Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-25 01:39:57 följande:
    Näe nu sitter jag och nickar till vid datorn, så nattis på er!
    ja det är nog bäst du gå och sover så du inte somna vid datorn igen
    ska okså gå och sova nu  godnatt på er
  • Rååsa Smurfen
    jojoa75 skrev 2009-07-25 10:56:29 följande:
    Kikar in en snabbis bara, läste lite inatt när jag jobbade. Jag har hummeloverall till Emma till i vinter, strl 98, det är ordentlig växtmån i den på henne, ska du verkligen ha 104 till Maia, loppan? Men det är klart hon är kanske längre än Emma, har inte mätt Emma på ett tag.Jag velar o funderar vidare om vinterkläderna till mina barn Lucas är klar, nu ska han "bara" välja färg på en till lurv, vilket tydligen inte är lätt..Emma funderar jag på om jag ska köpa en lila molo jacka oxå (har hallonröd redan) och så stickad mössa, läste att de ändrat passformen på den. Isf hallonröd tror jag och vilka byxor hon ska ha.. Ska ha ett par byxor, funderar på svarta eller lila eller hallon. Om jag har lila och hallon jacka så passar ju alla tre.. Hon har två hummeloveraller, så byxor räcker det med ett par. Och så funderar jag på lurv till henne.. ska nog köpa mörklila tror jag eller kanske hallon? Är den lika hallon som jackan tro?
    men finns byxorna i röd ?
  • Rååsa Smurfen
    saturnina skrev 2009-07-25 11:15:46 följande:
    Vi dödade tråden med våra mammabilder.
    nej det var jätte fina bilder både på mammor och barn 
  • Rååsa Smurfen

åh fick just min fina lamm tröja med knapp,som jag tog på köp nu 150 kr  hem körd av säljaren på tradera ,sicken service {#lang_emotions_laughing}

• Rååsa Smurfen
    Fantastiska Skatt skrev 2009-07-25 12:23:25 följande:
    Å jag e så dålig på det nu *vet och skäms* Men jag kan knappt visa några ändå nu ju, det enda han har i garderoben jag kan visa är typ Molo och då har han ju alltid något "olämpligt" till lixom
    men gör väl ingenting  ,vi vill ju se  sötisen ändå {#lang_emotions_kiss}
  • Rååsa Smurfen
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 12:25:53 följande:
    Men ååhhh! Just det inte så lätt att lägga upp bilder längre kanske...*SYND*
    aha ni tänker så ,men det är ju hans privat kläder  och du se jag tänkte inte ens på det
  • Rååsa Smurfen
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 12:29:30 följande:
    Jo jag vet det. Fast dessa går ju inte att stå emot
    söta Milo i BT {#lang_emotions_kiss} Jag tror det kan funka bra med hängsel byxor även utan blöja ,Tara är ju blöjfri men hon vill aldrig gå på toa själv utan stå alltid och ropa  *kissenödig*   , och det ta ju inte så lång tid för en själv att fixa hängslen ,Tara har till och suits än  så smidigt att bara ta av och fälla ner vid axlarna Tara fixar det tom själv både att ta på och av
  • Rååsa Smurfen
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-25 13:18:33 följande:
    Jo, fast min tjej klarade ju det när hon var 2 också och slutade med blöja, menade ju inte direkt att det var först nu hon var utan blöjan. Men det beror väl på barnen, här har det aldrig varit ett problem och jag har heller aldrig gjort det till ett problem.Heldressar slutade vi med när blöjan försvann, såg så bebisaktigt ut, men hängselbyxor funkar då iaf.
    fast heldressarna är sköna som pyjamas på hösten /vintern  kommer saknar dem när Tara växer i från dem  de funkar jätte bra trots att hon är blöj fri :)
  • Rååsa Smurfen
    Stargirl skrev 2009-07-25 13:32:52 följande:
    Jag tycker det är superjobigt att knäppa i grenen nu när man inte byter blöja så köper aldrig sånna längre. Hon har nattlinnen alt tvådelade pyjamisar. Sen är det svårt för henne att gå på toa med en heldress. Hon får inte upp knapparna själv.
    knäpper aldrig upp knapparna i grenen  utan vi dra ner den över axlarna och hoppa i den med fötterna först  super lätt min dotter fixa det själv okså hon är 2 1/2 år
  • Rååsa Smurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-25 19:58:53 följande:
    Alltså! Jag har tappat bort en T påse här hemma  Hittar den fasiken inte å nu börjar jag undra om den inte misstagits för en soppåse och kastats
    å hemska tanke hoppas det inte är så   utan att den ligger i tryggt förvar i sin påse kanske hamnat under något kanske sängen ?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14