• Tvåbarnsmorsan

Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?

Ja om du nu fick välja nån av dom här sakerna, vad skulle du vilja ha? Finns det inte med nått bra så välj annat och skriv vad du skulle vilja ha!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?
  • vixen not a tramp

Något praktiskt, som fönsterputs eller lyxigt som en helkropsmassage. Matlådor är också bra!

• emmsan123
    Delfinen skrev 2009-06-23 11:05:06 följande:
    Jag skulle vilja ha en massa välfyllda matlådor med god mat :) haha Men seriöst.. så man har mer tid till sin bebis... Känns så nu i förhand iaf :)
    Håller med! Vem sjutton hinner laga mat när man har en bebis att amma... inte jag i alla fall. Särskilt inte nu när man fick andra barnet!
    Mina fina barn, Oskar 060329 och Victor 090603
  • emmsan123
    emmsan123 skrev 2009-06-23 16:51:47 följande:
    Håller med! Vem sjutton hinner laga mat när man har en bebis att amma... inte jag i alla fall. Särskilt inte nu när man fick andra barnet!
    Jag tog förresten med en lasagne när svägerskan fick barn
    Mina fina barn, Oskar 060329 och Victor 090603
  • Meria

Ett löfte om hjälp med städning, tvättning och matlagning typ nån gång den första tiden. Hade varit guld. Matlådor också, bara att ta fram ur frys och kyl när det är dags för käk. De där hushållssysslorna är det som bara blir för mycket de första veckorna. Mamma och svärmor kom hit i början för att hälsa på bebisen och samtidigt hjälpte de oss med de här grejerna. Så grymt uppskattat.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Pimpnessa

Korg med innehåll ( frukt, godis, te, kex mm )

• AnnaFredda

Lagad mat låter kanon, skönt att slippa + annat pyssel som behöver göras hemma. Presentkort på massage eller massage av mannen är inte heller dumt. Min är bra på det

• Myster

Annat = lagad, god och näringsriktig mat. Kanske dock inte behövs om personen i fråga har turen att ha en partner som kan laga god mat.

• fia87

Min mamma och syster överraskade oss med att storstäda hela lägenheten och proppa kylen full med smaskiga saker som de visste att jag och sambon älskade.

När vi väl kom hem, efter 3,5 dag blev vi glatt överraskade, då lägenheten hades sett ut som fan, och kylen stod tom.

• ronja123

En såndär "solstol" babyn kan ligga i badbaljan i. Skitbra å inte jättedyrt!

Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?