• Kima89

Pco

Nu har det gått snart en vecka sen jag fick reda på att jag har PCO.
    Detta besked gav mig ett slag rakt i hjärtat och jag har nu ett par dagar fått smälta detta och tänka igenom detta ordentligt och tagit reda på lite mer om det.

Så nu skulle jag vilja prata lite med folk som är runt min ålder och också lider av PCO. FAstr egentligen spelar det ingen roll vilken ålder. Bara får prata med nån som också "lider" av PCO.

• Svar på tråden Pco
  • Kima89
    bambiii skrev 2009-06-22 14:56:54 följande:
    jag läste någonstans på nån hemsida om pco att var 5 kvinna föds med det .. :/
    Ja det läste jag med.. Jag googlede PCO och hitta många sidor men inte många som var bra. :S
  • Kima89

Miraklet09:
    Detta låter som en helt fantastisk resa trots allt. Jag har inte gett upp hoppet Bara lagt det lite på hyllan vill gå ner 10 kilo. Men detta hindrar inte mig från att ha det lite skönt ialla fall=)

Fast måste erkännaa att jag gav upp helt och hålet första veckan jag hade fått reda på detta, jag tog på mig skulden och tyckte ja var värdelös.
    Detta besked kom rätt oläglig.Fel timing.
    Hade precis slutat med Antdepp.. OCh kände mig lite vilsen men det är bra nu och nu i efter hand så när man tänkt igenom allt med PCO och allt som rör det så vågar man(jag själv ialla fall) prata om det och ställa frågor.. Vi fick erbjudande om att komma tillbaka i oktober om vi inte blitt med barn själva. Och det tyckte jag var något uppiggande. Och då blev de lite som en spark i baken.

Så just nu håller ja på för fullt att gå ner i vikt. Har ingen våg. Men ja kör på måttbandet:)

Lycka till med dottern=)
    OCh tack för din lilla histora. Allt visar på att alla får sin chans nån gång=)

• Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 16:42:54 följande:
    Miraklet09:Detta låter som en helt fantastisk resa trots allt. Jag har inte gett upp hoppet Bara lagt det lite på hyllan vill gå ner 10 kilo. Men detta hindrar inte mig från att ha det lite skönt ialla fall=) Fast måste erkännaa att jag gav upp helt och hålet första veckan jag hade fått reda på detta, jag tog på mig skulden och tyckte ja var värdelös. Detta besked kom rätt oläglig.Fel timing. Hade precis slutat med Antdepp.. OCh kände mig lite vilsen men det är bra nu och nu i efter hand så när man tänkt igenom allt med PCO och allt som rör det så vågar man(jag själv ialla fall) prata om det och ställa frågor.. Vi fick erbjudande om att komma tillbaka i oktober om vi inte blitt med barn själva. Och det tyckte jag var något uppiggande. Och då blev de lite som en spark i baken. Så just nu håller ja på för fullt att gå ner i vikt. Har ingen våg. Men ja kör på måttbandet:)Lycka till med dottern=)OCh tack för din lilla histora. Allt visar på att alla får sin chans nån gång=)
     jag tycker du gör helt rätt
     jag förstår till fullo då ja kände exakt likadant till en början
     och jag gick som sagt oxså ner i vikt innan, viktigt ha tryggheten
     att man är välkommen tillbaka... det hjälpte mig enormt..
     se till att dem är rakt fram bara och raka besked och att du får veta prov svar osv
     bara att fråga om du undrar något..
    krama
    E
  • bambiii
    Kima89 skrev 2009-06-22 16:33:45 följande:
    Ja det läste jag med.. Jag googlede PCO och hitta många sidor men inte många som var bra. :S
    fick även höra det av min läkare blev helt chockad för det är rätt många ju =/. han sa så till mig att du har nog haft detta enda sen du gick in i puberteten utan att veta om det .. men jag hade turen och blev gravid utan hjälp medel men jag håller tummarna för dom som försöker.. men tycker att var 5 kvinna är väldigt mycket han sa även att får man en flicka så är det troligt att även hon får Pco =/
  • Kima89

Miraklet09:
    Jag bor ju i varberg och har hört att dom har en av sveriges bästa sjukvård(har inte bott här så länge) Och när jag var där på akuten för magsmärtor, så hitta dom inget fel på mig. Men dom ville gå till botten med det och skickade mig till gyn. De va då ja fickr eda på att ja har PCO.
    Fick inte svar på varför ja hade ont. Men fick reda på en annan sak som underlättar nu.=)
    Tack=)
    krama

• Kima89
    bambiii skrev 2009-06-22 19:16:40 följande:
    fick även höra det av min läkare blev helt chockad för det är rätt många ju =/. han sa så till mig att du har nog haft detta enda sen du gick in i puberteten utan att veta om det .. men jag hade turen och blev gravid utan hjälp medel men jag håller tummarna för dom som försöker.. men tycker att var 5 kvinna är väldigt mycket han sa även att får man en flicka så är det troligt att även hon får Pco =/
    Jo, det känns som att de är lite för många. Men om nu var 5 kvinna har det. Så kan inte alla ha lite för mkt vikt.
    De sa min läkare. Att de beror oftast på att man har lite för mycket vikt.
    :S Hoppas jag blir gravid snart med. Snart en månadsen ja fick reda på detta. Om itne 2 veckorsen :S Hmm. Håller verkligen tummarna för ALLA bebis görare där ut.
    Jo, vet att de är ärftligt. Men att de e så stor risk visste jag inte.
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 19:25:44 följande:
    Miraklet09:Jag bor ju i varberg och har hört att dom har en av sveriges bästa sjukvård(har inte bott här så länge) Och när jag var där på akuten för magsmärtor, så hitta dom inget fel på mig. Men dom ville gå till botten med det och skickade mig till gyn. De va då ja fickr eda på att ja har PCO. Fick inte svar på varför ja hade ont. Men fick reda på en annan sak som underlättar nu.=)Tack=)krama
    ja dem är bäst i hallands län tycker ja
     ja själv tycker halmstad lasarett e bäst
     väldigt trevligt bemötande, enda ja ångrar att ja ej bor kvar att ja inte får föda där
     krama
    E
  • Kima89

Miraklet09:
    Jo halland är bäst=)
    Har inte fått så bra mottagande någon annanstans.
    Har vart lite här och där i svergie:P
    Allt från akuten till att hålla handen:P
    Men måste faktiskt säga att Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus i GBG är de absolut bästa för barnen.
    Visstades där mkt som liten ända upp tills jag blev 18:)
    Var bor du just nu då??

• Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 21:47:46 följande:
    Miraklet09:Jo halland är bäst=)Har inte fått så bra mottagande någon annanstans.Har vart lite här och där i svergie:PAllt från akuten till att hålla handen:P Men måste faktiskt säga att Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus i GBG är de absolut bästa för barnen.Visstades där mkt som liten ända upp tills jag blev 18:)Var bor du just nu då??
    jag bor i tråkiga hålan värnamo
     dem som vägrade ge oss hjälp med barnlösheten

en bm på föräldraträffen (besöket på förlossningen) sa till en blivande mamma
     att hon inte kunde vara gravid, för det syntes verkligen inte på henne,
     vem f.n säger så

Ja skulle lappat till henne om ja vågat alltså..

ja mår skit att ja ska föda på detta skit stället, hoppas att jag befinner mig i halmstad
     så ja slipper åka, men bara synd om maken då, för han måste fixa skjuts eller
     ta tåget på flera timmar dit, och vem vet om han hinner då.. lite orättvist tänka så..
     men hatar detta sjukhuset här
    E
  • Kima89
    Miraklet09 skrev 2009-06-22 21:51:15 följande:
    jag bor i tråkiga hålan värnamo dem som vägrade ge oss hjälp med barnlöshetenen bm på föräldraträffen (besöket på förlossningen) sa till en blivande mamma att hon inte kunde vara gravid, för det syntes verkligen inte på henne, vem f.n säger så   Ja skulle lappat till henne om ja vågat alltså.. ja mår skit att ja ska föda på detta skit stället, hoppas att jag befinner mig i halmstad så ja slipper åka, men bara synd om maken då, för han måste fixa skjuts eller ta tåget på flera timmar dit, och vem vet om han hinner då.. lite orättvist tänka så.. men hatar detta sjukhuset här
    Okej:S Sjuk bm..
    Hade blivit hel galen.
    Jo ja skulle nog lappat te henne med=)
    Ja då förstår ja att du itne vill föda där.
    Jo jag förstår dig i ditt tänkande.
    Så sätt e d synd om mannen, men du ska ändå känna att du verkligen vill föda ditt barn var du än är.=)
Svar på tråden Pco