Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:21:33 följande:
    Har ingen...och ringer jag så blir det direkt in då hon varit inne så många gånger förut för detta. Testade klyx förra gången men funkade inte så vill inte utsätta henne för det en gång till i onödan. Åh fan helvete Hon som t.o.m slutat med blöja på natten...nu blir det tillbaks till ruta ett...hon har haft blöja nästanj hela dagen och har det nu med, nämner jag toaletten så skriker hon för det gör ont säger hon...HELVETE ¤#&/()=(?()/&%¤#"!#"¤"##¤%&/(=)(/&%¤"##¤%&(/&)/=(
    Åhhhh fy vad jag känner igen mig i detta helvete. Klyx körde vi var tredje dag på Anton. NGET kul. Men tyvärr måste du åka in med henne. Det är farligt att ha det så där. Hon kommer att må så mycket bättre efteråt. Stor Kram till dig! Synd att man bor så långt bort ibland.
  • SmillaMilla
    Kristyr skrev 2009-07-11 22:26:37 följande:
    åh smart Har inte ens tänkt på åland.. (har tänkt förrut men glömt bort nu när jag letar semestar) Vad vet du om Hjortö stugor & stockhus?
    Oj ingen aning om var det ligger. Kan fråga sambon i morgon. (han sover redan).
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 22:27:51 följande:
    Oj ingen aning om var det ligger. Kan fråga sambon i morgon. (han sover redan).
    ha ha var tungen att googla. Jag vet att det är underbart där. Vi har några finska släktingar som hyrt stuga där i flera år. Det är jättefint! Och de har varit supernöjda med det stället.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-07-11 22:28:56 följande:
    Var på Åland rekomenderar du om man vill ha något lugnt ställe, och gärna nära till bad
    Alltså hela åland Men jag rekomenderar nog att man håller sig till fasta åland o inte kör på någon av öarna som brändö, fögle, kökar etc. Det går snabbt att ta sig från ena sidna av åland till den andra. Mac 40 minuter. Ja om man inte kör på öarna.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:30:52 följande:
    Ja jag vet och jag känner mig hemsk som drar ut på det...håller liksom i hoppet om att hon ska klara det själv, men när det gått över en vecka så känns det som hoppet är ute...hon  har knappt ätit något de senaste dagarna och varit supergnällig. Det enda som gick i henne idag var favoritmaten, bläckfiskringar Fick i henne hela 3 stycken. Hon  har fått 2 påsar Movicol/dag sen i tisdags/onsdags (kommer inte ihåg längre när jag började ge henne...) men det är liksom det gamla som är problemet, movicolen hjälper väl bara så inte det nya blir hårt. Så risken är att hon har en jävla diarré bakom den där klumpen...åh jag hatar detta, antingen det ena eller det andra liksom känns det som. Ett litet tag bar det bra men så lite för mycket chokladmjölk några dagar så är det kört...
    Åhhh gråter med dig för vi har varit med om exakt samma sak. Vår läkare sa att det absolit inte får gå mer än tre dagar mellan gångerna när det är sådana här barn. Du måste åka in med henne!!!!!!! Det kommer inte att komma ut av sig själv. Jag vet att det är skit jobbigt. Jag gjorde precis samma som du, försökte dra ut på det så länge det bara gick. Men det funkar inte så. När vi väl började göra dessa lavenemangen var tredje dag, då blev bajset också bättre o rädslan släppte.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:35:29 följande:
    Har provat allt redan då vi är vana. Om vi åker in blir det väl som sist, olja varje kväll och vattenlavemang varje morgon i en vecka minst. 2 övergrepp om dagen alltså gånger 7. Sist var hon full med blåmärken efter där vi varit tvungna att hålla fast henne...och bara vi skulle byta blöja så var hon helt livrädd och skrek för hon trodde vi skulle göra något annat. nej jag VILL INTE!!!! Åh vad jag önskar att ett mirakel liksom sker o hon bara klämmer ut den där klumpen inatt...men har önskat mig det varje kväll nu men nähe
    Miraklet här var lekterapi! Har du inte bett om det?
  • SmillaMilla
    LJ2 skrev 2009-07-11 22:36:20 följande:
    ja men sorry, tänkte inte alls på det ju! *funderar* ja båt är det ju alltid mycket folk på tyvärr.. hmm.. hittade en sak till i häftet.. borde eg va perfekt för han då =)) fjällvärlden som man kan uppleva på sommaren =)) 1 barn tom 15 år per bet vuxen gäller det.. så äter bor o gör barnen aktiviteter gratis, så länge förälder betalar för sig själva.. finns både stuga och hotell med frukost från 1050/vuxen i stuga 5 bäddar från 665/vuxen på hotell.. www.bjorkliden.com kod ICA annars kolla mer info på ica.se för ev fler prisexempel.. nu va nog mina ideer tyvärr slut sen
    Åhhh börkliden, där var jag varje vinter som barn o åkte snowboard,. Så underbart fint där!
  • SmillaMilla
    snigelina skrev 2009-07-11 22:41:53 följande:
    Risken när de blir sådär förstoppade är ju att det till slut kommer upp andra vägen istället och att kräkas bajs vill ju ingen.. Det går inte att åka in nu, du och Maia, när de andra sover?
    ja men det är ju tyvärr det som ofta händer när man åker in o ger dessa lavenamng, barnen kräks eftersom det blir ett sådant tryck. Fy vad det är hemskt!
  • SmillaMilla
    LJ2 skrev 2009-07-11 22:43:26 följande:
    hur e det på sommaren?? står att det ska vara oförglömligt??
    har aldrig varit där på sommaren. Men ja är man en äventyrsfamilj så kan det säkert vara underbart. Ganska långt till barnklädes shoppingen bara
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14