• Fredrik Al

Är du tatuerad?

Miami Ink och nykomlingarna LA och London Ink, har skapat en helt ny bild av tatuering. Till och med jag som alltid har varit helt emot tatueringar, har fått en helt ny syn på det. Vem vet en vacker dag kanske jag skaffar en, fyrtioårs kris eller så! Men har du en eller fler tatueringar, var och vad föreställer de? Länka gärna bilder om möjligt!{#lang_emotions_smile}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tatuerad?
  • rosyposy

Fredrik Al skrev 2009-07-04 16:34:13 följande:

Finns det inga "heta" ställen i Stockholm?
    Jodå, jag kan varmt rekomendera Evil Eye på söder och då främst Mange P som jobbar där.

Det man bör tänka på är att alla tatuerare har sin stil, precis som andra konstnärer så är de bra på olika saker. Alltså är det vettigt att först bestämma vilket motiv man vill ha och vilken stil (japanskt, old school eller new school till exempel) och sen hitta en tatuerare som är bra på den stieln.

Själv har jag en tatuering med rosa körsbärsblommor på överarmen som Mange har gjort, snart så ska jag göra steg 2 på den tatueringen, tanken är att ha en halfsleeve när jag är klar.

Andra bra salonger är King Carlos på St Eriksplan, East Street på söder och Infamous Tatto på söder.
    Men som sagt, bestäm först vad du vill ha för motiv och leta sedan upp en tatuerare som är bra på just den stilen. Kolla tidigare tatueringar de gjort osv.
  • allin

Japp, 4 stycken.
    Jag har ett kinesiskt tecken på skuldran, en fjäril vid ljumsken, mina barns namn på vristen och en lilja med ranka på överarmen. Vet att jag kommer att göra flera.

• Harmoni123

Japp, har två 3 st

en drake på ryggen, en sol i nacken och en sovande bebisängel vid naveln..

• Fredrik Al
    rosyposy skrev 2009-07-04 17:27:53 följande:
    Jodå, jag kan varmt rekomendera Evil Eye på söder och då främst Mange P som jobbar där.Det man bör tänka på är att alla tatuerare har sin stil, precis som andra konstnärer så är de bra på olika saker. Alltså är det vettigt att först bestämma vilket motiv man vill ha och vilken stil (japanskt, old school eller new school till exempel) och sen hitta en tatuerare som är bra på den stieln.Själv har jag en tatuering med rosa körsbärsblommor på överarmen som Mange har gjort, snart så ska jag göra steg 2 på den tatueringen, tanken är att ha en halfsleeve när jag är klar.Andra bra salonger är King Carlos på St Eriksplan, East Street på söder och Infamous Tatto på söder. Men som sagt, bestäm först vad du vill ha för motiv och leta sedan upp en tatuerare som är bra på just den stilen. Kolla tidigare tatueringar de gjort osv.
    Okej, tack för tipsen! {#lang_emotions_smile}
  • elinvd

Ja en. Ett stort kors på höger lår.

Don't let other people determine your future
  • amomentlikethis

Jag har 4 tatueringar.

min första gjorde jag på skulderbladet och den föreställer en måne med ett varghuvud i. Funderar dock på att göra en coverup på den.

Min andra var på en överarm, ett hästhuvud.
    Min trejde är på smalbenet, några krumelurer kring ett hjärta.
    Min fjärde är tassar som går upp på magen från ...
    Funderar på att göra en coverup på den också.

Har ni förslag på coverup så säg gärna till
    Kan i så fall försöka fixa bild på tatueringarna.

www.sweetandsexy.blogg.se/ Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • södertälje

3 st
    En stor drake på ryggen som jag haft i 12 år,min kompis som utbildade sig till tattuerare gjorde den som test på mig
    En fågel på vaden
    Trollslända på v arm med mitt namn i syrianska bokstäver
    Gjord av samma kompis House of pain i s-tälje,han är suverän på skuggor.

Svar på tråden Är du tatuerad?