egen ägglossning och pergotime ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
det verkar som dom flesta är inne och gör vul och kollar äggen och storleken på dom, de har jag aldrig fått göra.
är de något man bör göra ????
På ferten där jag går vill dom göra det för att se så att det inte blir för många folliker. Som jag som hade 2 och ett 3e på väg. Hade det varit tre hade vi inte fått försöka.
Däremot nu under sommaren har dom stängt, så då kan dom inte titta. Men då får jag bara äta en halv tablett om dagen i stället för en hel...men då vet man ju inte om det ens blir nå follikell som mognar.
ok. tack för svaret.. det är konstigt att de skiljer mellan olika ställe..
jag har aldrig fått kolla mej och jag har egen ägglossning och tar 2 tab/dag
Kan nagon vara snall och forklara for mig varfor man tar tabletter om man har egen AL? Ar det pga att man endast far AL ibland pa egen hand?
Pa VUL sag det namligen ut som om jag har PCO, men ett blodprov visade att jag har egen AL. Ska fortsatta pa egen hand i 5 manader till, hander inget efter 6 forsoket tanker jag ga tillbaka till gynekologen for att fa hjalp.
utlandssvensk76 : jag har fått pga att jag fick missfall i nov 2006 och sen har vi försökt få ett plus sen dess och de blir inget..
pergotime gör så att de blir fler "ägg", så risken för tvillingar etc.. är större...
de är ju konstigt att du inte fick hjälp nu direkt...
Trakigt att hora om ditt missfall - jag haller tummarna for dig!
Att han ej bett mig komma tillbaka beror kanske pa att blodprovet var positivt.... Han sa fore jag tog blodprovet att det kan handa att jag blir gravid pa egen hand men att jag far hjalp efter 6 manader om inget hander. Jag hoppas att jag kommer att fortsatta att fa egna agglossningar sa att man inte forsoker nu i 5 manader till utan att veta om det var lont (kommer ju ej att ta blodprov efter varje AL).
Tycker du att jag borde ga tillbaka redan nu? Han namnde dock inte ordet PCO men vad han berattade och bilderna pa mina aggstockar ar valdigt likt PCO vad jag sen har last till mig. Jag har dock regelbunden mens och inga andra PCO symptom.
utlandssvensk76: får jag fråga hur länge du försökt bli med barn?
han vill kanske att du ska försöka själv först, jag sökte inte hjälp förrän jag hade försökt i 1,5 år och sen tog dom en massa prover på mej och min sambo fick lämna spermieprov, innan jag fick pergotime..
jag håller tummarna för dej också..
JessieC74 - nu i juli blir det bara 2:a forsoket. Blev bara lite nojjig nar han verkade sa negativ efter VUL i borjan av juni.
Skickade min man pa spermieprov forra veckan da hans enaggstvillings spermieprov inte var normalt nar han och hans fru forsokte bli med barn for nat ar sedan (de lyckades efter 14 manader med hjalp). Tankte att det ar bast att kolla da de har samma DNA, men min mans testresultat var normalt.
Tro jag gor sa att jag forsoker i 5 manader till och hander inget bokar jag tid for annu ett VUL och diskussion som kanske leder till nan slags hjalp om han tycker det behovs.
Vill sa garna bli gravid snabbt...
puffar
Hej
Jag har också fått pergotime fast jag har egen ägglossning. Jag har ett barn och har haft ett missfall i april 2008. Men jag förväntar mig inte mycket av pergon, så mycket nedslående "statistik" som man läst om här på FL. Hoppet finns ändå. Vi har försökt i över ett år.