Mamma födda 85
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Glad midsommar på er allihopa!
Vi firar med en kompis hemma hos honom, men varmrökt lax, färskpotatis o olika såser..
Tosstess: Välkommen!
Hejsan!! får man vara med här? har en son på 9mån
Plutten: Klart! :) Grattis till sonen och välkommen hit.. :)
tydligen måste man stå med ena benet i graven för att få hjälp
ne jag har inte flyttat från norrland, jag är född och uppvuxen här i Kinnarp, men mina föräldrar hittade sitt drömhus för 2 år sedan och flyttade upp till bispgården (74mil enkel resa) som ligger mellan sundsvall och östersund, där driver de en camping och trivs bland alla björnar
na jag skulle inte få in i tanken att flytta så långt.
skulle jag flytta vore det till eget hus här i trakten eller möjligtvis lite närmare skövde då min sambo jobbar där
vi köpte bilen precis av min sambos chef som har bilförsäljning (plus taxibolag där min sambo jobbar)
då besiktigade de den innan och det var ena styrleden som var glapp i och skulle bytas plus draguppfästningen som var rostskadad. så de är tvungen att byta styrled och kapa draget och detta skulle bilfirman stå för.
men det måste åtgärdas innan vi åkte till norrland
.. och då drar det ut på tiden...
Välkommna till de nya i tråden :)
Hoppas ni alla hade en okej/trevlig midsommar.
Själv är ja rätt trött påå fulla människor då jag själv aldrig dricker.. varken gravid elelr ogravid :) så de vart lite jobbigt igår kväll när svärmor å min sambos systrar börja bli fulla :/
men som tur är gick de bra få barnen i säng så inget sånt krångel med.. dock ingen sömn för mig inatt då alla kom hem stupåfulla och högljuda.. :(
okej, jobbade du i Fkpg då?
om jag får gissa willbo taxi, eller assif?
ne min sambo jobbade i Fkpg först i ett år, men när vi fick pojken så kände vi att arbetstiderna i fkpg inte funkade. minst 13 tim om dagen 6 dagar i veckan funkade inte för en småbarns familj, förstår att du bytte.
sambon fick jobb hos Citytaxi i skövde han kör buss pass nu, iof blir det längre att åka till och från jobbet men arbetstiderna är bara 8 tim om dagen, 6-14
det är väldigt flexibelt och han kan byta med eftermiddags chauffören och köra em om jag ska någonstans. eller vara ledig två dagar mitt i veckan och jobba helgen om han känner för det.
så hur mkt bättre som helst
fy vilken lång resa för ett bröllop!
åker ni längs kusten eller åker ni inlandsvägarna?
skönt att slippa köra så långt
sj bilar vi alltid upp till mina föräldrar, men det kanske till stor del beror på att det är mkt enklare att hålla koll på alla barn och packning i en bil