• Kima89

Pco

Nu har det gått snart en vecka sen jag fick reda på att jag har PCO.
    Detta besked gav mig ett slag rakt i hjärtat och jag har nu ett par dagar fått smälta detta och tänka igenom detta ordentligt och tagit reda på lite mer om det.

Så nu skulle jag vilja prata lite med folk som är runt min ålder och också lider av PCO. FAstr egentligen spelar det ingen roll vilken ålder. Bara får prata med nån som också "lider" av PCO.

• Svar på tråden Pco
  • bambiii
    Kima89 skrev 2009-06-22 19:29:10 följande:
    Jo, det känns som att de är lite för många. Men om nu var 5 kvinna har det. Så kan inte alla ha lite för mkt vikt. De sa min läkare. Att de beror oftast på att man har lite för mycket vikt. :S Hoppas jag blir gravid snart med. Snart en månadsen ja fick reda på detta. Om itne 2 veckorsen :S Hmm. Håller verkligen tummarna för ALLA bebis görare där ut. Jo, vet att de är ärftligt. Men att de e så stor risk visste jag inte.
    ne det fattar inte jag heller för när jag fick veta att jag hade det var jag snarare underviktig ( väger runt 48-49 kg) rakt av platt på magen fick en chock . sen blev jag gravid månaden efter och nu väger jag 58 kg.. han sa så till mig att man upptäcker det tidigare hos en överviktig person. ja men jag tycker att det är konstigt min mamma har aldrig haft svårt med att få barn inte min pappa heller med att skapa då där flyter det bara på så jag blir ju väldigt misstänksam emellanåt..
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 22:49:29 följande:
    Okej:S Sjuk bm.. Hade blivit hel galen. Jo ja skulle nog lappat te henne med=) Ja då förstår ja att du itne vill föda där. Jo jag förstår dig i ditt tänkande.Så sätt e d synd om mannen, men du ska ändå känna att du verkligen vill föda ditt barn var du än är.=)
    JO precis haha får bosätta mig ihalmstad till september
    E
  • Kima89
    bambiii skrev 2009-06-23 09:05:46 följande:
    ne det fattar inte jag heller för när jag fick veta att jag hade det var jag snarare underviktig ( väger runt 48-49 kg) rakt av platt på magen fick en chock . sen blev jag gravid månaden efter och nu väger jag 58 kg.. han sa så till mig att man upptäcker det tidigare hos en överviktig person. ja men jag tycker att det är konstigt min mamma har aldrig haft svårt med att få barn inte min pappa heller med att skapa då där flyter det bara på så jag blir ju väldigt misstänksam emellanåt..
    Nej, det låter lite skumt. För de står ju på nätet med att "överviktiga" för det ofta. Och där tycker ja nästan att de står att enbar dom kan få de. Visst. min vikt har ökat nu de sanaste året. Men de hade ju med PCO:N att göra. Så ja kämpar som bara den för att gå ner dessa dumma kilon.
    För precis som de står sitter nästan hela viktuppgången runt buken:S

Dumma läkare säger ja bara.
  • Kima89

MIraklet09:
    ja de låter bra. Din mam får ta ut lite senare semster bara:P hehe

• Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-23 10:30:36 följande:
    MIraklet09:ja de låter bra. Din mam får ta ut lite senare semster bara:P hehe
    hehe nejdå hon är sjukpensionär så hon är hemma om dagarna
     hon skulle bli super glad om ja var där när värkarna började
    haha hon vill nog vara med på förlossningen hon :-P haha
     hon ha ju bil iaf...
    E
  • Kima89
    Miraklet09 skrev 2009-06-23 10:34:47 följande:
    hehe nejdå hon är sjukpensionär så hon är hemma om dagarna hon skulle bli super glad om ja var där när värkarna börjadehaha hon vill nog vara med på förlossningen hon :-P haha hon ha ju bil iaf...
    Okej.. =)'
    Jag har en Bästa vän som ska föda i September.
    JAg har blivit lovad att vara med, för pappan ville itne va med i bilden till en början men nu vet ja inte hur de blir hon har inte pratat med mig sen i maj eller om d va början av juni...
    Hehe vad ska du göra av mannen då??:P han får rymma från jobbet=)
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-23 10:57:06 följande:
    Okej.. =)'Jag har en Bästa vän som ska föda i September. JAg har blivit lovad att vara med, för pappan ville itne va med i bilden till en början men nu vet ja inte hur de blir hon har inte pratat med mig sen i maj eller om d va början av juni... Hehe vad ska du göra av mannen då??:P han får rymma från jobbet=)
    haha ah han får ta privat flyg
    E
  • Kima89

