• Tvåbarnsmorsan

Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?

Ja om du nu fick välja nån av dom här sakerna, vad skulle du vilja ha? Finns det inte med nått bra så välj annat och skriv vad du skulle vilja ha!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?
  • emeliev

presentkort på massage eller dyl. det är något man kan berhöva.

• Asereht

Jag är fullkomligt nöjd med att min man finns där och att han springer ärenden typ fixar gott att äta, tidningar mm. Sen sköter han ju faktiskt om hem och resten av familjen också under tiden. En bukett blommor förväntar jag mig dock, skulle inte gråta blod om jag inte fick men jag vet att maken inte skulle strunta i en sån sak. Det hör liksom till med vackra blomor att ha vid sängen.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Kom just ihåg att när vi fick sista barnet så smet han faktiskt in och köpte en babydress i minsta strl som han visste att jag tittat på. Första och enda gången han har köpt bebiskläder faktiskt. Helt oväntat och väldigt kul. Men inget jag förväntar mig att han ska göra.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Delfinen

Jag skulle vilja ha en massa välfyllda matlådor med god mat :) haha
    Men seriöst.. så man har mer tid till sin bebis... Känns så nu i förhand iaf :)

• sofieann

Jag röstade på korgen. Presentkort hade också varit kul att få.
    Men absolut INTE bebiskläder. Jag använde kanske 2 av 10 plagg jag fick förra gången, resten var grymt fult. Jag vill kunna bestämma själv vad mina barn har på sig.

• buffybus

vet inte.. hade velat ha allt.. haha... men allra helst en personlig kock som lagar nyttig mat till mig så jag kan gå ner i vikt... 

annars rösta jag på bebis kläder.. får man aldrig för mkt av.. gärna märkes kläder som jag inte själv köper.. alltid kul o få nått annorlunda tycker jag det vardagliga lindex o hm är så ut tjatat... 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • Delfinen

Haha... gud så befriande att höra!!
    Jag känner samma sak; jag vill välja själv!!
    Jag har bara köpt begagnat hittills, men jag vill inte att folk kommer släpandes med diverse barnkläder.. är de fula kommer jag ändå inte använda dem!!!! Då är det ju bara totalt slöseri :(

sofieann skrev 2009-06-23 13:38:48 följande:
    Jag röstade på korgen. Presentkort hade också varit kul att få. Men absolut INTE bebiskläder. Jag använde kanske 2 av 10 plagg jag fick förra gången, resten var grymt fult. Jag vill kunna bestämma själv vad mina barn har på sig.
  • sofieann
    Delfinen skrev 2009-06-23 13:44:19 följande:
    Haha... gud så befriande att höra!!Jag känner samma sak; jag vill välja själv!!Jag har bara köpt begagnat hittills, men jag vill inte att folk kommer släpandes med diverse barnkläder.. är de fula kommer jag ändå inte använda dem!!!! Då är det ju bara totalt slöseri :(
    Haha! Vad bra att det finns fler. Min söta mamma fick för sig att hon bara skulle köpa Nalle Puhkläder... och det är inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag som gillar baggyjeans och coola t-shirts la såklart dom kläderna längst ner i byrån Visst var det snällt, men hade hon frågat först så hade jag ju valt nåt annat...
  • Delfinen

Ja, då är presentkort betydligt bättre :)
    Eller varför inte någon grej till MAMMAN?? :)

sofieann skrev 2009-06-23 13:54:24 följande:
    Haha! Vad bra att det finns fler. Min söta mamma fick för sig att hon bara skulle köpa Nalle Puhkläder... och det är inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag som gillar baggyjeans och coola t-shirts la såklart dom kläderna längst ner i byrån Visst var det snällt, men hade hon frågat först så hade jag ju valt nåt annat...
  • anniebananie

Jag tycker det beror på vem jag får det av. Av min sambo skulle jag gärna få ett smycke eller så, är vanligtvis inte så mycket för smycken men jag har aldrig fått ett sådant av honom så det skulle betyda mycket att ha kvar till minne. (Förutom förlovningsringen då)

Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?