• beadis

Gastric bypass=Gbp

Hej allihopa

Här sitter jag på Stockholms cityterminal och är SÅÅÅÅÅ glad, jag fick min operation beviljad idag....de skulle ta blodprover på mig som på alla andra så klart, men jag är VÄLDIGT svårstucken...så först kom en ung tjej och stack tre gånger utan att lyckas, sen hämtade hon en kollega, hon stack tre gånger utan att lyckas...tillslut efter många om o men fick de hämta en manlig kollega från narkosen som kunde det på första försöket...det rann till jättebra
    Ska oxå tillägga att jag är väldigt spruträdd så det var ganska jobbigt såklart..men men det gick tillslut..

Träffade en kirurg som heter Jesper Magnusson...han var rätt snygg
    Det var inga problem alls att få det beviljat och jag som har oroat mig så i onödan, han tyckte att det var i stort sett nödvändigt för mig....

gäsp gäsp..är så trött...satt ju i bussen hela går natten och sov högst 1tim....var på bio nyss o tror ni inte att jag somnade varje minut...pinsamt, satt o nicka till hela tiden, folk undrade säkert, vad gör hon här..gå hem o sov liksom...men ville ju bara fördriva tiden....jaja..min buss hem åker 22:45 så det är ett tag kvar

• beadis
    vänat skrev 2009-06-25 21:28:57 följande:
    Grattis vad roligt atdu fått ett possitiv besked.
    Tack, det känns jätte skönt...det kommer väl dröja ungefär 4månader innan jag opas, eftersom de har oxå fått många som ska opas..men det är iaf inte 5år som på sahlgrenska
  • beadis
    lindarius skrev 2009-06-25 21:44:14 följande:
    Grattis till att du blivit beviljad operation. antar att du var på Ersta. Jag träffade också jesper MAgnusson.. mmm jag håller med dig. En godbit hahaha.. såg inte alls dum ut. hehe.. Jag väntar också på op. Pratade med vårdplaneringen och kommer troligtvis få operation i slutet av Augusti.. pirr pirr. Det närmar sig..Hoppas du får en bra resa hem och kan få sova lite på tåget.
    Tack tack''va kul att du oxå ha träffat denna godbit...yammie
    Han var väldigt trevlig och förstående, tog sig tid och svarade på alla frågor

Jag hoppas oxå att jag kan sova på bussen hem..annars blir det en väldigt jobbig dag med barnen hemma i morgon, då jag är hemma kl 6 i morgon o då är barnen pigga o utvilade såklart
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-25 21:48:52 följande:

snart3barnsmammagrattis!!!!
    Tack så mycket...nu kan man njuta av sommaren o inte behöva oroa sig för att om man får opas eller ej...
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-25 22:15:25 följande:
    Grattis!!! Skönt att veta att det kommer att bli av nu...
    Ja visst är det skönt, nu kan man se fram emot hösten iaf...det är ju skönt med sommaren o då blir kanske väntan inte så lång

Hur går det för dig nu då efter op?
    vad har sofiahemmet för "regler" när det gällde att börja äta riktig mat?

ersta har 4v flyt efter op, 2v pure o sen vanlig mat...sen 2v INNAN ska det vara flyt med såklart
  • beadis
    vänat skrev 2009-06-25 22:16:47 följande:
    sköntatt de ändå trots allt är rätt så snart.
    ja visst är det...sommaren går ju alltid så snabbt iaf, så det borde man ju stå ut med
  • beadis
    Snossan skrev 2009-06-26 04:32:34 följande:
    Grattis!! Själv fick jag brev från Norrtälje i dag om vänte tid till läkare  är ca 16 veckor..phu ok men man är ju så nervös för ett nej. Sedan lär det väl va en rejäl tid till op sedan. Nu fick man med sig info om vårdgarantin men det står att om man vill ha hänvisning till annat sjuk hus ska man höra av sig inom 7 dar annat fall står det att dom räknar med att man accepterar vårdtiden. Bara att hålla tummarna den här magnus verkar ju trevli
    Tack
    Så förstod jag dig rätt, har du åberopat vårdgarantin? eller ska du göra det?
    ja dessa operationer blir bara fler o fler sa även Jesper den SNYGGA läkaren till mig igår, allt fler människor tar tag i sin övervikt på allvar och gör operationen.
  • beadis
    PetraAbbas skrev 2009-06-26 07:58:23 följande:
    GRATTIS GUD VAD ROLIGT FÖR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TACK, jag går som på rosa moln här nu...fast jag är SÅ trött, försökte att sova i natt på bussen, men det gick väl sådär kan jag meddela...fick iaf sova 2tim nu på morgonen, under den tiden hade min äldsta son tjatat på pappa att de måste åka o bada nu på morgonen, så det var bara för mig att snällt gå upp o ta hand om dessa två små....kommer väl slockna ikväll vid 7
  • beadis
    vänat skrev 2009-06-26 11:09:01 följande:
    FH Mamma skrev 2009-06-26 09:08:32 följande: Hur gör de men bukplasting för andra om gått ner mycket i vikt på annat sätt? eller om de har en massa överflödighud,häng problem med svamp etc efter graviditere då? Får operas eller? Blir även de bort sållade? Så de överhutaget inte gör bukpalstik opertioen eller?
    de måste ju göra det i svåra fall iaf...det kan ju bli riktiga problem annars, med svamp o sår
  • beadis
    snöstjärna skrev 2009-06-26 11:19:02 följande:
    Men grattis gumman!!! Va härligt!! Skönt att du slipper oroa dig över att inte få operationen nu! Sommaren kommer gå fort å sen är hösten här å vi är opade! KRAM
    Tack för kramen Snöstjärna!

Jag är överlycklig!!!!!
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp