Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Mosen08 skrev 2009-07-24 21:04:49 följande:
    Här är retroblommorna och en suddig Moa
    Åhh, fin! Söt-Moa {#lang_emotions_kiss} Är SÅ himla sugen på den tunikan fast babuschka, hade varit så fint.. Fast jag vet inte, känns som att tröjan inte "kommer till sin rätt" på en 4 månaders bebis som mest ligger ner än så länge? Fast hon kommer väl vara kring 6månader när den ska användas, men ändå!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:15:26 följande:
    Såklart du ska köpa den, modellen är underbar! men jag hade nog köpt lite större isf så att hon kan ha den när hon går
    Ja precis, det är det jag menar. Tror det blir ännu finare på ett barn som kan gå.. Hur är den i storlek?
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:17:05 följande:
    Fast vem vet när hon är 6mån kanske hon kan sitta och då funkar det ju
    Aaa, det är klart! {#lang_emotions_smile} Blev det piteå idag? Var in på hanséns barn men hittade inget fint. Eller jo multicolor overallen, SÅÅ mycket snyggare IRL!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:26:02 följande:
    Jo, vi var till piteå. Jag köpte ett par vv röd/orange-randiga leggins till Ella, jag tror att de passar bra till pippiklänningen. Jo, jag tyckte faktiskt att multicoloroverallen var ganska fin irl! Hade Ella varit mindre hade jag nog övervägt att köpa den. Och så var vi till luleå också. Jag var ju tvungen att gå in på babyobarn också när jag ändå var i närheten. Jag köpte butterflybodyn med randiga ärmar till min kompis nyfödda bebis. Just det ja, jag hittade ett par billiga molojeans till Elias också. Så det var dagens shopping  
    Ja det var ju inte illa, lite shopping iallafall! Vi köpte ingenting alls, såå tråkigt. Men jag sparar ju till buggan och har en beställning på ingående {#lang_emotions_dreamer} Tyckte overallen var jättefin faktiskt! Men måste prova storlek på Milla.. Kan hon ha 68an hela vintern (hur jag nu ska kunna veta det?) så köper vi nog förra höstens rosa iallafall. Annars blir det multi i 74 {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:37:42 följande:
    Jag skulle nog köpa en 74 tror jag. Fast det är svårt det där med storlekar. Man vill ju inte så gärna köpa en ny overall i januari, samtidigt som det inte är så kul om overallen är jättestor i oktober. Jag hoppas att Ella klarar sig med sin hela vintern. Jag köpte en 80 och hon är drygt 70 lång. Men har du kollat på bvc kurvan hur lång hon förväntas vara där i feb-mars? Det är ju inte alltid den stämmer, men på mina barn har den stämt hyfsat.
    Bra tips! Inte ens tänkt på att kolla hennes kurvor :) Ska göra det genast!
  • solouniko

Ja jag måste nog ha en 74 ändå, 68 blir nog litet i januari/februari redan.. Då får det bli en multicolor iallafall! *osis* {#lang_emotions_dreamer} Fast kanske man skulle köpa den rååsa i 68 också? {#lang_emotions_laughing} Begagnat (men i stort sett oanvänt) för en femhundring?

• solouniko
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:21:21 följande:
    tuuuusan då går den bort önskade det va en vinterjacka jööö :(
    Jag är ju inte helt säker så håll hoppet uppe {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-24 22:23:36 följande:
    Den rosa är jättefin. Jag ville ha en sån till Ella förra vintern. Men när jag väl hade bestämt mig för att köpa den hittade jag den inte i hennes storlek. Och nu är hon för stor för en sån, typiskt..
    Ja, svåårt att bestämma mig! Måste nog åka och kolla på den rosa innan jag bestämmer mig helt, och prova och gissa mig fram till om hon kommer kunna ha den. Men det var ju bra tips att kolla kurvorna! Milla följer kurvan som är en snäpp under "normalkurvan" på både vikt, längd och lilla skallen {#lang_emotions_laughing} Men ytterkläderna är väl rätt stora generellt i storlekarna, eller?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14