Anonym ((Trådstartaren)) skrev 2009-08-12 12:01:31 följande:
Kanske ska hämta ut tabletter så jag har hemma till nästa gång... Jag ammar nu bara på morgonen och ibland på natten, så hon borde inte få i sig så mycket.Man skulle bott utomlands, verkar ju finnas hur mycket bra mediciner som helst. Själv brukar jag bunkra upp med förkylningspiller när jag åker till England
Det har du rätt i eller att Sverige blir lite mer upplysta och sänker gränserna lite när det kommer till medicin. I Usa tex har det något som man kan ta när man känner att man börjar bli sjuk (Nyquil/Dayquil) som är hur bra som helst. Man tar sig en liten dos av Nyquil på kvällen, blir trött och går och lägger sig och känner sig bättre dagen efter... det skull aldrig kunnas säljas här i Sverige. Som jag sa tidigare - titta på RedBull som man fick smuggla in för en ca 15 år sedan för det var "förbjudet" att dricka här i Sverige. Läkararna vill ju knappt skriva ut medicin när man är sjuk och det tycker jag är skitsnack.. men det är min åsikt!
Om du nu ammar bara på morgonen och ev. på natten så tror jag inte hon får i sig så mycket av medicinen. Det beror väl lite på hur mycket du klarar av utslagen också. Om du tar medicinen precis efter att du ammat på morgon så hinner det mesta verka i kroppen innan du får nästa dos nästa dag.
Överlag så har jag lindriga symtomer men ibland gör det verkligen ont, liksom bränner och värker. När jag känner den där brännande känslan vet jag att det är blåsor på G och då är det bäst att äta tablett direkt så slipper man blåsor och hela läkningsprocessen går fortare.. ett litet tips bara.