Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-22 22:34:06 följande:
    ja det blir spännande ,blir mest ytterkläder från molo som jag köper finns lite dock från vinter kollektion som jag kommer att köpa ,men inte så mycket som från vårens .
    Nä vårens kläder var ju helt underbara, älskade nästan varenda plagg {#lang_emotions_laughing} Inte lika många favvisar från hösten, men det kommer väl {#lang_emotions_tongue_out}
    kexchoklad skrev 2009-07-22 22:38:27 följande:
    Jo, den är jättefin. Men en lurvrånis borde ju funka då det inte är jättekallt? Så får man ha en annan mössa i reserv till kallare dagar Måntro vad lurvbyxorna kommer att kosta?
    Hoppashoppas! Ska nog köpa en begagnad Molo overall från förra hösten, en råååsa. Hoppas det kommer någon lurv som passar den {#lang_emotions_laughing}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-22 22:44:13 följande:
    Lilltjejen Jag har fått inse att min lilla bebis håller på att bli stor. Hon har 74 nu men det är inget att växa i. Så hon drar nästan 80. Idag har hon börjat ställa sig själv. Jag undrar var tiden eg sprang iväg?Jo, den låter väldans fin den lila, men jag måste hejda mej Min stackars dotter får bara en ny lurv Elias ska också få en fast jag har inte bestämt vilken.
    Tiden går alldeles för fort ibland! Hur gammal är hon? Milla är ju snart 4½ månad, känns som nyss man låg på förlossningen {#lang_emotions_tongue_out}
    kexchoklad skrev 2009-07-22 22:47:57 följande:
    Ååh, den rosa från förra hösten var superfin. Jag tänkte köpa en sån till dottern förra vintern fast jag hittade den aldrig i rätt storlek. Men den här vintern ska hon få ha en regnbågsoverall. Jag hittade en från förra säsongen på rea. Perfekt!
    Vad bra! har inte sett den live ännu.. Ska prova den först och se hur den är i storlek, det är 68 på den så det kan kanske bli liiite tajt mot slutet av vintern.
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-22 23:04:35 följande:
    Hon är 10 mån och Elias är 2,5 år. Jag tycker att det känns som att det var nyss jag fick Elias och han är ju stor nu Jo, den kanske blir lite tajt men det är ju jättesvårt att veta hur fort de växer. Jag har köpt 80 på Ellas overall så jag hoppas att hon kan ha den hela vintern, nu finns det gått om växmån men man vet ju aldrig när de drar iväg och växer. Fiina! Vet du vilka färger de får hem på asko?
    Joo, måste nog skaffa en till om ett tag {#lang_emotions_laughing} Nä precis, 68an var ju jättestor nu. Men vintern är låång här uppe... Fast jag har iofs en lurvoverall i 74 som hon kanske kan ha mot slutet av vintern ifall hon skulle växa ur den.

Hmm jag vet iallafall att hon får hem den hallonröda och den turkosa. Kanske var någon mer men jag minns inte {#lang_emotions_undecided}
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-22 23:18:02 följande:
    Jo, vintern är alldeles för lång och sommaren alldeles för kort Hoppas hon får hem någon mer än den turkosa. Jag är less på blått just nu Jag skulle vilja ha den gröna med blåa kantband som fanns i våras. Jag borde ha köpt den då...
    Hmm vilken var det nu? Får inte upp någon bild i huvudet.. Du får väl be henne ta in den om inte annat. Jag minns inte alls faktist vilka hon får in. Men de kommr ju kanske nästa vecka så då får vi väl se {#lang_emotions_smile}
  • solouniko
    Buttelina skrev 2009-07-22 23:54:53 följande:
    har ni sett att både lindex och kappahl har kommit med babuschka kläder
    nähä? åh fy vad trist!
  • solouniko
    LitenBlomma skrev 2009-07-23 09:09:56 följande:
    Jag behöver lite råd, har kikat på vinteroverall, ja jag är tidigt ute Mejas Holden i stl 86 sitter nu precis och då borde väl en 92:a bli bäst till vintern? Hon förväntas bli 92 cm till december enligt bvc-kurvan, var 85 cm vid 15 månaderskollen.Så här satt den idag:
    Söt tjej i fin overall! Ska ha den till min tjej i vinter tror jag nog {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko
    LitenBlomma skrev 2009-07-23 09:55:53 följande:
    Gör inte som jag då och köp en 86:a Ser att din tjej är född i mars hon med så ta hellre en 74 eller 80!
    Haha nja 86 känns ju inte riktigt aktuellt ännu. Ska nog köpa en 68a av en kompis, den är bautastor på Milla nu men jag tror den kommer räcka fram tills kanske januari eller nått.. Hon är ganska liten så. Sen har jag en lurv overall i 74 som ligger och väntar som hon får ha mot vårkanten tror jag {#lang_emotions_smile} 
  • solouniko
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 10:07:36 följande:
    God morgon...eller ja..god och god.. Vilka mardrömmar jag krigar med varje natt, alla rörande förlossning Tiden springer och lillasyster riskerar starkt att få heta Fiabiffen för här finns inga namn på listan längre,jag har bara pojknamn i huvudet*har nog inte fattat flickagrejen ännu*Någon som har förslag på enkla "vanliga" helst tvåstaviga tjejnamn?
    Fiabiffen är ju jättefint {#lang_emotions_dreamer} Usch hade också så mycker dömmar, både vanliga och mardrömmar. Angående namn så är det ju skiitsvårt verkligen. Tur att vi fick en tjej för vi hade noll killnamn som vi var överrens om. Sambon ville först ha Alva, men det blev en Milla tillslut {#lang_emotions_smile} Finns fööör många namn!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14