Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-21 21:26:57 följande:
    Men jag har nog missuppfattat nåt här, eller har annacill gjort det.Jag har fattat det som att den ljusröda kallas hallonröd (alltså galna laxen då) och att den röda kallas klarröd (den som heter lipstick).Är jag helt lost?
    galna laxen ska ser som lax rosa och lipstick hallonröd
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-07-21 21:31:24 följande:
    Svårt detta!Pratade med annacill och hon sa att det var två olika rödaktiga jackor. En klarröd och en hallonröd.Nån som kan hjälpa mej att reda ut begreppen här? Trodde ju att laxen var hallon/korall och det tyckte du med då??Ja vad jag svamlar och tjatar.....
    ja laen var typ korall ,de sa att den skulle vara som laxrosa ,dock tyckte jag den var mer korall fin men kanske lite svår färg.
    Lipstick ska vara hallon röd 
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-07-21 21:36:11 följande:
    Tack för att du förklarar. Blev ju helt vilse här ett tag. Tror jag har koll nu.
    jag var okså vilse i dag ,på BR fattade inte heller vilket som var vilket  ,så du är inte ensam ,tror laxen kan vara fin som overall ,men är sugen på den hallon röda okså och den ev rosa hummel blir många overaller
    Hade 3 förra året  remia och idat och molo ,kommer sälja reima och molo så två nya borde jag ju kunna köpa då ju
  • Rååsa Smurfen
    Morty skrev 2009-07-21 21:33:05 följande:
    Åh vad spännande det ska bli att se dem. Vilka shoppar är det som har Hummel då? *helt nytt för denna mamman då vi inte äger några hummelplagg.........ännu *
    BR ska börja ta in hummel annars finns de lite överallt har ingen riktig koll på dem
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-07-21 21:47:27 följande:
    Å vad bra! Då var det inte bara jag som yrade. Ja, som sagt, vill Michaela ha den som jacka. Får väl se först hur den ser ut irl om den nu är så skrikig...Alicia vill ju ha den röda och den verkar ju riktigt fin.HUr hinner ni använda tre overaller? Eller var bor du?Vi bor i Skåne och har bara en till varje barn. Bor ändå på landet och är ute mycket.Hmmm ge mej nu en anledning att köpa en hummel när jag redan har annat.
    jag bor ju i blekinge så  mycket snö är det ju inte men  behövs ingen snö för overall   overall är ju varmt och skönt och bra plagg att busa i tycker jag slitstarkt och all in one
    Samma overall varje dag blir ju tråkigt och så slits de inte så mycket så skicket blir fint ,när de byts ut året efter  
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-07-21 21:56:24 följande:
    Aha du tänker så. Ja det var ju smart....JAg tänkte liksom tre overaller var, till fem ungar blir en sabla massa kläder i hallen.
    ja fast  jacka och byxa ge mer kläder i hallen
  • Rååsa Smurfen
    lillronya skrev 2009-07-21 21:59:34 följande:
    Ja visst gör det. Men vi håller oss nog till ett set var, i stället.
    ja med fem barn så blir det mycket kläder även med en overall var
    Tycker det blir mycket kläder även med två barn
  • Rååsa Smurfen
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:07:16 följande:
    dom säger att den är runt nov ca.. exakt datum brukar man få veta bara nån vecka innan jag hoppas verkligen att jag kan åka (jag SKA åka) åker en helgdag om det ska vara så.. ska börja jobba igen nu ju i höst.. *suck.. så hoppas man får ledigt första dagen det är.. annars duger en helgdag med visserligen =) det var folk som köpte innan, jag gjorde det med åt andra =) de satte in pengar i förskott, skrev stl o kön, ev vad det helst ville ha så letade jag efter vad som fanns helt enkelt =) o det blev jättebra tyckte dom =) hmm.. kanske ska börja jobba nu, så jag kan spara myyycket pengar
    fast det var en här i tråden som var snäll och gjorde så men den personen gillade inte kläderna så nu lär folk vara mer försiktiga
  • Rååsa Smurfen
    kristinah skrev 2009-07-21 22:30:39 följande:
    jag önskade att detta kunde få ta slut nångångDet var ett missförstånd - jag streesade in 20 minuter innan personen som skulle på salgen åkte till danmark - vi hann aldrig prata om vad som gällde - jag trodde att om det jag ville få köpt inte fanns så skulle jag få pengarna tillbaka igenIstället så handlade denna snälla person annat som inte alls var i min smak i tron om att jag ville ha molo oavsett vad som skulle köpas.Jag fick panik då jag hört på förhand att det jag ville ha handlat inte fanns - och trodde då att jag skulle få en del av de pengarna åter då. men istället hade personen handlat andra kläder och pengarna var slut.Jag fick som sagt var panik och skrev ett mindre trevligt meddelande till denna person - vilketr jag har ångrat och bett om ursäkt för flera gånger om.Tyvärr räckte inte detta utan flera gav sig in i diskussionen och då jag inte insett att detta är en tråd där många verkar känna varandra personligen väldigt väl så valde ajg att dra mig ur tråden ett tag tills det lugnat sigJag blev kallad både det ena och det andra - det var som som jag gjort något brottsligt och totalt oförlåtligt - kändes som man var tillbaka på högstadiet och mobbargänget gick igång.Så jag hoppas verkligen att detta skulle kunna få glömmas jag är boven och kommer väl att förbli så antar jag...men jag lovar att det låtit värre än det var - och eftersom det är utspelat mellan mig och henne skulle jag väldigt gärna vilja att det kunde fortsätta vara så även i tråden. Både för min och hennes skull.Och ja jag sålde på tradera och gick fett back - så jag har fått mitt straff både i ekonomisk förlust och tårar över det som blev.jag avskyr att vara osams med folk - jag har aldrig varit med om något liknandde innan och hoppas innerligt att aldrig mer behöva vara med om det igen.
    oj där kom du ,har inte sett dig här sedan dess ,nämde dock inte nåt namn i mitt inlägg .
    Vi har alla lärt oss något från den händelsen .
  • Rååsa Smurfen
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:15:06 följande:
    jo.. hörde om det med.. ska man gnälla så kan man ju åka ner själv,så får man leta efter det man vill ha själv!! det är ju inte lätt direkt o få tag på de man e intresserad av.. !!!Tack o lov så är inte de flesta så ju, utan är enbart tacksamma över stöket o tiden man lägger ner.. de jag köpte till var JÄTTE tacksamma, o sa det flera ggr!! Trots att jag inte hittade allt till en, utan hon tog nåt annat ist, så jättelätt o köpa till!! o bra o snabb mailkontakt, o sms kontakt.. så jag hade nog tur, handlade åt 3 st utan minsta krångel!! men det finns rötägg överallt tyvärr.. tyvärr skapar det ju bara problem för de som verkligen inte är såna, just för att ingen kommer våga handla =(
    jag handlade okså åt en okså som jag mötte i en annan tråd  och det gick jätte bra ,hon blev molo frälst och hänger här i tråden nu *vinkar* till  Tasha78
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14