• Anonym (tänd)

    Fruktansvärt tänd på äldre män!

    Är det bara jag som tänder något enormt på äldre män?!
    Jag är 25år och de "äldre männen" kan vara uppåt 45-50 år...
    Hade en fruktansvärt snygg chef på mitt förra jobb som jag var så tänd på att jag knappt kunde dölja det!
    Ni äldre män ( kanske inte finns så många här inne) eller yngre tjejer med erfarenhet :) är äldre män ens intresserade av yngre kvinnor?
    Typ 10 år yngre?
    Jag blir helt knäsvag av äldre män! Dökåt!

  • Svar på tråden Fruktansvärt tänd på äldre män!
  • Anonym (I en annan del av världen)
    Anonym (Kille) skrev 2022-01-28 06:45:42 följande:
    Jag tror inte att man menar övergrepp men vissa kanske frågar om hon är villig att ställa upp på saker och i värsta fall utnyttjar henne.
    De som skrev övergrepp menar det. Sen är det alla som har bilden av män som rovdjur, som vill förlusta sig med den yngre, oskyldiga, oerfarna tjejen, som blir utnyttjad.
    Det handlar inte heller om vanlig sex , utan alltmer avancerade grejer.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (I en annan del av världen) skrev 2022-01-28 13:29:55 följande:
    De som skrev övergrepp menar det. Sen är det alla som har bilden av män som rovdjur, som vill förlusta sig med den yngre, oskyldiga, oerfarna tjejen, som blir utnyttjad.
    Det handlar inte heller om vanlig sex , utan alltmer avancerade grejer.
    Nej, det handlar om helt vanligt vaniljsås. Han bjussar på resor, restaurang etc, för att han har råd. Hon är så ung att hennes inkomst inte räcker till i den omfattningen.

    Hon med mindre livserfarenhet hamnar i tacksamhetsskuld och går med på sex fast hon just då inte ville.
  • prospicientia
    Anonym (tänd) skrev 2009-07-03 21:45:14 följande:
    Fruktansvärt tänd på äldre män!

    Är det bara jag som tänder något enormt på äldre män?!
    Jag är 25år och de "äldre männen" kan vara uppåt 45-50 år...
    Hade en fruktansvärt snygg chef på mitt förra jobb som jag var så tänd på att jag knappt kunde dölja det!
    Ni äldre män ( kanske inte finns så många här inne) eller yngre tjejer med erfarenhet :) är äldre män ens intresserade av yngre kvinnor?
    Typ 10 år yngre?
    Jag blir helt knäsvag av äldre män! Dökåt!


    Okej, jag svarar endast på trådstarten för jag har ingen lust att läsa inläggen här.

    Det finns gott om annonser av tjejer på sexsidor som söker äldre så det är väldigt vanligt.

    Jo, visst skulle jag vara intresserad, men jag det är inget jag tänder på eller som intresserar mig specifikt. Man får ju ta de fåtal man får oavsett ålder. :) De jag haft kontakt med (oavsett vilken form av relation vi varit intresserade av) har alltid tenderat att vara äldre än jag trots att det ser ut som om de flesta kvinnor tenderar att söka sig till de som är äldre (men inte enormt mycket äldre) än de själva. Den yngsta som visat sexuellt intresse var 19 år och vid den tidpunkten var jag 35. Hon var otrogen med lite olika killar och brydde sig inte om just ålder så mycket. Vi hade kontakt ett par månader, men träffades aldrig.

    De få gånger då jag fått kontakt med en väldigt ung person så har de velat att jag tar initiativ och för det hela. Det har inte fungerat alls för jag är den mjuka älskaren och är inte ett dugg dominant ("för snäll"). Jag kan däremot förstå om hon väntar sig att jag som är så mycket äldre ska vara lite säkrare på mig själv. Att döma av vad jag läser på nätet så är det just fantasier om att bli dominerad eller om män i maktposition och dylikt som det handlar om.

    Vad gäller förhållanden mellan män i min ålder och unga tjejer är jag mer misstänksam än om det bara gäller sexuella äventyr. Det senare är ärligare. Jag påstår inte att det är omöjligt eller kategoriskt fel på något sätt; det är bara det att jag livserfarenhetsmässigt inte litar på äktheten i det hela (kvinnliga vänners berättelser och deras väninnor osv.) och framför allt så har man inte samma perspektiv på livet och samma sorts intressen och ambitioner osv. Renodlade erotiska äventyr känns därför generellt mer rimligt, tänker jag.
  • Anonym (I en annan del av världen)
    prospicientia skrev 2022-01-28 15:30:52 följande:
    Okej, jag svarar endast på trådstarten för jag har ingen lust att läsa inläggen här.

    Det finns gott om annonser av tjejer på sexsidor som söker äldre så det är väldigt vanligt.

    Jo, visst skulle jag vara intresserad, men jag det är inget jag tänder på eller som intresserar mig specifikt. Man får ju ta de fåtal man får oavsett ålder. :) De jag haft kontakt med (oavsett vilken form av relation vi varit intresserade av) har alltid tenderat att vara äldre än jag trots att det ser ut som om de flesta kvinnor tenderar att söka sig till de som är äldre (men inte enormt mycket äldre) än de själva. Den yngsta som visat sexuellt intresse var 19 år och vid den tidpunkten var jag 35. Hon var otrogen med lite olika killar och brydde sig inte om just ålder så mycket. Vi hade kontakt ett par månader, men träffades aldrig.

    De få gånger då jag fått kontakt med en väldigt ung person så har de velat att jag tar initiativ och för det hela. Det har inte fungerat alls för jag är den mjuka älskaren och är inte ett dugg dominant ("för snäll"). Jag kan däremot förstå om hon väntar sig att jag som är så mycket äldre ska vara lite säkrare på mig själv. Att döma av vad jag läser på nätet så är det just fantasier om att bli dominerad eller om män i maktposition och dylikt som det handlar om.

    Vad gäller förhållanden mellan män i min ålder och unga tjejer är jag mer misstänksam än om det bara gäller sexuella äventyr. Det senare är ärligare. Jag påstår inte att det är omöjligt eller kategoriskt fel på något sätt; det är bara det att jag livserfarenhetsmässigt inte litar på äktheten i det hela (kvinnliga vänners berättelser och deras väninnor osv.) och framför allt så har man inte samma perspektiv på livet och samma sorts intressen och ambitioner osv. Renodlade erotiska äventyr känns därför generellt mer rimligt, tänker jag.
    Ja, 22-åringen jag träffade tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget till mer fysisk kontakt. Hon tog alla initiativen, förutom just det.
    Jag är inte heller dominant, och lite mer den försiktiga typen. Några tyckte att jag gjorde rätt, eftersom jag inte fick några signaler eller vibbar från henne. Andra ifrågasatte varför jag inte försökte nåt, jag var ju attraherad. Själv tyckte jag att jag gjorde rätt. Jag skulle göra samma idag.

    Ja, det är många här som också är misstänksamma (varför kan han inte hitta nån i sin egen ålder?, en sån man kan inte hantera en vuxen kvinna, och så vidare...), säger att det är fel, och högst osannolikt att det skulle kunna funka. Förhållande alltså.
    Förresten så dömer dom flesta ut enbart sexuella äventyr också, om mannen är äldre.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (I en annan del av världen) skrev 2022-01-28 13:29:55 följande:
    De som skrev övergrepp menar det. Sen är det alla som har bilden av män som rovdjur, som vill förlusta sig med den yngre, oskyldiga, oerfarna tjejen, som blir utnyttjad.
    Det handlar inte heller om vanlig sex , utan alltmer avancerade grejer.
    Ja såna män finns också tyvärr men alla män är inte sådär.
  • Anonym (I en annan del av världen)
    Anonym (Kille) skrev 2022-01-29 06:47:14 följande:
    Ja såna män finns också tyvärr men alla män är inte sådär.
    Jag tror att dom flesta män vill behandla en tjej bra, och speciellt när mannen är äldre. Äldre män är många gånger lugnare, inte lika på, och desperata, som när dom var yngre. Mer ödmjuka, lite mer gentlemän skulle man kunna säga.

