egen ägglossning och pergotime ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ? hur många kurer åt ni ?
puffar
Jag måste fråga angående pergotime ? när man har egen ägglossning. Visst borde meningen då vara att det ska bli fler ägg, så att chansen ökar att något blir befruktat?
Jag har nämligen bara haft ett ägg de två cykler jag har käkat pergotime. Jag funderar på om det kan vara läge att skruva upp dosen.
Jag ska naturligtvis diskutera det med min gynekolog innan jag höjer dosen, men hon är på semester till den 11 augusti och det vore intressant att höra om nån här har något erfarenhet av detta.
1111111: ja det är ju meningen att det ska bli fler ägg... jag har ätit 8 kurer dubbeldos och har ännu inte blivit gravid, men jag har aldrig fått kolla mina ägg...
jag har ätit 50mg och dag 5-9.
puffar
Jag fick rådet att först äta en enkelkur, sedan dubbel och sedan trippel. Plussade efter dubbelkuren.
Jag hade alla tecken på ägglossning men har hört att äggen ibland ändå inte släpper utan tillbakabildas. Tror inte jag skulle få fler ägg av pergo eftersom jag fick så få ägg vid mina ivf.
Läs gärna min presentation...
jag har ätit 8 dubbeldos kurer och ska börja min 9 på torsdag, har funderat på att ta trippeldos på eget bevåg......
du hann aldrig ta trippeldos då ????
Jag är på 13 DPO i dag. Har alltid en lutealfas på 11 dagar så är lite längre denna gången. Testade i dag, men det var negativt. Så det verkar som om jag får länger lutealfas på pergotime, och jag spottar ingenting. Det brukar jag alltid göra. Om vi inte lyckas med IVF i sep/okt så vill jag nog prova pergo igen.
Nej jag tog aldrig trippel men om jag var dig skulle jag testa...