• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Smultronhjärta skrev 2009-08-30 19:17:31 följande:
    Måste berätta vad min moster sa idag till mig..Hon har flyttat till en ny lägenhet där det ingick fler kanaler till Tv:n, detta visste inte hon så jag föreslog att hon skulle göra en ny sökning på boxern och fick då upp en ny lista..Senare ringde hon upp mig och sa att hon nu har bläddrat igenom kanalerna och helt lyckligt insett att det finns en kanal som är perfekt för henne- med en massa discomusik*som hon älskar*Kruxet var bara att kanalen hon syftade på var Discovery..även om hon läste det som Disco Very
    *ASG*
  • Tejja

Apropå det, min mans, nåväl sambos morfar satt och tittade på någon sportsändning en herrans massa år sedan. OS eller VM eller nåt.

När min man kom dit på besök så säger Morfarn; Hörrö du Johan- det där Slowmotien som så många koimmer från, vart ligger det? 

De visade alltså repriser och då stod det Slowmotion på textremsan...

• Tejja
    LJ2 skrev 2009-08-30 19:30:03 följande:
    jag va på max o åt igår (ja, min max va oxå där, ) eller, alla åt där.. =)) först frågar en äldre dam/kvinna om hur man gör för att få ut ketchup?? *ehh, du trycker på den där?, jaha..jag vågade inte trycka om de skulle gå sönder, den verkade sitta så hårt?*sen frågar hennes man efter 1 minut.. vad ska man ta ketchupen med? jag fattar noll, o frågar om han menar i den vita papperburken, men nej.. den man har o äter med, en sked eller pinne eller nåt.. eller hur får man upp så man kan äta ketchupen? ehh. du doppar pommes i den o sen äter.. jaha, e det så man gör..
    Men åhhh så söta!! {#lang_emotions_heart}
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-08-30 19:30:23 följande:
    Hmmm varför har man ett automatiskt vinnarmejl där det står att man kommer att skicka uppgifterna så fort som möjligt?
    För att du ska blir förbryllad kanske?
  • Tejja

När vi döpte Neah, så visste inte de flesta vad hon skulle ha för andranamn, så när vi sa det så började alla mumla och småskratta lite. Blev lite roligt när prästen upprepade; Neah Chili Ninja

• Tejja
    LJ2 skrev 2009-08-30 19:40:13 följande:
    sen såg jag 2 mindre trevliga saker.. en liten kille.. (kanske 7-10 mån.. svårt o säga.. satt upp, men ganska liten ändå) alldeles för liten tröja..!! 3/4 dels armar.. o nä.. den skulle inte va sån.. när han tom satt så glipade det vid magen en bit!! o alldeles för stora byxor.. det är iofs inte så farligt.. han kan ju ha bajsat ner sig eller vad som.. efter dom ätit, lyte dom han, gick ut.. o stog där.. i bara tunn tröja, ingen jacka.. ingen hatt/mössa.. o det var skitkallt ute!!! jag hade långärmad o softshelljacka, o jag frös ändå!! må¨nga som kom in huttrade.. =(( men nä.. de stog ute mellan 5-10 min med han!!! för sjutton, klä på stackaren!!! o sen.. kom in en kvinna.. runt. svårt.. 30-35 kanske? hade blåmärke runt ögat, som börjat gulna liite.. ett annat som va gult, nästan borta i pannan.. o helt röd på ena sidan i ansiktet.. dessutom hade hon lite längre hår, utsläppt o gick med lite böjt huvud, fort in på toa.. sen ut igen o åkte.. ?finns säkert naturliga förklaringar till sånt med.. men man hinner ju med några tankar..
    Ja visst kan adet mesta ha "normala" förklaringar. Men tyvärr finns det allltför många som lever ett liv man inte önskar någon. Allra hemskast är det förstås för små oskyldiga barn. *inför körkort för föräldar*
  • Tejja

Jag är så sur...imorse skulle jag hålla koll på en fiiin blå/turkos velour klänning (Katvig), men helt plötsligt började jag med någonting annat och så missade jag den. Jag som så läääänge velat ha en sån! 

• Tejja

Är det någon som kan inboxa mig vad tjolla heter på t?

• Tejja

Ingen som vet vad tjolla heter på T?

Eller kan jag få komma in på din sida Tjolla, det kanske står där?

• Tejja

Snabb fråga; Kan man ha molos lurvoverall strl 92, till en som är 94 lång?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14