• jessieC74

egen ägglossning och pergotime ?

ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
    blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?

• Svar på tråden egen ägglossning och pergotime ?
  • Pimpinellan

Åt bara en kur eftersom jag fick för tunn slemhinna-en vanlig biverkan. Blev självklart inte gravid med mina skitägg...

• jessieC74

pimpinella : hur fick du reda på det då ?
    jag har inte varit på några kontroller , bara ätit på... hur går de för dej nu då

• Pimpinellan

Min mens varade bara 1,5 dygn mot vanliga sex. Det berodde på tunn slemhinna sa min läkare och det berodde i sin tur på pergon. Jag testade bara pergo utifallatt mellan alla IVF:er. Just nu pausar vi och kör bara hemma utan mediciner.

• 1111111

Jag har ätit en kur än så länge. Hade en follikel på 18 mm på dag 10 och slemhinna på 9 mm. Tog ovitrelle och inseminerade på dag 12, 34 timmar efter sprutan. Vid VUL strax före inseminationen var blåsan kvar och uppmättes till 25 mm.

Tyvärr blev jag inte gravid den här gången.

Ska göra ett nytt försök med pergotime-stöd i början av juli, får väl återkomma och rapportera här då.

• T e s s

Nyss avslutat min 4ekur av pergo! Hade uppehåll förra månaden men då flög mensen bort o jag var tvungen att framkalla den med provera, den kom o väntar nu på ÄL efter pergo knaprandet igen!
    Svejs

• Tinisen08

Jag har ätit pergo en gång och blev gravid på första försöket. Hade två stora ägg en på 21mm och en på 18mm och så en tredje ägg på väg. Så jag fick ta en pregnyl spruta för att inte riskera att tre ägg skulle släppa vilket skulle betyda avbrutet försök.
    Tyvärr slutade detta i missfall i v.7....=(

• Pimpinellan
    Tinisen08 skrev 2009-06-20 22:45:38 följande:
    Jag har ätit pergo en gång och blev gravid på första försöket. Hade två stora ägg en på 21mm och en på 18mm och så en tredje ägg på väg. Så jag fick ta en pregnyl spruta för att inte riskera att tre ägg skulle släppa vilket skulle betyda avbrutet försök.Tyvärr slutade detta i missfall i v.7....=(
    Beklagar ditt m.f,men jag vill ändå klarlägga en felaktighet du skrev:det är äggblåsorna som mäts vid VUL-äggen ser man ö.h.t inte eftersom de är mikroskopiska och gömda i blåsan och man kan aldrig veta om alla äggblåsor innehåller ägg eller vilken sorts ägg de innehåller. Har sett så ofta att folk felaktigt skriver så här så jag ville bara säga vad som är rätt.
  • Tinisen08

Jag kan skriva folliken om det känns bättre?! ;)
    Lättast att skriva ägget för då vet alla vad man menar...

Svar på tråden egen ägglossning och pergotime ?