Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:30:52 följande:
Ja jag vet och jag känner mig hemsk som drar ut på det...håller liksom i hoppet om att hon ska klara det själv, men när det gått över en vecka så känns det som hoppet är ute...hon har knappt ätit något de senaste dagarna och varit supergnällig. Det enda som gick i henne idag var favoritmaten, bläckfiskringar Fick i henne hela 3 stycken. Hon har fått 2 påsar Movicol/dag sen i tisdags/onsdags (kommer inte ihåg längre när jag började ge henne...) men det är liksom det gamla som är problemet, movicolen hjälper väl bara så inte det nya blir hårt. Så risken är att hon har en jävla diarré bakom den där klumpen...åh jag hatar detta, antingen det ena eller det andra liksom känns det som. Ett litet tag bar det bra men så lite för mycket chokladmjölk några dagar så är det kört...
Åhhh gråter med dig för vi har varit med om exakt samma sak. Vår läkare sa att det absolit inte får gå mer än tre dagar mellan gångerna när det är sådana här barn. Du måste åka in med henne!!!!!!! Det kommer inte att komma ut av sig själv. Jag vet att det är skit jobbigt. Jag gjorde precis samma som du, försökte dra ut på det så länge det bara gick. Men det funkar inte så. När vi väl började göra dessa lavenemangen var tredje dag, då blev bajset också bättre o rädslan släppte.