• hellgren

Hur klär man en nyfödd i sommar?

Är beräknad till 2 Juli och jag satt och funderade på vad bebisen behövde ha på sig. Vårt första barn är född i november och då var det ju självklart med overall men mitt i sommarn är det ju lite annorlunda..
    Det finns ju dagar på sommarn när det är lite kallare, vid regn och så.. Sen finns det dagar då det är olidligt varmt..

Känner mig vilsen, någon som kan hjälpa mig att reda ut detta? : )

• Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?
  • Petra med små

riktigt varma dagar räcker blöja och vitt tunnt lakarn.

sommaren 02 var det riktigt varmt, vi låg inne nakna alla tre under en fläkt. lillan var så svettig att hon fick sår i fettvalkarna på halsen

• LillaEllan
    Sarah84 skrev 2009-06-13 10:45:14 följande:
    La Lola skrev 2009-06-13 10:43:38 följande:
    Nej men jag skrev bara det jag hittade då jag sökte eftersom att det va någon som undrade. Jag har dock alltid mössa på både i vagn & utanför, för de tycker jag är självklart.
    som jag skrivit ovan så var det ju självklart enligt mej också tills en kompis frågade, jag kan inte egentligen se vad de ska skydda emot en vindstilla sommardag för som sagt inne har ni väl inte mössa på och där kan de ju vara kallare än ute. blåser de begriper jag vad de skyddar emot. blåser de inte vet jag inte vad de ska skyda emot.
  • LillaEllan
    LillaEllan skrev 2009-06-13 11:15:31 följande:
    som jag skrivit ovan så var det ju självklart enligt mej också tills en kompis frågade, jag kan inte egentligen se vad de ska skydda emot en vindstilla sommardag för som sagt inne har ni väl inte mössa på och där kan de ju vara kallare än ute. blåser de begriper jag vad de skyddar emot. blåser de inte vet jag inte vad de ska skyda emot.
    givetvis i skuggan men alla bebisar ska ju vara i skuggan så det utsätts dom ju ändå inte för
  • Sarah84
    LillaEllan skrev 2009-06-13 11:15:31 följande:
    Det är ju sällan det är helt vindstilla ute på sommaren. Som sagt barn som ändå inte svettas, tror jag inte har ont av en mössa.
  • Karedo
    Sarah84 skrev 2009-06-13 10:45:14 följande:
    La Lola skrev 2009-06-13 10:43:38 följande:
    Nej men jag skrev bara det jag hittade då jag sökte eftersom att det va någon som undrade. Jag har dock alltid mössa på både i vagn & utanför, för de tycker jag är självklart.
    jag tycker oxå att en mössa är en självklarhet på så små barn. både i och utanför vagnen.

Jag tänker i alla fall ha det på klutten som föds i juli. och har haft det på båda tjejorna som oxå är födda i juli.
  • LillaEllan
    Sarah84 skrev 2009-06-13 11:18:24 följande:
    Det är ju sällan det är helt vindstilla ute på sommaren. Som sagt barn som ändå inte svettas, tror jag inte har ont av en mössa.
    ne självklart, och nu har jag ju köpt massa fina mössor så de ska helt klart användas dock funderar jag nu om man behöver köpá en tjock mössa för här är det 9grader och blåser storm ser inte ut att bli bättre väder heller dock en månad kvar så får hoppas att de vänder
  • Sarah84
    LillaEllan skrev 2009-06-13 11:29:27 följande:
    ne självklart, och nu har jag ju köpt massa fina mössor så de ska helt klart användas dock funderar jag nu om man behöver köpá en tjock mössa för här är det 9grader och blåser storm ser inte ut att bli bättre väder heller dock en månad kvar så får hoppas att de vänder
    Ne de är svårt att klä dom då e små.. Inte för mkt & inte för lite. Köp du en tjockare åxå, d ekostar ju inte så mkt & så får du testa dig fram. =)
  • LillaEllan

ja men jag såg ju fram emot en sommar bebis som man slipper klä så mycke men spelar tydligen ingen roll om man får i juli eller mars de är lika varmt ändå

• Sarah84
    LillaEllan skrev 2009-06-13 11:34:12 följande:
    ja men jag såg ju fram emot en sommar bebis som man slipper klä så mycke men spelar tydligen ingen roll om man får i juli eller mars de är lika varmt ändå
    Ja i Sverige verkar d einte va nån skillnad. Snart har vi samma väder året om känns de som..
  • Petra med små

med denna sommarvärme rekommenderar jag overall och dunderkängor

• LillaEllan

Petra med små skrev 2009-06-13 13:38:22 följande:

med denna sommarvärme rekommenderar jag overall och dunderkängor
    mm hemskt!
Svar på tråden Hur klär man en nyfödd i sommar?