Miraklet09:
    Haha..
    Ja kanske de.
    Fast han vill nog va med från första början:-P

• bambiii
    Kima89 skrev 2009-06-23 10:29:51 följande:
    Nej, det låter lite skumt. För de står ju på nätet med att "överviktiga" för det ofta. Och där tycker ja nästan att de står att enbar dom kan få de. Visst. min vikt har ökat nu de sanaste året. Men de hade ju med PCO:N att göra. Så ja kämpar som bara den för att gå ner dessa dumma kilon. För precis som de står sitter nästan hela viktuppgången runt buken:S Dumma läkare säger ja bara.
    men inget av pco:n symtomen stämmer in på mig alls. för det enda symtom jag har är oönskad hårväxt på vissa ställen.. men min vikt har varit den samma sen jag var 15 år gammal jag har i regel jättesvårt att gå upp i vikt .. inget av det stämmer in på mig. jag börjar tvivla på att jag ens har det kanske drog min läkare en förhastad slutsatsning eller något? och han var ändå överläkaren på KK . och jag har verkligen inte haft det svårt med att bli gravid för den delen heller det gick ju fan på första försöket :| jag fattar noll jag tror inte att jag har det där emot förra året så tog jafg 3 dagen efter piller under 1 månads gång vilket ledde till att jag inte fick min mens på 4 månader jag fick en så kallad hormonrubbing tack vare dagen efter pillerna. men han sa Äh det är omöjligt och jag bara vadå omöjligt det är väl fan inte bra för kroppen att ta 3 st såna under 1 månad klart kroppen från en chock ju skadad läkare så sa han ja du har pco.. men jag tror inte att jag har det eller jag vet inte tycker bara det låter så skumt för min mens har aldrig varit oregelbunden har alltid kunnat räkna ut när den ska komma det var så jag visste att jag var gravid nu jag tror att han snurrar runt i nattmössan :P
  • Kima89
    bambiii skrev 2009-06-23 11:53:16 följande:
    men inget av pco:n symtomen stämmer in på mig alls. för det enda symtom jag har är oönskad hårväxt på vissa ställen.. men min vikt har varit den samma sen jag var 15 år gammal jag har i regel jättesvårt att gå upp i vikt .. inget av det stämmer in på mig. jag börjar tvivla på att jag ens har det kanske drog min läkare en förhastad slutsatsning eller något? och han var ändå överläkaren på KK . och jag har verkligen inte haft det svårt med att bli gravid för den delen heller det gick ju fan på första försöket :| jag fattar noll jag tror inte att jag har det där emot förra året så tog jafg 3 dagen efter piller under 1 månads gång vilket ledde till att jag inte fick min mens på 4 månader jag fick en så kallad hormonrubbing tack vare dagen efter pillerna. men han sa Äh det är omöjligt och jag bara vadå omöjligt det är väl fan inte bra för kroppen att ta 3 st såna under 1 månad klart kroppen från en chock ju skadad läkare så sa han ja du har pco.. men jag tror inte att jag har det eller jag vet inte tycker bara det låter så skumt för min mens har aldrig varit oregelbunden har alltid kunnat räkna ut när den ska komma det var så jag visste att jag var gravid nu jag tror att han snurrar runt i nattmössan :P
    Verkar som en riktigt snurrug läkare.
    För oregelbunden mens är ju bland de första tecknerna..
    Visst många av oss kvinnor har hårväxt där vi inte vill ha hehe
    Skämt å sido, men om de nu gick på första försöket så kan de ju inte stämma att du har PCO.. De låter ju nästan som att han bara sa så för att bli av med dig. för du verkar ju rätt vass om du fattar va ja menar.., Läkare gillar tyvärr inte sånna som vet vad dom pratar om..
    Men gjorde han inget UL och tittade om du hade PCO stockar??
    De låter som att han ine viste va han prata om..
Svar på tråden Pco