Tillägg i samboavtal, hjälp tack!
Jag har ägt en bostadsrätt sedan innan som jag nu sålt med en ganska bra vinst. Sambon och jag har efter det tillsammans köpt en gemensam större bostadsrätt, där jag då har lagt in en ganska stor summa av den vinst jag gjorde på min gamla bostadsrätt. Sambon och jag är båda överrens om att vi ska skriva ett samboavtal gällande detta, men vi vet inte riktigt säkert vad som krävs för att det ska vara ett "juridiskt bindande" avtal som inte kan leda till några bråk vid en ev separation. Sambon mejlade över följande (hoppas inte texten hoppar runt nu):
AVTAL
Härmed avtalar vi XX (mitt namn + pers.nr), och OO (sambons namn + pers.nr) båda med adress X-gatan (fullständig adress) att lägenheten på X-gatan ska omfattas av ett tillägg av reglerna om bodelning i sambolagen.
Det innebär att vid en eventuell separation och försäljning av lägenheten erhåller XX X-antal kr mer än O. Såvitt avser bohag ska sambolagens bodelningsregler gälla.
Stockholm den 2 juli 2009,
XX och OO underskrifter
Så är detta ett ok dokument? Vad fattas/krävs? Vittnen? Eller kanske tom är ett annat dokument/lagstiftning man ska använda sig av?
Tack för hjälp .