Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?
Ja om du nu fick välja nån av dom här sakerna, vad skulle du vilja ha? Finns det inte med nått bra så välj annat och skriv vad du skulle vilja ha!
Ja om du nu fick välja nån av dom här sakerna, vad skulle du vilja ha? Finns det inte med nått bra så välj annat och skriv vad du skulle vilja ha!
Alla förslagen är såna jag skulle bli glad över (pengar känns kanske lite fantasilöst), men det bästa när min dotter var nyfödd var att mina syskon kom hem till oss varsin gång, rustade med en full matkasse och lagade middag, så vi kunde sätta oss vid dukat bord och äta god hemlagad mat! Och så blev det rester över, så vi hade till en middag till! Mycket bra present!
Bullar i massor i vår frys!
Kläder till bebisen.
Jag längtar efter ett normalt liv och önskar mig inte en massa bebissaker. Jag skulle bli jätteglad för Leila Lindholms bok "A piece of cake". Hon är en härlig inspirationskälla tycker jag och jag älskar att baka.
En fotmassage.
Då jag fick sonen tyckte jag att en av månadens höjdpunkter var när tidningen kom! Då fick jag något nytt att läsa vid amningsstunderna, så en tidningsprenumenation röstade jag på.
Sångbok är också en bra present! Jag mindes knappt någon barnsång i början och jag tror de flesta sjunger för sitt barn.
Ojdå...skulle bli jätteglad av allt! :)
Korg med innehåll eller prenumeration på tidning
Kanske enklast att ordna för sambon/mannen men även andra närstående kan gärna komma med erbjudanden som städhjälp, fylla frysen med mat, hjälpa till med tvätten mm så mamman kan slappna av helt och bara ta hand om sig själv och bebisen innan vardagen gör sig påmind. kläder till bebis, leksaker och annat hinner man tids nog få alldeles för mycke av ändå...
Det beror på från vem?
släkt och vänner bebiskläder och bebissaker
Min man - smycke!