    Många delar inte alls den åsikten. Jag var t ex kär i en 20 år yngre tjej, och ville bara vara snäll mot henne, jag kände kärlek för henne, och det jag mest av allt ville var att få krama henne.
    Men jag var bara kåt. (enligt FL)
  • Anonym (Kille)
    Anonym (I en annan del av världen) skrev 2022-01-29 06:57:14 följande:
    Jag tror att dom flesta män vill behandla en tjej bra, och speciellt när mannen är äldre. Äldre män är många gånger lugnare, inte lika på, och desperata, som när dom var yngre. Mer ödmjuka, lite mer gentlemän skulle man kunna säga.

    Många delar inte alls den åsikten. Jag var t ex kär i en 20 år yngre tjej, och ville bara vara snäll mot henne, jag kände kärlek för henne, och det jag mest av allt ville var att få krama henne.
    Men jag var bara kåt. (enligt FL)
    Man är försiktigt med en yngre kvinna så att hon inte ska på något sätt känna att hon bör ställa upp på något trots att hon egentligen inte vill och det där andra har du berättat i så många trådar att även du har säkert tappat beräkningen lol.
  • Anonym (I en annan del av världen)
    Anonym (Kille) skrev 2022-01-29 07:11:44 följande:
    Man är försiktigt med en yngre kvinna så att hon inte ska på något sätt känna att hon bör ställa upp på något trots att hon egentligen inte vill och det där andra har du berättat i så många trådar att även du har säkert tappat beräkningen lol.
    Ja, jag förstår inte vilken konstig bild av män som många har. Varför skulle man vilja tvinga och pressa en tjej man tycker om, till nåt som hon inte vill göra?
    Jag fattar inte.
    Ja, jag tycker att det är ett bra exempel. Jag är mycket äldre, och jag var kär.
    Dom flesta här ville smutsa ner det.
    Jag förstår inte det heller.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (I en annan del av världen) skrev 2022-01-29 07:22:59 följande:
    Ja, jag förstår inte vilken konstig bild av män som många har. Varför skulle man vilja tvinga och pressa en tjej man tycker om, till nåt som hon inte vill göra?
    Jag fattar inte.
    Ja, jag tycker att det är ett bra exempel. Jag är mycket äldre, och jag var kär.
    Dom flesta här ville smutsa ner det.
    Jag förstår inte det heller.
    Ja det är dagens samhälle att det inte ska vara någon åldersskillnad som förr i tiden.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (I en annan del av världen) skrev 2022-01-29 07:22:59 följande:
    Ja, jag förstår inte vilken konstig bild av män som många har. Varför skulle man vilja tvinga och pressa en tjej man tycker om, till nåt som hon inte vill göra?
    Jag fattar inte.
    Ja, jag tycker att det är ett bra exempel. Jag är mycket äldre, och jag var kär.
    Dom flesta här ville smutsa ner det.
    Jag förstår inte det heller.
    Alltså, du har ju teflonminne. Detta har du fått konsekvent samma svar på 100-tals gånger.

    Du måste acceptera att även om du aldrig kommer att förstå, så är dina idéer om detta fel. Du kan sluta fråga, acceptera faktum. Du har aldrig haft ett förhållande och du är 50 år. Sättet du försöker hitta kvinnor på ger inte resultat, ergo: du gör fel och har fel.
Svar på tråden Fruktansvärt tänd på äldre män!