Inlägg från: H I L L A |Visa alla inlägg
  • H I L L A

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej på er !!! Kikar in en snabbis....har ett mobilt bredband som inte verka gilla fl {#lang_emotions_sealed}

Hoppas ni har det bra allihop!?
    Har saknat er {#lang_emotions_heart}

Nåt spec jag misst senaste månaden förutom Molonyheterna ?

• H I L L A
    Morty skrev 2009-07-23 14:11:19 följande:
    Hej!  Allt väl med dig och familjen? Åh var det inte idag som ni skulle iväg du och mannen?
    Heeej !!!!
    Ja, här är allt bara fint
    Men va fasen tog sommaren vägen ???
  • H I L L A
    lillronya skrev 2009-07-23 14:20:02 följande:
    Jo det är det! Barnvakten kommer kl 15.30
    Åhhh, vad ska ni göra för nåt trevligt ?
    Hur går det med köksrenoveringen ?
  • H I L L A
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 14:22:52 följande:
    Var det inte du som klagade på att det var så olidligt varmt för inte så längesen
    Jag har ALDRIG klagat på värmen !!!! Helt sant !!! Jag älskar värmen, ca 35 grader är lagom. Därför fryser jag 10 mån om året
    Så det måste varit någon annan som klagade på värmen.

Hur är det med er ?
    Jag känner mig helt off efter alla veckor utan internet....
  • H I L L A
    lillronya skrev 2009-07-23 14:23:13 följande:
    Först ska vi till Annacill. Mannen längtar. Sen ska vi till Helsingborgsfestivalen. Det är rix fm festival där ikväll och jag tänkte att jag skulle vara nostalgisk och se style. Det står stilla i köket just nu, men det är ju nästan färdigt. Lite kakel och socklar och sånt bara.
    Låter som en helmysig kväll !!! {#lang_emotions_sunny} Ha det så trevligt !
    Morty skrev 2009-07-23 14:24:56 följande:
    Ja, det kan man undra!!??!! Här kommer och går solen iofs idag. Men om ca 1 vecka då blir det fint igen för då börjar jag min semester. Ha det så jätte mysigt!!   Kommer kännas konstigt utan alla barnen och ingen att 'springa efter'.
    Härligt med semester !
    Här har vi inte solat & badat på 1 vecka så vi funderar allvarligt på en utlandsresa.
  • H I L L A
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 14:32:35 följande:
    Ja det var väl någon annan som klagade då Jo just nu är det rätt ok. Maia mår bättre efter förra veckans pärs och jag fick behålla lite lunch (en halv potatis...)Jobbigt o vara utan internet, jag är alldeles för beroende för att palla det, även om jag t.o.m ligger inlagd så har jag ju laptopen och dongeln med mig Knäppgök
    Men vad har hänt med Maia & dig ??? Totalt missat ju!
  • H I L L A
    Morty skrev 2009-07-23 14:33:52 följande:
    Härligt med utlandssemester. Hoppas ni hittar något trevligt ställe att åka till.
    Ja vi får se hur det blir....

När kommer nästa omgång med Molonyheter ?
  • H I L L A
    Morty skrev 2009-07-23 14:36:04 följande:
    Det sägs att lurvisarna kommer nästa vecka. Sen kan det väl inte dröja länge till nästa släpp.
    Det låter bra det
    Fast några lurvar ska vi INTE ha i höst {#lang_emotions_dreamer} Barnen har redan 4 var {#lang_emotions_sealed} Det räcker nog i höst/vinter och även nästa vår

VAd kommer mer för print då ? Babusscha (stavningen?) och pussel vet jag, men mer ? *nyfiken*
  • H I L L A
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 14:40:12 följande:
    Maia sket inte på 11 dagar...tog 7 lavemang innan det till slut kom. Nu är det mjölkprotein- och sojafritt som gäller och 2 påsar Movicol/dag. De senaste 3 dagarna har hon bajsat lite varje dag Jag fick kraftigt illamående och magsmärtor i förra veckan som vägrade ge med sig så jag fick åka in. De misstänkte först blindtarmen men mitt CRP-värde höll sig på samma nivå 3 dagar i rad så de avfärdade blindtarmen då. Värdet är typ som vid en kraftig förkylning bara så någonstan har jag någon inflammation/infektion men de hitatde inget. Kollade både Gallsten, Njursten och levern men hittade inget. De slog iaf fast att jag har Hyperemesis så magvärken kanske i sin tur kommer av allt kräkande...fick ligga med dropp i två dygn sen fick jag åka hem. Har rätt ont i magen just nu men så har jag ju kräkts 3 gånger idag med. Så jag är inte så orolig längre, har fått se bebisen 3 gånger de senaste dagarna och h*n mår fint
    Men fy sjutton !!! Massor kryapåerkramar
    Skönt att lillfisen i magen mår bra!

Påtal om mjölkfritt, så var maken på bageri igår och köpte fika och frågade NOGA om de hade mjölkfritt, och ja jo det hade de ju. Inte bara laktosfritt frågade han flera gånger, men nej bullen skulle vara helt mjölkfri.
    Så den åt ju Hilda upp på några minuter.
    Bara det att efter en liten stund så är hela hon full med utslag  
    Den bullen var INTE mjölkfri, för då hade hon inte reagerat så. Dessutom har hon skrikit igenom sig natten
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:39:31 följande:
    Hörrni- det är ju jag som klagar på värmen Hej Hilla*vinkar*Ska du till halmstad i helgen?Om du är i vbg vill säga?
     Ja, du är en riktigt liten gnällspik Fast det FÅR man vara om man är höggravid på sommaren.

Halmstad??? Vad händer där ???
    Vi är ALLTID i Vbg nu På heltid.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14