• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-25 21:18:34 följande:
    Se där ja! Det går säkert bra med resten med!Vad siktar du på för nåt fint i höst? Är jag helt fel ute eller har ni haft phil&teds vagn?
    Japp nu är du ute och cyklar
    Vi har inte haft en sån vagn, tyvärr kanske jag ska säga, hade nog gärna haft en. Men det är ju försent nu.

Jag vill ha lite nya NS byxor i höst och så lite MAT kläder och så behövs ju vinterkläder till båda så pengarna behövs garanterat.
  • jompa
    mortillsju skrev 2009-07-25 21:34:42 följande:
    Du är duktig på NS byxor va?
    Har några stycken
  • jompa
    mortillsju skrev 2009-07-25 21:36:55 följande:
    För M har växt i raketfart. Han är 112 cm nu (inte ens 4 år är han) och jag tänkte testa NS för första gången. Frågan är vilken storlek. Gossen är inte pinnsmal....
    Skulle nog ta stl 110 då för de är ganska rymliga tycker jag och tack var mudden kan de användas länge.
    Men sen beror det ju på hur baggy man vill ha dem.
    Sonen är nån cm över 1m och han har 98 i sina och de sitter perfekt med växtmån, men han är ganska smal i och för sig.

Men 110 funkar nog och vill du ha dem länge länge tar du 116.
    Vilka är det du funderar på?
  • jompa
    ängeln83 skrev 2009-07-25 22:11:58 följande:
    Godkväll flickor.Sitter och svär över mej själv som just satte på en maskin tvätt...nu får jag vara vaken i 115 minuter till Vad händer här?
    Aj aj, inget bra val du gjorde där
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 22:15:27 följande:
    visst borde man? Men hur gör man då
    Ring till Uppsala och kolla om man kan skicka till dem, sen borde väl det räcka med om man vet namn och avdelning.
    Men ring och kolla först.
  • jompa
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:18:11 följande:
    haha, känner igen det där. Vagn använder vi dock knappt längre, men det där med att komma på alla knep.Idag när vi var och handlade kom jag åter igen ihåg varför Ella inte får följa med i affärer, det GÅR INTE ha med henne där.Det första hon gör när vi kommer in är att nappa åt sig ett par chokladkakor som ligger lägligt till. Jag tar dom för henne och lyfter henne därifrånAJ; AJ skriker hon högt precis som jag gör illa henne, lite smått pinsamt Vid frukten kommer nästa hinder, Ella vill smaka få alla äpplen, lyfter åter igen iväg henne.Sen kommer värsta utbrottet vid mjölken eftersom jag då fått henne att sitta i vagnen, men då börjar hon öppna alla bananernaLyfter ur henne ur vagnen och hon ligger på golvet i affären och gallskriker "DUMMA MAMMA" och sen bara vrålar och är vansinnig.Sen ska hon helt plötsligt kissa. Ja, bara att ställa Nora till att vakta vagnen och springa ut med Ella så hon får kissa.Ja såhär fortsätter det och jag lovar det var sista gången på länge som hon fick följa med och handla
    Men var det min dotter du hade med dig kanske
    Så är M oxå, helt hopplös just nu, kan det vara nåt med åldern, hur gammal är Ella?
  • jompa
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:21:29 följande:
    Men hur får du i barnen i vagnen eller är det bara att trycka ner dem och sen stå ut med gallskriket Kanske är det den där 2-års åldern, Ella fyllde 2 förra veckan, men har varit sån här i några månader
    Ahhh då är det nog åldern.
    I och för sig har M varit sån här sedan hon föddes men nu är det ju skitjobbigt att hon bara ska göra tvärtemot vad man säger.
    Mamman fick ju springa ett halvt maraton igår när ungen vägrade stanna och gick åt motsatt håll. Och när jag går efter börjar hon gapflabbande springa ifrån mig.
  • jompa
    gosmamman skrev 2009-07-25 22:22:34 följande:
    haha jag känner igen det där, bebben är exakt likadan. Stortjejjen har alltid varit sååå duktig i affärer och när hon var liten och jag såg andra hollösa barn i affären så tänkte jag bla "men det är väl bara att....." och "så kommer aldrig mina barn att bli" blaha blaha, jag har nu mer en av dom värsta affär ungarna
    Så tänkte jag oxå innan M kom till världen
  • jompa
    lillronya skrev 2009-07-25 22:26:14 följande:
    Vissa föds nog såna och förblir det.Har en 12åring som var sån som liten. TAck och lov har hon slutat skrika, men humöret är allt kvar.
    Ja hon är en kopia av mig säger min mamma, men jag förstår inte vad hon pratar om {#lang_emotions_dreamer}
  • jompa
    LA Woman skrev 2009-07-25 22:43:03 följande:
    Ja, synd bara att graviditeter är så jobbiga
    Det är ju det som är den lätta delen i det hela.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14