• Kima89

Pco

Nu har det gått snart en vecka sen jag fick reda på att jag har PCO.
    Detta besked gav mig ett slag rakt i hjärtat och jag har nu ett par dagar fått smälta detta och tänka igenom detta ordentligt och tagit reda på lite mer om det.

Så nu skulle jag vilja prata lite med folk som är runt min ålder och också lider av PCO. FAstr egentligen spelar det ingen roll vilken ålder. Bara får prata med nån som också "lider" av PCO.

• Svar på tråden Pco
  • Kima89
    theangel skrev 2009-06-16 12:06:25 följande:
    hej! Jag har oxå PCO.. Vi kanske kan prata lite? MVH /Louise
    Ja visst kan vi det.
    Känner att jag behöver nog prata med nån som har det med:)
  • Kima89

ja det är ju de. Vist nu har ja inte vetat de länge men ändå.. va som om att man kände för att ge upp..

• theangel

ge inte upp.. De finns så mycket som kan hjälpa dig att bli med barn..
    Prata med en gyn som du har förtroende för.
    vill ni ha barn nu så prata med en gyn..
    du kan få hjälp till att bli med barn.. Ta den chansen
    Har du hört talas om Pergotime?

• Andrea A

Får jag fråga om ni hade några symtom på pco när ni fick veta att ni hade det? Jag har börjat fundera på om jag har det också, tänkte ta kontakt med gyn någon dag snart...

• Kima89

vi har bara försökt i 7 månader. så vi skulle tilbaka i oktober,..
    va av ren slump som ja fick reda påd et.
    Sökte till akuten pga av buksmärtor.
    Men DOm hittade inte nått så ja blev skickad till gyn men doktorn där skulle itne komma förran 2 på natten så ja blev hem skickad.
    Kom dit igen dan efter hade fått tid.
    Och fick göra et VUL. Allt såg hur bra bara att jag hade massa ägg i äggstockarna som inte mognat.

• Kima89

BTW ja jag har hört talas om pregotime. men vet inte rikgit va de e..

• Kima89

Andrea A skrev 2009-06-16 12:46:10 följande:

Får jag fråga om ni hade några symtom på pco när ni fick veta att ni hade det? Jag har börjat fundera på om jag har det också, tänkte ta kontakt med gyn någon dag snart...
    Oregelbunden mens eller utebliven mens.
    OCh inte blitt gravid;)
  • theangel

ja utebliven mens.. har inte haft min på ca 8månader nu.. ska till gyn i början av juli..

Pergotime är att den gör så att äggen mognar och släpper.. men de är inte alltid dom gör de heller..

som jag har fattat de som iallafall :p

Svar på tråden Pco