Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

LitenBlomma skrev 2009-07-23 09:09:56 följande:
    Jag behöver lite råd, har kikat på vinteroverall, ja jag är tidigt ute Mejas Holden i stl 86 sitter nu precis och då borde väl en 92:a bli bäst till vintern? Hon förväntas bli 92 cm till december enligt bvc-kurvan, var 85 cm vid 15 månaderskollen.Så här satt den idag:
    Jaap en 92 blir nog perfekt. Föresten hur mycket väger hon? funderar på stl till min lillekille jag tänkte ta 92 men blev tveksam nu när jag såg din bild
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Mamma Kråkan
    LitenBlomma skrev 2009-07-23 09:14:36 följande:
    Hon var 85cm och vägde 11kg. Men sitter den såhär bra nu på sommaren och hon ska växa 7 cm till så vet i katten om den inte bli för kort i benen. Hon har ärvt mina giraffben
    aaa då kanske 92 blir bra ändå. Tack
  • Mamma Kråkan
    Flock skrev 2009-07-23 11:45:51 följande:
    Hej hej i tråden! NU är jag glad!!! För jag har äntligen velat färdigt!Ringde till Annacill och beställde en blå Misty overall idag. Så glad!
    Ååå är det den klarblå den är såå fin. Jag har fortfarande ångest över villka dom ska ha
  • Mamma Kråkan
    Flock skrev 2009-07-23 11:50:27 följande:
    Åh, jag hoppas det!! Jag har inte sett den live än... Alla färgerna är så fina!! Svårt val..
    Här gjorde vi precis ett genom brott jag trodde verkligen att min dotter ville ha en regnbågsoverall men ikke. Hon pekade på den hallonröda och den lila.

Någon som sett dom IRL villken är finast ?
  • Mamma Kråkan
    jojoa75 skrev 2009-07-23 11:54:03 följande:
    Har inte sett den lila IRL, men den hallonröda är SUPERfin!!!!!!!
    Tack, får nog bli en sådan den lila är lite mörk tycker jag.
  • Mamma Kråkan
    jojoa75 skrev 2009-07-23 11:56:34 följande:
    Japp, o hon har visst "tagit en paus" från smågrynsyeriet... utan att meddela kunder som beställt och/eller betalat...Om du har betalat så råder jag dig att maila dom och var påstridig!! Jag skrev redan i första mailet att det är oacceptabelt att ta emot en betalning och sen inte leverera som utlovat och att det är jämställt med bedrägeri via internethandel och är grund för polisanmälan.Ja lite sånt där fina ord (har inte redigt koll på lagar, men jag kan jävlar i mig låta som om jag har det när jag behöver )
    Det är faktiskt bedrägeri när hon driver en form av företag och dessutom säger att hon inte ens brytt sig om det.
  • Mamma Kråkan

Så nu blev det en hallonröd overall med space rosor väpnar luva och pippi väpnar luva. Inga vantar dock tummvantar är ju så opraktiskt på större barn.,...

Tror ni lillebror kan ha en orange?

• Mamma Kråkan

Hej hej tjejer....

Vad tycker ni ska lillebror ha orange eller blå molo overall?

• Mamma Kråkan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 19:39:43 följande:
    Jag har blivit gaaaaaalet sugen på den orange overallen Molo kommit med, guuuu så snygg den ser ut!! Visst blir väl 104 i den råååsa vi har alldeles för stort för Bubblan i år va?
    själv klart...jag fnular på en orange jag med beställde hallonröd till nelly imorse.
  • Mamma Kråkan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 19:42:33 följande:
    Den hallonröda e åxå himlans tjusig iofs  Men jag kommer bli långsamt strypt om jag köper TVÅ
    aa jag har kommit på hur jag kommer runt det det blir varsin overall och varsin jacka {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14