägg. Smart att inte stressa med sovrummet. Vi har precis oxå insett att det inte finns hur mycket ork och tid som helst.
    Villa Nordåker skrev 2009-07-15 06:46:27 följande:
    God morgon!Vi hade en jättehärlig dag i Gbg igår.Blev inte så mycket inredningsshopping, endast några fina klisteretiketter från Granit som jag ska ha när jag får ordning och reda här hemma. Kommer visa dem sen.Men jag shoppade en hel del kläder, tre par byxor, ett baslinne och en rosa kofta. Byxor behövde jag verkligen, har gått ner en del i vikt i vår och har inte många byxor i garderoben som passar.Anton, låter jättefint med vitmålade trätak. Så som du tänkt göra i hallen låter ljuvligt.
    Kul att ni hade en lyckad resa och grattis till viktminskningen. Så kul o få köpa nya kläder
  • Anton2005
    LCroft skrev 2009-07-15 10:32:55 följande:
    Anton: Nej vi bestämde att nu räcker det, visst vill vi fixa och laga, men också göra annat. Barnen behöver sitt och eftersom vi båda två jobbar så finns det helt enkelt inte tid med allt, så nu tar vi det i "snigelfart" och bygger när vi hinner och känner för det Däremellan måste vi hinna resa lite också Blir en vända till Helsingfors för bara mig och mannen i sommar, ska då möjligtvis åka med hans systers och hennes mans båt över till Tallin. Hoppas bara vädret är på vår sida så att det blir av Fick nyss mms av mannen, nu har även fläkten kommit
    Vi ska oxå åka till tallin, vi gillar de båtarna och har åkt massa gånger just för att det är så smidigt. Den här gången blir det 2 nätter på spahotell i tallin oxå. Jätte mysigt hotell där vi bott en gång tidigare. Barnen ska med men även svärföräldrarna och barnens ena farbror. Sambon har ingen semster i sommar så det blir en lagom tripp för att vi ska hinna med lite tillsammans hela familjen.
    Ari Gold skrev 2009-07-15 15:44:36 följande:
    Nu har min fina köksvåg kommit, hurra!
    Jätte snygg våg

Tips för er med kids...Pop har superduperrea nu. Jag köpte jeans o andra byxor idag till båda barnen för endast 100kr st
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3