• beadis

Gastric bypass=Gbp

chiva skrev 2009-06-28 23:31:10 följande:
    Hej allesammans! Hittade den här tråden på google och har läst allt från början till slut och sen var jag helt enkelt tvungen att bli medlem. Tycker det är så roligt att läsa om era upplevelser och erfarenheter och jag blir så glad för eran skull. Jag har funderat länge på en GBP och nu har jag bestämt mig för att ringa läkare. Jag är 169cm, ca 115kg. Och eftersom det diskuteras bh så ligger den på ca 90F/G (inga lätta storlekar att få tag på, jag håller med). ^^ Bor utanför Örebro och hoppas verkligen att det rullar på lika smidigt här som på vissa andra ställen som ni nämnt. Dock så oroar jag mig mycket för allt hängskinn som kommer bli över men det kanske är ett annat problem. :) Mvh//chiva
    Välkommen till Familjeliv, för du var ny va?

Sen även till denna tråd...egentligen ska det väl vara Trådstartaren som ska Välkomna..sorry Felicia
  • beadis
    Felicia6 skrev 2009-06-28 23:44:55 följande:
    Det är lugnt, vi är alla lika mkt del av tråden och alla hälsar alla välkomna osv
  • beadis
    chiva skrev 2009-06-28 23:31:10 följande:
    Hej allesammans! Hittade den här tråden på google och har läst allt från början till slut och sen var jag helt enkelt tvungen att bli medlem. Tycker det är så roligt att läsa om era upplevelser och erfarenheter och jag blir så glad för eran skull. Jag har funderat länge på en GBP och nu har jag bestämt mig för att ringa läkare. Jag är 169cm, ca 115kg. Och eftersom det diskuteras bh så ligger den på ca 90F/G (inga lätta storlekar att få tag på, jag håller med). ^^ Bor utanför Örebro och hoppas verkligen att det rullar på lika smidigt här som på vissa andra ställen som ni nämnt. Dock så oroar jag mig mycket för allt hängskinn som kommer bli över men det kanske är ett annat problem. :) Mvh//chiva
    Om det är ngt du undrar över...fråga på, vi svarar
  • beadis

Måste tyvärr gå lägga mig nu, så man orkar med våra små huliganer i morgon bitti...vi "höres" i morgon tjejer...natti natt

• beadis
    chiva skrev 2009-06-28 23:54:25 följande:
    Tack så mycket! :) Just nu är jag nog rätt nöjd dock. Ni har ju delat med er av så mycket och har så mycket kunskap så det känns som jag har lite kött på benen när jag ringer läkaren (lite EXTRA kött på benen kanske ;D)
    Bra Bra
  • beadis

hot fuss skrev 2009-06-29 05:51:32 följande:

de ska hålla det ja. men när de inte gör det (vilket händer rätt ofta så länge det inte är primärvården vi pratar om) så måste man åberopa vårdgarantin själv.
    just det...sjukvården gör inte det åt en precis...så man får ringa runt till andra sjukhus som ditt sjukhus har ett samarbete med..sen ringer man till vårdslussen el vad det nu heter i ditt landsting Snossan...men det verkar vara så olika regler i alla landsting..så bäst att kolla upp det själv..vilket landsting tillhörde du snossan?
  • beadis
    myskatt skrev 2009-06-29 06:58:07 följande:
    Från 110DD till 80C. Ska nog tom kolla på en ny bikiniöverdel med B kupa.
    DET var lite skillnad det
  • beadis
    sensibel skrev 2009-06-29 09:56:29 följande:
    min läkare har sem nu , men hon ska ringa upp mig den 20/7, så jag håller tummarna.!!!
    Ja, vi håller oxå tummarna så kanske det går vägen då
  • beadis
    vänat skrev 2009-06-29 10:25:55 följande:
    fast egtäligen gör man sjukvården arbete när man själv ringer runt sa åt mig de som har hand omvårdgarantin här i västerbottens. Men ska de blir är de nog säkasrt och bäst at mansjälv gör de. Trots at de som sagt är sjukhusets uppgigft att leta redan på et annat sjukhus med kortare kö.
    Ja, man tycker ju att de borde göra det, men det gjorde de inte i mitt fall iaf på sahlgrenska...tjejen på kirurgen sa bara att ring till Skövde o fråga, och när jag ringde tillbaka o berättade om deras lika långa kötid hade hon inga andra tips att ge utan jag fick själv fråga är det okey om jag ringer till Stockholm o hör med de...Ja, gör det sa hon...så jag har ju fixat allt själv, ringt till olika sjukhus o vårdslussen, sahlgrenska, sjukresor...ja alla instanser som behövde involveras och det tror jag många andra har fått göra med. så de verkar inte sköta sina jobb utan bara lägger över det på patienten själv, man kan verkligen inte bara sitta och vänta utan agera själv för det är då det händer saker...och helst ringa ett samtal för mkt än ett för lite, för hade jag inte ringt o frågat Ersta om de behövde betalningsförbindelsen INNAN första besöket som vårdslussen sa hade jag aldrig fått ngn tid från Ersta...vårdslussen visste med andra ord inte vad de skulle göra utan bara antog att det var så
  • beadis
    Felicia6 skrev 2009-06-29 10:42:01 följande:
    Helt galet! Jag har gått ner HÄLFTEN av min egna vikt nu!!!! Kommer ihåg då gulliga kaffelatte skrev i den här tråden (lr ja, kan va nån av dom föregående i kedjan så att säga) om då hon hade gått ner hälften och hur jag längtade efter att komma dit själv, men trodde aldrig jag skulle göra det. Men nu har jag gjort det!!! Wooowwwww
    Grattis, bara LITE avis på dig här
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp