egen ägglossning och pergotime ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
Jag har konstaterat egen ägglossing, både mha stickor och blodprov.
Knaprade Pergotime i 3 månader utan resultat så nu står vi i kö till IVF.
strawberryshortcake: jag har ätit 8 kurer nu utan att bli gravid...
så fort dom öppnar efter semestern så ska jag fråga efter annan behandling...
hur längé har du försökt bli gravid ?
Vi har försökt aktivt i lite mer än 2 år.
Dessförinnan tog vi det lite som det kom men gick inte på p-piller (eller annat skydd förutom avbrutet samlag).
Så det är svårt att tänka sig att det inte kommer krävas IVF men i sommar önskar jag så klart att en spontangraviditet överraskar.
Hur är det för dig JessieC74?
strawberryshortcake:jag fick missfall i nov 2006, sen dess har vi försökt bli gravida igen.. har ätit 8 kurer pergotime(dubbeldos) . Nu väntar jag på BIM den 16 juli...
man hoppas varje månad och går och känner efter hela tiden...
Hej hej!
Hoppas det är okej om jag också hoppar in här?
Åt min första kur med pergo i juni, väntar på BIM nu.
Men ni som ätit pergo ett par månader, hur skiljer sig er mens cykel
från när ni inte äter pergo? Blir den längre?
Önskan; min menscykel blev ett par dagar längre, men istället blödde jag inte lika länge som annars. Tidigare har menscyklen varit på 28-31 dagar, nu kom mensen på dag 34. Lurad big time. :(
Pergotime fungerar ju uppenbart för många så ge inte upp! :o)
Håller tummarna.
Hej, jag åt också min första pergokur nu, och har egen ägglossning. Jag är på dag 17 nu och tror jag hade ÄL i går. Det är i sådana fall till vanlig tid för mig. Jag har fått pergotime för att min man har nedsatt spermiekvalitet. Så det ska liksom öka chanserna med flera ägg enlig gyn. Jag har heller inte fått något VUL för att kolla hur många ägg. Men jag tänker som så att eftersom min man har så dåliga spermier så ville det väl ett stort mirakel till för att de skulle klara att befrukta fler än ett ägg. Om jag inte är gravid innan slutet av augusti så ska jag börja på spray i september och så blir det ICSI/IVF