Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

hej har ni sett mailet från tradera om att skriva på  för rätten att kunna sälja ,att det finns risk att tradera inte få vara som det ,för vissa märken ?
    jag har ingen aning om vad det som händer ,vet ni ?

• Rååsa Smurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-10 14:43:55 följande:
    Va??? Jag har inte fått nåt sånt mail!! Vad står det?
    Bästa medlem!

KÄMPA FÖR DIN RÄTT ATT KÖPA OCH SÄLJA ONLINE – SKRIV PÅ VÅR PETITION 

eBay och Tradera byggdes på den enkla idén att skapa en global handelsplattform där i stort sett vem som helst skulle ha möjlighet att köpa eller sälja i stort sett vad som helst. Nu hotas den idén av ett litet antal varumärkesinnehavare och tillverkare som försöker vrida tillbaka klockan och förhindra försäljningen av deras produkter på marknadsplatser på nätet och andra webbplatser i hela EU.

Vad som ytterst står på spel är din rätt som säljare att konkurrera rättvist på onlinemarknaden, och din möjlighet som köpare att göra bästa möjliga affärer från största möjliga varuutbud.

Vissa varumärkesinnehavare hävdar att deras syfte är att förhindra att kopior av deras produkter säljs hos oss. Det argumentet är bara en rökridå. Vi är stolta över vårt fortlöpande arbete med att hjälpa rättighetsinnehavarna att skydda sina produkter och att hålla vår webbplats fri från piratkopior.

Deras verkliga syfte är att blockera all försäljning av deras produkter på andra webbplatser än deras egna – oavsett om produkterna är nya, begagnade, äkta eller kopior.

Vi uppmanar därför de europeiska lagstiftarna att revidera EU:s konkurrenslagstiftning så att dessa orättvisa handelsvillkor kan stoppas. Men vi behöver din hjälp för att få dem att agera. Om du vill delta i vår kampanj mot handelshinder på nätet klickar du på skriv på vår petition.

Med vänlig hälsning,

eBay och Tradera-teamen

SKRIV PÅ VÅR PETITION
  • Rååsa Smurfen
    Tasha78 skrev 2009-07-10 14:53:57 följande:
    står det visa endast efter varje nick hos er med
    ja  konstigt har inte varit så innan
  • Rååsa Smurfen
    Tasha78 skrev 2009-07-10 14:53:57 följande:
    står det visa endast efter varje nick hos er med
    när jag prövade att trycka så kommer bara min ena inlägg upp så det är väl en sök sak arr om jag letar efter nåt inlägg från dig så kommer bara dina upp sedan stå det återställ och då blir det ser jag allas inlägg igen
  • Rååsa Smurfen
    mortillsju skrev 2009-07-10 15:04:47 följande:
    Oiiii, jag har sett Molokatalogen med ytterkläder idag. Återkommer sen och berättar mer *kuligt*
    spännande såg du lurvar okså ?
  • Rååsa Smurfen
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-10 15:05:07 följande:
    när jag prövade att trycka så kommer bara min ena inlägg upp så det är väl en sök sak arr om jag letar efter nåt inlägg från dig så kommer bara dina upp sedan stå det återställ och då blir det ser jag allas inlägg igen
    men lite obehagligt tycker jag ändå att det är tex om nån verklig vill kolla allt nån skrivet i tråden så kan de lätt har full koll typ testade på dig butte och då kommer det upp alla inläg du gjort i tråden typ 6 sidoroch det är säkert så i bild tråden okså  ,mina är inte så många  ännu då jag inte skrivet så mycket i denna nya tråd
  • Rååsa Smurfen
    Incommunicado skrev 2009-07-10 15:15:08 följande:
    BT är ju bra - om jag vet at du ahr något snyggt och inte orkar bläddra.
    jo det är bra men ändå ,är en del som fått nån knäppis efter sig ,denna tåden är ju både väldig omtyckt men finns okså många som hatar den och gör sig lustiga över den mm.
  • Rååsa Smurfen
    Raihana skrev 2009-07-10 18:17:16 följande:
    Hej hopp i tråden!Kul att man kan klicka och se vem som skirver mest här Tur att mna inte kan se hur mycket vi hoppar för
    fast om du lägger in all shopping i bt så finns det risk att nån gör en sammanställning
  • Rååsa Smurfen
    Buttelina skrev 2009-07-12 01:05:05 följande:
    nämen fyyy! ibland fattar man inte hur vuxna fostrar sina barn! isabel hade inte överhuvudtaget ens lagt märke till om en jämnårig är tjock/smal eller whatever... fy
    min son har okså fått höra sådant  att han är tjock osv ,nu vill han inte byta om på gymnastiken i skolan  han är 9 år
  • Rååsa Smurfen
    snigelina skrev 2009-07-13 12:04:57 följande:
    Ja, en riktig stor dino som kan bo i trädgården
    finns faktiskt en sådan stor dino i vä leksaksaffär,en väldigt dyr och ovanlig finns väl typ 2 exempar i sverige ,den rör sig och låter så häftig men blir väl aldrig såld pga  priset . Men den hade Maia älskat tror jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14