Inlägg från: H I L L A |Visa alla inlägg
  • H I L L A

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-23 14:41:49 följande:
    Nä finns inte så mycket de kan göra mer än att jag ska ligga där o få dropp...o vätska får jag ändå i mig faktiskt så jag behöver nog inte mer dropp just nu iaf. De sa iaf att jag skulle åka in så fort jag kände att det behövdes. Så jag vet ju att jag får hjälp om jag känner att det behövs.
    Jag är inte riktigt hemma på detta med kräkningar. Men har det med graviditeten att göra ?
  • H I L L A
    Morty skrev 2009-07-23 14:46:51 följande:
    Är du HELT säker? Eller kanske byta ut någon av dem till någon ny höst färg.
    Så kan det säkert bli {#lang_emotions_dreamer} Utbyte av färger alltså
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:47:17 följande:
    Smallkids har sommarutförsäljning där av alla ställenFiabiffen mår prima,aningens värre med mamman men ingenting jämfört med helvetet du genomlider*krya på dig* Jag har utöver mina krämpor en desperat längtan efter punsch så i september ska jag unna mig ett par skvättar
    Vad innebär den utförsäljningen ?
    Märken ? Priser ?

Men....hmm....jag vet inte om alla barnen är så sugna på shopping {#lang_emotions_undecided}
    Maken jobbar hela helgen
    Allt är som vanligt bara det att han dumpat av oss här på kusten nu
  • H I L L A
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:53:11 följande:
    Det finns nog fynd även på söndagen Haka på Flock vetja Läs ovan Jag är gnällig gnällig gnällig fast mest över flyttkaoset som jag står mitt i och tanken på att inom en vecka så ska allt vara i princip klart T
    Ja, flyttkaos är nice NOT! Här är det compact living på högsta nivå
    Har ni flyttat nu eller är ni på väg ?
  • H I L L A
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:56:14 följande:
    Ja men kusten är fin Så här står det i deras nyhetsbrevKära KunderHelgen 25-26 juli  kl 12-16 äger vår årliga lagerutförsäljning av tidigare kollektioner rum, denna gång i sommarstaden Halmstad.Plats: Berta Jönssons väg 4 (Nära Äventyrsland, skyltat från Tylösandsvägen)70% rabatt på ordinarie priser!Endast kontant betalning!Välkomna Meningen med "70% rabatt på ordinarie priser!" räcker för att jag ska inse att jag måste dit och glutta lite Jag måste ändå till halmstad så
    Åhhhh helt klart lockande !!!
    Frågan är om det funkar med barnvagn & två schimpanser ???
  • H I L L A
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 14:58:31 följande:
    Ja Hyperemesis är något man får efter v.12, då blir illamåendet värre istället för att avta som det ju gör på de flesta. Beror på andra faktorer än hormoner, något med sköldkörteln trodde de också...jag förstod inte så mycket av vad de sa...Det roligaste var ändå när de gav mig en stor spruta med smärtstillande rätt in i magen...fy vad lost jag blev F tyckte det påminde om när jag var hög på lustgas vid förlossningen
    Låter inge vidare Tur att det för något underbart med sig !!!
    Jag kräkte och låg inne med dropp till v 12 med Love. Skulle aldrig kunna tänka mig hur det skulle vara att ha det så i 40 veckor...
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:58:58 följande:
    Nope-vi är på väg,ska vara ute sista dvs inom en vecka och hur jag ska få med mig alla mina pryttlar,städa,måla iaf halva lägenheten därborta etc etc är för mig ett litet mysterium men till halmstad ska jag lik förbannat Compact living är väl myysigt- hjärterum och stjärterum på riktigt liksom
    Jo, det är jätte mysigt och faktiskt inte alls så trångt som jag hade föreställt mig. Barnen kräver ju inte egna rum och leker alltid tillsammans. Så det funkar ju ett tag.
    Inte det lättaste att hitta den rätta gården precis.

Ussch ja fy för packning och städning {#lang_emotions_throwup} Men sååå skönt när det är färdigt.
    Vi städade och tog med oss sista lasset i helgen och kastade in nycklarna i brevlådan, DET var en härlig känsla
  • H I L L A
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 15:01:53 följande:
    Jo det gör det kanske..funkar det med en gravid kossa,en liten apa och pappa björn så kan det nog gå med några schimpanser också

Ja, finns väl inte mycket mer än kläder att riva ner ?
    Frågan är VAR de ev nyinköpta kläderna ska förvaras ? {#lang_emotions_undecided} Här är proppfullt i varenda garderob och byrå, och då är ändå tvätthögen hög...
  • H I L L A
    Morty skrev 2009-07-23 15:08:37 följande:
    Så ni har lämnat V helt å hållet. Skulle ni inte ha kvar lgh? Det är ju SÅ skönt när man har städat färdigt och kan lämna det bakom sig.
    Jo från början skulle vi ha två lägenheter, men eftersom maken sa upp sig från det gamla jobbet när han fick det nya, så fann vi ingen anledning att vara kvar i småland.
    Jag vågar dessutom inte sova ensam så det blev lite svårt
  • H I L L A
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 15:12:34 följande:
    Underbar Nej men jag ska ju bara dit och "titta lite"- maken fick nästan andnöd när han hjälpte till att packa växagarderoben och såg alla våra nsbrallor och lurvar Så jag är på jakt efter de perfekta skåpen för förvaring, tills dess lär vi leva i fullkomligt kaos Men jag har lååååvat maken att jag ska va en cool katt även när det gäller den biten, kan va aningens för pedant ibland
    Bara titta lite Så du tror/vet att där kommer finnas fina fina NS byxor ? *lockande*

Ja här var det andningsstillestånd hos maken flera gånger om när kläderna skulle packas och packas upp .... förstår inte varför....inget att hetsa upp sig för ju. Värst tyckte han nog att ytterkläderna var, de är liksom klara tills nästa höst {#lang_emotions_dreamer}
  • H I L L A
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 15:27:09 följande:
    Du,det här med att en utförsäljning råkar äga rum nära mig är något nytt så jag har ingen aning om utbudet men jag är alldeles för nyfiken för att låta bli att inte åka dit
    Jag ska fundera och tänka mig in i situationen där med 2 schimpanser & barnvagn och meddelar mig senare hur jag gör

Nu ska vi åka och hämta mannen vid jobbet, det regnade visst på honom och cyklen...

CU sötisar !
  • H I L L A

smultronhjärta -- Nu har jag tänkt färdigt ang Halmstad på lördag, JAG HAR INGEN BIL {#lang_emotions_yell} Så så var det med den utförsäljningen Eller ja lika bra det kanske som mannen sa.....

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14